Roligaste raktfram/ljusignalsrejs ni fått?

Silwer skrev:
ironi?
Eller så är det annorlunda i ditt land än här, man kan inte undvika att bli utmanad då och då helt enkelt.

Näe, helt allvarlig. Har inte kommit på tanken att nån i bil skulle känna för att utmana mig, men i o f s så e det här en så liten stad å inte direkt några ställen där man KAN bli utmanad. Skulle hur som helst inte va intresserad av att anta utmaningen.

Jonne_boy skrev:
Vinner oftast?? ?? ??

hur gick det på brommatrafikövning mot en viss blå tzr?

:P
Yada yada yada. Din hoj väger 120 kg, föraren väger 60 kg. Min hoj väger 200 kg och föraren vägde väl på den tiden runt 70 kilo.
Enkel matematik säger att den lättaste vinner. Jag har ju bara 34 hk också.. :tummenupp

Sikka lirare. Solen skiner, och ni sitter inne och knypplar samt märker ord.
Nya syjuntan eller? Hojen har 34hk, jag är bara utrustad med airbags, 30cm biceps och en stor käft.

Bikerbitch skrev:
Sikka lirare. Solen skiner, och ni sitter inne och knypplar samt märker ord.
Nya syjuntan eller? Hojen har 34hk, jag är bara utrustad med airbags, 30cm biceps och en stor käft.
Till skillnad från någon som har laptop på hojen? Häftigt.

valmers skrev:
Till skillnad från någon som har laptop på hojen? Häftigt.

Jag har redan varit ute o kört idag. Sen var det sån där födelsedagsfika som man bör gå på. Samt att man som student har lite läxor att ta itu med och som man så illa tvunget måste sitta med en fin och regnfri söndagkväll :huvet

Måste nog erkänna att det är sällan som någon vill raca och då framför allt bilar.Men ges det tillfälle så njuter man.....oftast.. :tummenupp

Många som verkar övertygade om att hojar är snabbast i alla lägen...
Som en jämförelse så drar min TL med c:a 100kg skjuts jämnt med en R6 -02 till 200. Och ändå hade jag det småkämpigt att dra en förmodligen standard Jagga XJK i 220+.
Upptill 200 har de flesta bilar inte en chans, efter det bör man vara försiktig med vad man racar mot, tänk på det... :tuttar

Last edited:
Min xr är drevad så den bara går i 165km/h så motorvägsrace är inte att tänka på. Rödljusracen går bra ... har inte fått stryk än men det beror kanske på att jag inte mött någon bra bil. Det brukar vara svårt att veta om folk verkligen rejsar eftersom dom bara försvinner i backspegeln. Dagens i-landsproblem :gnissla

Topfartsrejs är inte att tänka på, av olika anledningar ;)
1. hojen gör bara 230
2. det är ruggigt blåsigt vid dom farter
3. man kan få pisk av rätt många bilar
4. det är inte helt hälsosamt att råka ut för en "bråstopp" i 200+

Och jo, jag har provat motorvägsrejs också, med min förra hoj (CB750F2)

Rasslade lite lagom på motorvägen söder om gbg under EU-topmöte.
Vä. fil, 140km/h, paserar en S40 t5, den går ut bakom mig och hänger på, jag flyttar mig till hö. och låter han pasera, glider ut bakom och hänger på, vid 190 har jag vridigt fullt och det finns inte en gnutta mera att hämta, jag ligger "klistrad" i backspeglen på S40n, då lutar jag armbågen mot tanken och huvet i handen som för att fråga" skall vi inte åka snart" :D
Han blinkar snällt höger och lägger sig in och jag glider förbi.
Kan man inte slå dom ärigt, får man fuska :banana

Roligt

Kay skrev:
Jag har bara kört MC i 150 mil i mitt liv, men man märker ju att folk bjuder upp till rejs vad de än kör... vilket är rätt roligt! framförallt gubbar i typ mercedes E320 eller nån bil med halvbra drag i, och tror att det faktiskt är lönt att försöka. Själv har jag fått rejs mot M3 med kommentaren vid nästa ljusignal igen "Hur fan kan den gå så fort? Det är bara en 600a!", mött en lexus 430 och gubben tryckte fullt, likaså jag och han fick pisk så duktigt så (och då hade jag en 80-kilos man på bakkutsen me) när han kom upp brevid mig sen tittade han och mimade "jävla skit... fan" och liknande :)
Det finns fler historier.
Ända jag blivit rädd för var en 996-turbo på motorväg när jag hade passagerare. De går bra =\ Försvann sakta bakom mig, för att sen sakta men säkert komma om i höga farter. Aja, det är roligt att svänga, men det är även kul rakt fram när man har nån o köra mot! :)
Nu kommer det säkert massa kommentarer som "Jamen tävla mot bilar bla bla, hur kul e det..." det är kul, deras minspel efteråt är priset.

Det är alltid roligt när man sitter rakryggad men vänster hand på låret och gasar på 1/3-gas och tittar in på dem samtidigt som de maxar sin bil, för att sen skaka på huvet och krypa ner, växla ner o bajsa iväg. :)
Så berätta om era roliga posör-rödljusrejs och liknande!

Det är ju så kul !!!! särskilt då de säkert tänker "han har tjej bakpå, vågar inte köra fort.....he he... Minns specielt den gången då en öppen cabbe kom bakom o gasade (?) på...... vi petade på gasen och drog om honom på bakhjulet..Vinkade o sa hej då..........Retar gallfeber på bilarna då vi kör jätteeeeeeee-långsamt o så hetsar de där bakom........Jörgen (föraren) brukar lägga handen under hakan o låtsas sova för att de ska fatta vinken.

Citerar min kära mor " Kör inte fortare än att din skyddsängel hänger med men jag ska be om snabba vingar i himmelen (1942-1992)

Jag hade lite kul med en S60 T5 (tror jag att det var) Nya modellen var det i alla fall.

Vi låg på 73'an och det var ganska mycket bilar. S60'n lägger sig på omkörning och jag efter, bara väntar på att han ska flytta på sig.... och .... åker om som ett möte så fort han flyttat på sig.
Inte direkt oväntat :rolleyes: men han hängde på bra i alla fall.
Jag blev faktiskt imponerad över över att en S60 går så pass bra som den gjorde.

Bonn-Volvos och annat mög som ska rejsa på krokvägar är abra jobbigt, de kör som om de var på väg av vägen varje kurva och själv ligger man och gäspar och väntar på säker omkörning.

Bonntrimmade Volvos vid rödljus/motorväg är bara tråkigt. En gång blev jag dock sjukt bränd, såg ut som en vanlig killemedkeps-Volvo fast uppåt 200+ drog han om mig och gav mig vinddrag som nästan skickade mig av vägen. Visade sig vara en gammal skolkamrat som körde dragrace med bilfan, skickade ner ~650 hästar till bakhjulen.

Var inte mycket att göra där.

Körde mot en M3 CSL på Lidingöbron för några veckor sen. Trevlig bil med mycket kraft. Fint insugsljud hade den.. Innan den försvann i backspegeln.

Fråga: Varför bromsar alla bilister när de kommer av lidingöbron på väg in mot stan?? Den kurvan är ju asrolig! :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph