Rolig väg mellan Jönköping och Stockhom?

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Jag ska köra min hoj från Jönköping till Stockholm på onsdag och vägrar att köra motorvägen. Är det någon som har några bra tips på trevliga vägar som inte innebär en alltför lång omväg?

Du kan ju alltid köra på andra sidan om vättern. Där har du lite mer varierad väg...

:tummenupp

Jonnybravo skrev:
Du kan ju alltid köra på andra sidan om vättern. Där har du lite mer varierad väg...

:tummenupp
Precis det jag tänkte på med, kör riksvägarna det är ju klart ingen kurvorgie.
Men långt mkt bättre att kuska på E4an iaf.
Lite synd att jag som kört mellan växjö och tokholm 3-4resor per år i 12år inte testat ngn annan repa än E4an.
Har iofs inte kört hoj mer än ett par ggr.
Vet inte riktigt hur, men det borde väl gå att ta vägar öster om E4an med.
Kollade lite på eniro nu men det det är svårt att se, lättare med en riktig karta framför sig.
//Tobbe

Andra sidan om vättern går bort pga att det förlänger resvägen så mycket.

Har också kollat lite på eniro och det finns ju en del vägar som går längs med E4:an.

Tänkte gå till en mack nu föra att skaffa en karta, är det någon speciell karta som är bättre än de andra?

Statoil ligger närmast, men jag har för mig att OK/Q8-kartan ska vara bäst, någon som vet?

ceasar skrev:
Jag ska köra min hoj från Jönköping till Stockholm på onsdag och vägrar att köra motorvägen. Är det någon som har några bra tips på trevliga vägar som inte innebär en alltför lång omväg?

Du kan t.ex. köra mot Eksjö först och sen 134 mot Åtvidaberg, sen siktar du mot Söderköping, ta färjan över Bråviken till Kvarsebo, sen gamla E4:an upp till Södertälje.

Jönköping - Nässjö - Eksjö - Kisa - Linköping/Norrköping resten får någon annan fylla i

Bättre väg

ceasar skrev:

Från Stockholm till Norrköping vet jag inte. Kanske väg 219. en bit.

Men från Norrköping: :tummenupp

Norrköping -> V. Husby
V. Husby -> Östra Ryd
Östra Ryd -> Häggebo
Häggebo -> Åtvidaberg
Åtvidaberg -> Kisa
Kisa -> Eksjö
Eksjö -> Jönköping

En del riktigt roliga sträckor, generellt sätt kan du hålla ganska god fart.

Dessutom slipper du alla Blå-Vita fordon längs E4 :yoparty

Här har du en bra väg: Jönköping-Ödeshög-Mantorp-Söderköping-Färjan till Kolmården-Nyköping-Studsvik-Södertälje-225:an mot Nynäshamn-Slingerbulten mot Tungelsta-Nynäsvägen mot Sthlm. Trevlig resa.

Tack för alla snabba och bra svar!

Kan nog bli en riktigt roligt äventyr trots allt. Fick lite ångest när jag inte lyckades fixa transport med t ex skåpbil, men nu ser jag nästan fram emot onsdag. Lyckades ragga upp en reskamrat också, IronMike kommer ner coh håller mig sällskap hela vägen hem... :tummenupp

Stark skrev:
Här har du en bra väg: Jönköping-Ödeshög-Mantorp-Söderköping-Färjan till Kolmården-Nyköping-Studsvik-Södertälje-225:an mot Nynäshamn-Slingerbulten mot Tungelsta-Nynäsvägen mot Sthlm. Trevlig resa.

Den sträckan är kanon :tummenupp

Stark skrev:
Låter nice :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...