Rollers bakslangskola?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Hallå,

Någon som vet var man kan ladda ner Rollers bakslangskola?
Roller kanske?

Jag har förstått att filmerna är bra, och jag vill väldigt gärna lära mig.

Att bara kolla på filmerna kanske inte ger så mycket annat än ett gott skratt. Det var tider, det. Back in the day, 2003. När jag hade huvudet fullt av hår och alla tänder i behåll. Suck.

Faaan, vill också lära mig köra på bakhjulet!! Frågan är om det ens går med min hojj:(??

Tycker de är rätt kassa på att lära ut bakhjulsåka. Däremot är de bra gjorda och underhållande och titta på.

Som det är nu tror man att man ska få lära sig att åka på slangen vilket knappast är fallet. Däremot kanske RoLLEr gjorde det :3freak Inte vet jag..

Mattias skrev:
2303746 Att bara kolla på filmerna kanske inte ger så mycket annat än ett gott skratt. Det var tider, det. Back in the day, 2003. När jag hade huvudet fullt av hår och alla tänder i behåll. Suck.

Men Mattias :rofl

Asså... Din hoj gör det ju av sig själv. Rulla i promenadfart på ettan. Ge gas. Vänta tills du bara ser himmel. Lägg i tvåan. Åk runt så hela dan. Enkelt.

Mattias skrev:
2304496 Asså... Din hoj gör det ju av sig själv. Rulla i promenadfart på ettan. Ge gas. Vänta tills du bara ser himmel. Lägg i tvåan. Åk runt så hela dan. Enkelt.

Menar du min?
Jo, jag får lätt upp den, men inte gärna på 1:an då det går åt helvete för fort. Men sen vill jag ju kunna hålla den där. Jag kommer upp till balansläget, men varvar ur till slut i alla fall. Har inte försökt växla än. De gånger jag har ens funderat på att växla håller jag på att slå runt. Har förstått att jag gör fel som försöker hålla den i balansläget med gasen istället för med kroppen...

var det du som lärde Roller i Slangskole filmerna? Bra gjort i så fall, han blev ju vass där på slutet. :tummenupp

hmm måste testa om min bly släde vill resa sig lite me.. har testat att gasa på på 1:an utan lyft.. men jag kanske e för feg och inte gasar tillrekligt snabbt eller nå sånt.. vill helst inte använda kopplingen för att få upp den.. enduron kan ja slanga duktigt på o växla men de e ju en liten smidig hoj.. fzren känns lite mer bastant att få upp... men teoretiskt borde ja ha effekt för de ialf :hihi

NigHtHawK skrev:
2304534 hmm måste testa om min bly släde vill resa sig lite me.. har testat att gasa på på 1:an utan lyft.. men jag kanske e för feg och inte gasar tillrekligt snabbt eller nå sånt.. vill helst inte använda kopplingen för att få upp den.. enduron kan ja slanga duktigt på o växla men de e ju en liten smidig hoj.. fzren känns lite mer bastant att få upp... men teoretiskt borde ja ha effekt för de ialf :hihi

Jag har feta problem med slangning på min fzr. Kanske för att jag inte kan :3freak
Måste man rycka så in i helvete för att få upp den? Jag får det att lätta men inte mer än så...

Nickeluring skrev:
2304518 Menar du min?
Jo, jag får lätt upp den, men inte gärna på 1:an då det går åt helvete för fort. Men sen vill jag ju kunna hålla den där. Jag kommer upp till balansläget, men varvar ur till slut i alla fall. Har inte försökt växla än. De gånger jag har ens funderat på att växla håller jag på att slå runt. Har förstått att jag gör fel som försöker hålla den i balansläget med gasen istället för med kroppen...

Dra upp den på 2:an med koppling istället. Så pass bra botten på duken så du behöver inte köra fört.. åk runt 20 km/h på 2:an och koppla upp den. Blir inte så nervös då och du kommer kunna åka låååångt.. när du blir lite bättre kan du koppla upp den på 3:an i lite högre farter, för att avsluta med att slita upp den på 4:an stående på bakre pinnarna :).

Lär dig köra bra mellan 2:an och 3:an kommer du ha så pass bra kontroll så du kan börja gasa upp den på 1:an.. växla till 2:an osv. Reglera balansläget med lite broms är mitt tips. Ha alltid lite lite bakbroms så hittar du känslan.

Ut och öva och lägg upp en film på en kilometerwheelie inom en månad. Svårare en så är det inte.

//Mr J - som saknar sin hoj :(

Mr J skrev:
2304659 Dra upp den på 2:an med koppling istället. Så pass bra botten på duken så du behöver inte köra fört.. åk runt 20 km/h på 2:an och koppla upp den. Blir inte så nervös då och du kommer kunna åka låååångt.. när du blir lite bättre kan du koppla upp den på 3:an i lite högre farter, för att avsluta med att slita upp den på 4:an stående på bakre pinnarna :).

Lär dig köra bra mellan 2:an och 3:an kommer du ha så pass bra kontroll så du kan börja gasa upp den på 1:an.. växla till 2:an osv. Reglera balansläget med lite broms är mitt tips. Ha alltid lite lite bakbroms så hittar du känslan.

Ut och öva och lägg upp en film på en kilometerwheelie inom en månad. Svårare en så är det inte.

//Mr J - som saknar sin hoj :(

Är det bättre att koppla upp den än att gasa för att man kan göra det i lägre hastighet? Är det inte större risk att man slår runt då?

Ja, jag ska träna hårt. Om jag lär mig att uuuiiila kilometervis så lägger jag upp en film. :tummenupp

Back