Rollers däck öppnad

Mr Magsnus skrev:
2632327 Köpte ett Metzeler sportec M-1 bakdäck från reifenversand (ca 1100 ink frakt) för några månader sen. På däcket står det made in Germany! :)

Vilka däckfirmor i Tyskland säljer gråimporterade däck från Asien? Däckonline? Reifenversand? Finns det ännu billigare?
Däcken som hävdas vara till Asien och av sämre kvalité är också tillverkade i de tillverkarnas vanliga fabriker men påstås vara "sämre" och avsedda för andra marknader.

Vore intressant att veta om förarna i japanska mästerskapen importerar kvalitetsdäck från Tyskland för att deras egna är skit. :rolleyes:

Last edited:
Klart som fan att det är samma däck!!

Det är ju den svenske general agenturen som vill försvara sig mot att bli av med kunder!!

Har köpt mycket av dackonline.se och kan inte påstå att de skulle vara sämre, dessutom är märkningen den samma som de svenska däcken.

NÄ....det är bara bull att tro något annat.

Och NÄ det är ingen grå import att köpa ifrån Tyskland, då vi numera ingår i EU.....

Däcken från Tyskland fungerar finfint att rejsa på. Det är nog ingen större fara mao att köra på dem :rolleyes:

Köpt däck från reifenswand (stava).
Pilot power fram o bak 2243 inkl. frakt till Dörren!
Tog 3-4 arbetsdagar innan det plingade.

Bästa däcken jag någonsin köpt! Kommer aldrig köpa från nån annan firma än den då dom är överlägset billigast vad jag vet!

Vi har som sagt kommit lite OT i den här tråden men men, sånt som händer.

En viktig sak som en del verkar ha missat är att frågan gäller om det i Europa säljs däck som är tillverkade för helt andra klimat, inte hurvida däck gjorda i Tyskland fungerar i Sverige eller inte, för de gör de.

EDIT: Nu har jag varit ute och kollat på de 10 tal däck jag har i garaget:

SuperCorsa Slick (som jag tror är köpt från Greven): Tillverkat i Tyskland
SuperCorsa Mönstrat, importerat från Tyskland: Tillverkat i Tyskland
Metzeler Racetec Slick, importerat från Tyskland: Tillverkat i Tyskland
Michelin Pilot Power, köpt på svenska däckverkstad: Tillverkat i Spanien

Last edited:
Fürstenhoff skrev:
2632601
Till ROLLER & MATTIAS - STORT LYCKA TILL MED SHOPPEN även om vi kommer att konkurera en del!!:pannkyss

/Fürstenhoff.

Ett stort tack för den lyckönskningen! :tummenupp

Vad kommer du att sälja? Förutom DVD's :D

Bikerbitch skrev:
2632540 Lycka till
med alltihopa Daniel och Mattias! Det kommer att gå jättebra för er :tummenupp

Taaaaaaaaaaaaaaack! Kom förbi när du e i krokarna!

sandstream skrev:
2632593 Michelin Pilot Power, köpt på svenska däckverkstad: Tillverkat i Spanien

Jag vill inte ge mig in i diskussionen ang pirat däck men eftersom man är nyfiken så kollade jag på däcken vi säljer och på våra Pilot Power står det Made in "France". Dom kommer från Michelin Nordic AB.

Last edited:
Wooooooooooooooohoooooooooooooooooo!
GRATIS däck!

Visst fan, har ju ingen hoj!:huvet

RoLLER skrev:
Jag vill inte ge mig in i diskussionen ang pirat däck men eftersom man är nyfiken så kollade jag på däcken vi säljer och på våra Pilot Power står det Made in "France". Dom kommer från Michelin Nordic AB.
Okej! Mitt däck köptes från Comi i Hammarby-hamnen och med tanke på priset antog jag att de också köpte från Michelin i Sverige.

Har köpt Michelin Pilot Power både från en svensk (billig) Michelin-återförsäljare (KM Däck) samt www.Reifenversand.com, och alla dessa däck har varit tillverkade i Spanien.

Såg dock att www.mcdackonline.com skriver på hemsidan att deras Michelin är tillverkade Frankrike...

sandstream skrev:
2632910 Okej! Mitt däck köptes från Comi i Hammarby-hamnen och med tanke på priset antog jag att de också köpte från Michelin i Sverige.

Jag kan bara tala för mig själv och jag köper direkt av Michelin utan mellanhänder och då står det "Made in France" på däcken jag har nu.

Det va inte det lättaste att få göra det. Man va tvungen att uppfylla en hel del krav dom ställer på sina återförsäljare. Men vi blev godkända efter en del möten och träffar vilket va kul! :tuttar

På RoLLERs Däck finns bara det BÄSTA av det BÄSTA! :mad:

Kollade lite på din hemsida och tyckte den såg schysst ut. Tyvärr så är det två svagheter som dyker upp.
Först är det ju det att priserna inte är i närheten av vad de tyska nätbutikerna kan åstadkomma, tyvärr finns det väl inte så mycket att göra åt det (har ältats en del i tråden).
För det andra så borde ni verkligen skaffa maskiner så fort som möjligt så att man kan byta däcken på plats. Jag ser nämligen service som ert stora konkurrensmedel i kombination med ett rimligt pris(de priser ni har nu).
Tror många fler skulle handla av er om ni erbjöd en helhetslösning. Att man skulle kunna komma dit med hojen, köpa ett par däck och få dem bytta medan man tar en kopp kaffe och kanske får lite bra tips om däck, oljor och allt vad det kan vara. Då sparar man nämligen tid och krångel.

