Roligt tidsfördriv [spel]

Får mig o tänka på brobygget i fysiken för ett par år sedan. Riktigt kul :)

Har klarat hela spelet några gånger..
Visade det för min matte/no lärare, och vips hade man Mvg :D
nee men han blev riktigt fast (kille med 149IQ)

Jag har uppföljaren till det där spelet (tror jag). Pontyfex 2 heter det. Lite fler funktioner och väldigt mycket svårare. Kan bland annat bygga i 3 dimensioner istället för bara 2. Absolut värt att testa om man gillar bbuilder-spelet!

mattsson skrev:
Jag har uppföljaren till det där spelet (tror jag). Pontyfex 2 heter det. Lite fler funktioner och väldigt mycket svårare. Kan bland annat bygga i 3 dimensioner istället för bara 2. Absolut värt att testa om man gillar bbuilder-spelet!
Det finns några olika... BCS tror jag va det bästa, de fanns massa olika matrial, man kan ha tjockare bjälkar, använda vajrar m.m.

Tyvärr är det bara demon, dom tar slut rätt snabbt...

Hur ska man bygga på bana 13``??

mattsson skrev:
stämmer bra det!! de var det jag tänkte på :) ..mkt mer avancerat med massa olika material och kablar :D

kajlyl skrev:
stämmer bra det!! de var det jag tänkte på :) ..mkt mer avancerat med massa olika material och kablar :D

Hm är på bana 11, sjukt kul :) mitt sinne för teknik och logiskt tänkande har fått sig åter näring !

Nån får gärna skicka mig de övriga spelen som verkar kul.

Är det någon som kan ge en alfahanne lite tips om hur man bör tänka när man bygger...för mina rasar redan på level 4

Jag betackar mig för alla "spel" som är under 500k i storlek och som heter .exe i efternamnet...

sharpedge skrev:
Jag betackar mig för alla "spel" som är under 500k i storlek och som heter .exe i efternamnet...

Var inte så nervös.. du har väl virusskydd? :tungan

ingen fara med det där, jag körde virusscan på det sen finns det ju ett företag bakom spelet också.

Helkul var det iaf! Fick lov att genast leta reda på Pontifex II på DC.. :D

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage