Roliga saker bara väldigt sparsamma personer gör

En tjej jag dejtade under en period brukade knäcka av den yttersta decimetern av de gröna bladen på purjolöken för hon ville inte betala för "de där torra träiga bladen man ändå inte använder"... :dummer :D

Hur gjorde hon när hon köpte kräftor?

Till alla vedhatare... Vedeldare är inte sparsamma....:rodnar Bygger hus för tillfället och kommer enbart att köra med vedeldning:D MEn systemet går löst på en 12 000- 15 000€ så sparsamt är det inte:crash

Oj vad du kommer ångra att du inte körde på bergvärme direkt. Nu får du ju betala två gånger.:hihi

Till alla vedhatare... Vedeldare är inte sparsamma....:rodnar Bygger hus för tillfället och kommer enbart att köra med vedeldning:D MEn systemet går löst på en 12 000- 15 000€ så sparsamt är det inte:crash

Det är vad jag betalar för bergvärmeinstallation hos mig... SUCKER! :hihi

Jag kapade och klöv 40 kubikmeter ved i helgen, jag eldar max 7 kubik om året....
(egentligen var bara 25 åt mig)

Skönt att just uppvärmning blev ett slags kronjuvel på sparsamhet. Måste ju finnas mer saker i vardagen som kännetecknar snålisar.

Folk som lusläser kvittot i affären innan de packar ner varorna och sen gnäller när nåt kostade 4:90kr/kg på skylten och de fick betala 5:20kr/kg i kassan. Dom verkar ha ett svårt och jobbigt liv, och jag undrar vad de ska göra med alla dessa 50-öringar de sparar på vart 75e besök i affären.

Tyvärr är det alldeles för ofta som erbjudandet på hyllkanten inte är inlagt i butikens system så ibland är det en 50-lapp och inte en öring som blir fel.

De som besöker alla matvaruaffärer i staden i jakten på den billigaste maten. Och så klart så kör de bil mellan affärerna.

Jag gjorde nog motsatsen igår. Bladmåtten hittade jag inte i verktygsväskan, de ligger förmodligen ute i garaget men jag orkade inte leta så jag åkte och köpte nytt.

Jag gjorde nog motsatsen igår. Bladmåtten hittade jag inte i verktygsväskan, de ligger förmodligen ute i garaget men jag orkade inte leta så jag åkte och köpte nytt.

Jag fungerar likadant, har jag grejer i verkstaden på andra sidan stan men är inte helt säker på var det ligger så köper jag nytt på tex Tools. Jag har alldeles för många vinkelslipar och skiftnycklar vid det här laget :död

Folk som bunkrar prylar i största allmänhet är lite roliga. "Soppapriset höjs imorrn, jag drar å tankar upp alla bilarna!"

Besparingen åts upp av själva resandet till och från macken som inte hade gjorts om inte priset var lågt osv.

De som åker från Östersund till Ullared och köper tandkräm och fryspåsar för att det är billigt. Äts upp av resan och camping osv.

Nån av er som läser är ju de här personerna - berätta! Varför gör ni så här?

Folk som bunkrar prylar i största allmänhet är lite roliga. "Soppapriset höjs imorrn, jag drar å tankar upp alla bilarna!"

Besparingen åts upp av själva resandet till och från macken som inte hade gjorts om inte priset var lågt osv.

De som åker från Östersund till Ullared och köper tandkräm och fryspåsar för att det är billigt. Äts upp av resan och camping osv.

Haha jag har varit på ullared typ 3 gånger. Samtliga gånger har jag handlat för under 500kr. Inte min sambo dock. Men poängen är att det är kul att åka på ullared och betrakta spektaklet med karlar som har panik i blicken. Kärringar som är i vägen mellan hyllorna. Och ungar som skriker och klättrar kring väggarna.

Haha jag har varit på ullared typ 3 gånger. Samtliga gånger har jag handlat för under 500kr. Inte min sambo dock. Men poängen är att det är kul att åka på ullared och betrakta spektaklet med karlar som har panik i blicken. Kärringar som är i vägen mellan hyllorna. Och ungar som skriker och klättrar kring väggarna.

Jag gjorde en upptäckt och sen dess har jag varit i Ullared en mängd tillfällen.

Ullared är som ett nav som förbinder en massa trevliga mc-vägar, eller vad man ska kalla dem. Tankar och äter i Ullared. I år var många vägar i rätt bedrövligt skick tyvärr.

Jaha, så det finns alltså affärer där?

Jag har aldrig varit i Ullared, men jag gissar på att besökarna ser det som en upplevelse/sport. Ungefär som deras män hellre spenderar 10 papp på en fiskeresa än handlar laxen i delikatessdisken.

Farsan (och även jag har jag märkt) lägger ibland på lite för lite pengar när han parkerar.
Det gör att han får gå ifrån bordet mitt i efterrätten för att lägga på mer pengar :3freak :gråta

Billiga prylar ska man inte leta efter, bättre att köpa ny tusenkartong gipsskruv och skruva under den tid man skulle letat efter den nästan fulla. Så småningom har man all skit överallt och fixar allt snabbt och billigt.

Vet en som har med sig tygkasse till ica, samme man river av överdelen av lösgodispåsen.
Det brukar jag också ha, men till Hemköp. (Billigare).
Sedan lägger jag varor med extrapris för sig och delar köpet två kvitton, på så sätt kan jag fort identifiera eventuella fel i kassan så jag får mina rabatter.
Min lista skulle kunna bli hur lång som helst, tror jag kommer gilla den här tråden.
Den som sparar mest kan spendera mest, senare! :mattias
Förstod inte godispåse-grejen?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Fast just tygkasse är skönt att ha ibland, till slut man får ett berg av Ica påsar hemma annars :näsblod
Framför allt har inflationen på påsar överträffat bostadsrätter i centrala tätorter sedan länge.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...