Så istället för att tjäna några hundringar eller bortåt en tusenlapp på att först beställa från Tyskland, sen behöva vänta på däcken, gå till posten och sen genomgå besväret att hitta någon däckskrängare som är villig att byta däcken och sedan vänta mer på att han ska bli färdig, åka fram och tillbaka så kan det va värt att lägga lite extra slantar för att slippa allt detta och få det fixat på en gång.
En detalj jag tänkte på är att när man läser "Om Rollers däck" så verkar det som ni mest riktar er till sporthojar. Om jag skulle vilja byta däck på en HD så blir ni därför kanske inte lika intressanta.

Nåväl, önskar er lycka till. Bor ju inte mer än några kilometer därifrån så kanske byter däck där nångång i framtiden.:)

Mr Magsnus skrev:
2632996 Kollade lite på din hemsida och tyckte den såg schysst ut. Tyvärr så är det två svagheter som dyker upp.
Först är det ju det att priserna inte är i närheten av vad de tyska nätbutikerna kan åstadkomma, tyvärr finns det väl inte så mycket att göra åt det (har ältats en del i tråden).
För det andra så borde ni verkligen skaffa maskiner så fort som möjligt så att man kan byta däcken på plats. Jag ser nämligen service som ert stora konkurrensmedel i kombination med ett rimligt pris(de priser ni har nu).
Tror många fler skulle handla av er om ni erbjöd en helhetslösning. Att man skulle kunna komma dit med hojen, köpa ett par däck och få dem bytta medan man tar en kopp kaffe och kanske får lite bra tips om däck, oljor och allt vad det kan vara. Då sparar man nämligen tid och krångel.

Så istället för att tjäna några hundringar eller bortåt en tusenlapp på att först beställa från Tyskland, sen behöva vänta på däcken, gå till posten och sen genomgå besväret att hitta någon däckskrängare som är villig att byta däcken och sedan vänta mer på att han ska bli färdig, åka fram och tillbaka så kan det va värt att lägga lite extra slantar för att slippa allt detta och få det fixat på en gång.

Nåväl, önskar er lycka till. Bor ju inte mer än några kilometer därifrån så kanske byter däck där nångång i framtiden.:)

Jorå, det är helt riktigt det du skriver. Och det är det som är planen. Kanske redan i vår.

Mr Magsnus skrev:
2632996 Kollade lite på din hemsida och tyckte den såg schysst ut. Tyvärr så är det två svagheter som dyker upp.

Intressant att notera är att denna service redan erbjuds idag på i stort sett alla däckverkstäder. Ingen är dock beredd att betala för servicen utan importerar själva.....

Nr:18 skrev:
2633013 Intressant att notera är att denna service redan erbjuds idag på i stort sett alla däckverkstäder. Ingen är dock beredd att betala för servicen utan importerar själva.....

Visst men ofta brukar väl däcken man vill ha inte finnas inne, de kostar mer än hos Rollers (osäker här), och man får ofta vänta på att de ska läggas om, man måste kanske boka tid etc.
Slipper man detta krångel och lyckas spara tid blir det mer intressant.

Ingen är beredd att betala för servicen säger du! Klart det är så om servicen inte innebär något speciellt utan bara innebär att man får däcken 2 dagar tidigare, men om du får allt fixat på en gång så kanske det kan va värt priset.

Sen är det ju klart att man som student eller dylikt ändå väljer att köpa däck från Tyskland då den marginella nyttan att köpa av Roller inte väger tyngre än priset, men man kan ju inte passa alla kundsegment!:)

Last edited:
Nr:18 skrev:
2633013 Intressant att notera är att denna service redan erbjuds idag på i stort sett alla däckverkstäder. Ingen är dock beredd att betala för servicen utan importerar själva.....

Problemet är väl att alla däckverkstäder är så svinigt dyra. Om man istället kunde erbjuda denna tjänst även till folk som kom med egna däck till ett vettigt pris så kanske den skulle vara mer efterfrågad.

Fürstenhoff skrev:
2633011 *Precis som du/ni - massor av däck till bra priser!! ;)
*Oljor!!
*Bromsar/belägg!!
*Fjädrings komponenter!!
*GPS larm med möjlighet att "spela" in sin körning på datan med hjälp av GPS funktionen!!
*ABUS lås!!
*MC garage!! (Säkerhetsgarage)
*Avgassystem/slipon!!
*Pennkameror/inspelnings enheter!!
*Skinnställ!!
*Handskar!!
*Hjälmar!!
*Depåstöd!!
*Ram/krash puckar!!
*Och självklart DVD filmer!! ;)

/Fürstenhoff.

Bra produkter! :tummenupp

Ungefär likadant sortiment som oss. Vi kommer nog inte gå in på hjälmar, skinställ och handskar. Iaf inte initialt. Annars har vi redan en del av det du nämner på sidan.

RoLLER skrev:
2632962 Jag kan bara tala för mig själv och jag köper direkt av Michelin utan mellanhänder och då står det "Made in France" på däcken jag har nu.
Bara för att förtydliga så menade jag inte att du for med osanning utan jag ville bara berätta vart det aktuella däcket var köpt.

Jag har för övrigt fått svar från Michelin i Sverige angående frågorna om vart däcken är tillverkade osv och så fort jag har fått svar på två st följd frågor så kommer jag att lägga ut svaret antingen här eller i en egen tråd (känns lite fel att diskutera däcken i den här tråden då den borde handla om Rollers Däck).

imaster skrev:
2633134 Problemet är väl att alla däckverkstäder är så svinigt dyra. Om man istället kunde erbjuda denna tjänst även till folk som kom med egna däck till ett vettigt pris så kanske den skulle vara mer efterfrågad.
Tjänsten är inkluderad i priset på däcken för det mesta. Skulle du kunna tänka dej att arbeta gratis? Tror knappast att däckverkstäder vill det iaf....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back