Roliga nakenhojar

Kajan!

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2015
Ort
Täby
Hoj
Honda CBR600RR, tidigare Aprilia SL1000 Falco
Har själv en tidig sv650 som jag byggt om till naken variant. Man märker väldigt tydligt att den lilla kåpan gör ganska mycket för fartvinden men den ser ju betydligt bättre ut och även bättre för körkortet då hastigheten hålls nere..

Ja men precis.
Men fart har man endast på bana och så mycket vindmotstånd är det inte i kurvorna då vi inte ligger som MotoGP förarna gör med ca 250km/h. Utan vi ligger där endast på raksträckorna :p så det är ingen fara med det.

Synd bara att det inte är så många nakenhojar som är byggda lättare än 200kg. Eller jo klart det finns men då springer priset iväg.
Nakenhoj för 25-30K får man en rätt lam hoj.. Så synd.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Har med till i år köpt en SV650S -05 och är väldigt imponerad av hojen.
Innan denna har jag bl.a. haft: RSV Mille 2002 (3år), KTM 690 2007 (1år), KTM SuperDuke 2007 (4 år) så jag har ju haft lite liknande hojar som du har / funderar på.

Sv.n är riktigt kul att köra. Lättsvängd, roligt motorkaraktär, samt går upp på bakhjulet av sig själv på 1:an, samt med kopplingshjälp lätt på 2:an. Min lyckades jag även få upp i 228 på mätaren, vilket är mycket bättre än förväntat.
Ska köra bana med den på torsdag för första gången och det ska bli intressant (mitt mål är att inte vara allra sist i snabb grupp).

Det som egentligen saknas tycker jag är kraften att "Power wheela" över krön och dyligt i 100+ farter, vilket var mycket av det roliga med Millen och framförallt superduken :D (då man alltid gjorde det).

Min Sv är helt original förutom: Styrhöjare (touring clip-on) och öhlinsfjädrar i framgaffeln (kostade 1500 spänn) samt att jag köpt bättre bromsklossar.

Hur som helst är intrycket hittills: Lättkörd, smidig och rolig för småpengar.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ja men precis.
Men fart har man endast på bana och så mycket vindmotstånd är det inte i kurvorna då vi inte ligger som MotoGP förarna gör med ca 250km/h. Utan vi ligger där endast på raksträckorna :p så det är ingen fara med det.

Synd bara att det inte är så många nakenhojar som är byggda lättare än 200kg. Eller jo klart det finns men då springer priset iväg.
Nakenhoj för 25-30K får man en rätt lam hoj.. Så synd.
Många tappar vikt om man slänger dän kat o orginaldämpare.
Minskade min CB1000R med ganska exakt 10kg, det märks!
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Det såg jag inte, först tills nu när du säger så ser jag det.
Jag tror nog dock att jag tycker att den som inte är rund är snyggare. Men jag skulle gärna vilja hitta en bild med helkåpa som du beskriver till den runda. Har du en bra bild på en sådan? :)

Googla.
Finns hur mycket bilder som helst.


Sent from my Sputnik, totally lost in space
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top