Rookie 1000

Tjenare alla jag och sportis är sugna på att se kvalet vilket börjar kl 11:25.
Tar mig till donken i köping vid 10:00 tiden om inte sportis har nån annan ide.

Tjenare alla jag och sportis är sugna på att se kvalet vilket börjar kl 11:25.
Tar mig till donken i köping vid 10:00 tiden om inte sportis har nån annan ide.

Jag dyker upp runt kring 10, Rejsen med kval kostar 250 för 2 dagar, så jag vet inte vad det kostar idag:vaÖppen depå, T-bag har en ganska stort och blått tält vi kan hålla utkik på.

Jag dyker upp runt kring 10, Rejsen med kval kostar 250 för 2 dagar, så jag vet inte vad det kostar idag:vaÖppen depå, T-bag har en ganska stort och blått tält vi kan hålla utkik på.

Soka, Jien och undertecknad for till Gelleråsen, spännande race och en hel del krascher. Neon man och T-bag skötte sig ypperligt och Kvalade in sig på 2 plats och 14 plats idag:)Neonman hamnade på pallen med en hedrande 3.e plats och han körde upp sig från om han låg 6 eller 5 ett tag:va T-Bag slutade på 13 plats och gjorde också ett antal starka omkörningar och körde upp sig om han var på 17/18 till till slutligen en 13 plats:tummenupp

Stenhårt och snyggt kört av er:Bugar

Last edited:
Jag tackar och bockar för gratulationerna. Måste säga att det kändes riktigt skönt att få ställa sig på pallen efter att få slita så hårt för att ta tillbaks de placeringarna jag tappade i starten.

Att komma på pallen var förstås top 1 denna helg, men att kvala in till race två på 1.08.698 ligger nästan lika högt i rankingen. Har sänkt PB;t med 2.8 sekunder på de sista 2 veckorna. Fattar inte själv hur det har gått till.

Jag tackar och bockar för gratulationerna. Måste säga att det kändes riktigt skönt att få ställa sig på pallen efter att få slita så hårt för att ta tillbaks de placeringarna jag tappade i starten.

Att komma på pallen var förstås top 1 denna helg, men att kvala in till race två på 1.08.698 ligger nästan lika högt i rankingen. Har sänkt PB;t med 2.8 sekunder på de sista 2 veckorna. Fattar inte själv hur det har gått till.

Vi höll tummarna på Lördagen och du körde snyggt och bra:tummenupp

Grymt bra kört neonmannen!...

Sitter och kikar mylaps nu och det verkar bara som det var jag som slog av lite under gulflaggen, när jag jämnför med dom framför mig.. :confused:

Efter race 2 menar gps laptimern att jag har en 9:o tid att vänta snart. Om den har fått fnatt eller inte tänker jag inte ta reda på.. ;)

Till alla som har funderingar på att sätta slicks på sina hojjar och kikar på D211 GP Racer slicksen. Skippa dom och köp rejsdäcken direkt istället bara några hundra dyrare. Har testat medium o endurance på gp racern. Har oftast börjat rugga sönder efter några pass och då är däcket snart slut. Provat olika tryck fjädringsinställningar osv visst lite bättring men inte som ntec däcket.

Neonmannen tipsa om ntec 6854 bakdäck. Bara vände på det till dag 2 och det ser ut att hålla många varv till. Fick jobba lite mer för att bryta över hojjen men så stabilt det var i bl.a depåböjjen nu har den inte varit med andra däck jag provat. Ntec 302 hade jag fram.

...däckskontot verkar en smula bisarrt, vad kostar en tävlingshelg i enbart anmälningsavgift och däck? :skrämd

Förbaskat coolt är det att du åker så jäkla fort - det avhandlas ju i en annan tråd, för mig är det rätt bisarrt att man åker så fort i en rookie-klass, som jag tolkar som insteget i racing? :va

/J

Sitter och kikar mylaps nu och det verkar bara som det var jag som slog av lite under gulflaggen, när jag jämnför med dom framför mig.. :confused:

Var det därför du plötsligt körde 1.14-15 tider.... "Slå av lite" betyder ju inte att du ska sänka varvtiden med 4-5 sekunder. Vrid av några grader på gashandtaget och titta upp så att du ser om det är någon/någonting på banan.

Var det därför du plötsligt körde 1.14-15 tider.... "Slå av lite" betyder ju inte att du ska sänka varvtiden med 4-5 sekunder. Vrid av några grader på gashandtaget och titta upp så att du ser om det är någon/någonting på banan.

happ, ännu ett rookie misstag.. ;) precis som när jag trodde att det skulle bli rödflagg efter starten i första rejset.. fes runt fram till ejes innan jag fattade att nu äre stumt som gäller.. :mad:

Dom börja ju flagga i snabbvänster så då blev jag avvaktande och sen tog jag det lungt i böjjen o ur också.. sen fick man grönt på start/mål..

...däckskontot verkar en smula bisarrt, vad kostar en tävlingshelg i enbart anmälningsavgift och däck? :skrämd

Jag slapp efteranmälningsavgiften på 300:- så det blev anmälningsavgift 2700:- och sen 4000:- för jag körde på samma däck båda dagarna. Körtid vs pengar = lite, men jäkligt skoj!..

Förbaskat coolt är det att du åker så jäkla fort - det avhandlas ju i en annan tråd, för mig är det rätt bisarrt att man åker så fort i en rookie-klass, som jag tolkar som insteget i racing? :va

/J

Jag kan inte annat än att hålla med om att det gått väldigt snabbt i R1000 de senaste åren. Det kommer alltid dyka upp folk som kör riktigt, riktigt snabbt i den klassen. Men tittar man tillbaks så kan man även se att många av de snabbaste varje år dyker upp i Superbike som A-förare året efter. Så det finns en naturlig avknoppning från R1000 till Superbike.

Tittar du på de långsammaste tiderna så är inte steget från snabb bandagsbiker till R1000 jättestort. Men sen är det många (inklusive jag själv) som inte vill anmäla sig till race förrän man kommer ner i mer vettiga tider, typ 1.11-1.13. Då höjs förstås nivån ytterligare.

Att jag skulle kunna köra såpass fort som jag gjorde den här helgen, kunde jag överhuvudtaget inte ens fantisera om. Det bara släppte i alla fogar. Nu är jag en hårsmån från att bli uppklassad till A-förare nästa år, trots att jag blev poänglös på Anderstorp. Så även jag kanske "knoppas av".

Tanken var att detta skulle bli sista körningen med gixxern i år....

MEN.. neonmannen tipsa mig om att jag tog poäng i SO tabellen + att jag har ett sprillans magiskt dunlop liggandes.. :)

Så det lutar nog åt att jag kör SO:t på gelleråsen 3-4 september också, så man får en ny chans att förbättra PB:t innan man parkerar inför vintern..

Mål: 1.09 och bättre än 13:e plats i racen. :cdevil

Tanken var att detta skulle bli sista körningen med gixxern i år....

MEN.. neonmannen tipsa mig om att jag tog poäng i SO tabellen + att jag har ett sprillans magiskt dunlop liggandes.. :)

Så det lutar nog åt att jag kör SO:t på gelleråsen 3-4 september också, så man får en ny chans att förbättra PB:t innan man parkerar inför vintern..

Mål: 1.09 och bättre än 13:e plats i racen. :cdevil

KUL! :)
På´t bara,jag ska med dit. :)

Annars så är det b-race i linköping nästa helg........

Henrik

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...