Rolig sporthoj till liten kort tjej?? (lösning sökes)

Biker Babe

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
.
jag har idag en szr 660 .. min del i grupp-körning består av att hålla sista platsen :huvet
vill byta med han som kör först.. allså ha en häftigare hoj.. gärna tresiffrig effekt siffra :)
problemet är kort och liten..

Vad finns de för alternativ?

1) Finns det någon låg hoj med häftig effekt ?

2) Nägon som har erfarenhet av att sänka sporthojar tex. R1 ,R6, GSX-R
m.fl. ??

Alt nr 3.. finns det några mc:skor att få ta på variant plattå?

Skulle kunna ge min högra hand för vettiga svar ...

Bandit 1200n har 3-siffrig effekt. Tror den går att få ganska låg om man sänker den. Prata med B-400 här på forumet han har en sådan och han är inte så värst lång (sorry benny).

en tjej här i stan som tydligen lämnat sina mcdojor till en skomakare o han höjde dom ett par cm :)

sen finns de ju lite andra metoder, att sänka en hoj 2-3 cm e absolut inga problem...provsitt nåra och om du hittar nån som passar hyffsat så slå till o sänk den om den känns lite för hög.

Biker Babe skrev:
jag har idag en szr 660 .. min del i grupp-körning består av att hålla sista platsen :huvet
vill byta med han som kör först.. allså ha en häftigare hoj.. gärna tresiffrig effekt siffra :)

m.fl. ??

Hmm.. Visst, du får gärna ge mig en höger-hand!? :hihi Köp min gsxr1100 -89, 145hk, 760mm sitthöjd!!

Ny hoj,

Ja Du kan ju alltid prova en typ, Cbr 600 RR, dock inte allt för bra tryck i dom ,men sitthöjden är ungefär likadan som på gsx-r dock mkt bättre vrid, tror du skulle kunna köpa nästan vilken som helst av S h:arna...

Biker Babe skrev:

m.fl. ??

Hej!

kompisen kör gsxr 600 98, hon tycker den ä bra eftersom med tanke på sin längd!
har även hört andra säga att den skall vara snäll mot lite kortare personer, den har väl iåfs bara 99 hk, om jag inte missminer mig!

hon provsatt även min å tyckte även den va bra ur längthänsende(?)
Lycka till :tummenupp

/ Obon

Det jag säger ju är ju givetvis relaterat till HUR kort man är.
Men jag har en jobbarkompis som hela tiden säger att alla hojar är för höga för honom. Visst han tillhör väl inte dom högsta över havet, det gör han inte.
Men när han provsatt min FZR 1000 jag hade innan så nådde han bara ner med båda tåspetsarna samtidigt. Lutade han hojen lite lite åt ena sidan så fick han i hela ena foten. Jag tycker väl att det räcker gott, men han tyckte hojen var JÄTTEHÖG. :va Nu hör det till saken att jag har samma fenomen som han hade på min XT, jag når bara ner med en hel fot i taget eller båda tåspetsarna.
Men inte tycker jag den är för hög för det. Man har ju ändå väldigt bra balans när man står stilla, jag har ärligt talat svårt att se dom tillfällen då det verkligen behövs två fötter i backen samtidigt.
Inget förlöjligande eller liknande, bara en "tankeväckare" i all välmening om att man kanske inte MÅSTE sänka en hoj för att det ska funka. :)
//Tobbe

Altså, jag är förvisso ganska lång men jag har på senare tid börjat undra över folk(damer?) som vill sänka hojen så att de skall nå ner till backen.

-På en medelsnittslig åktur med mc: -Hur ofta kör man ner foten i backen?
-Hur svårt är det att hänga lite i knävecket vid rödljus egentligen, jag menar - en sporthoj är ju inte precis som en stylthög crosscykel att hantera vid stopp?

-Jag har kompisar som är väldigt korta i rocken och kör enduro mellan träd och sten (och dessutom kickar igång skiten när det stannar,medans en sporthoj i regel statas med ett tryck med tummen) som inte har några problem med framförandet, snarare går det jävligt bra för dem på tävlingar.

Argh läser alltid "Rolig sporthoj till liten kort tjej?? (utlösning sökes)..
Är nog för trött :näsblod

Biker Babe skrev:
vill byta med han som kör först..

Hmm då byter du ju hoj pga fel anledning, du ska ju inte byta hoj bara för att du vill hänga med dom som kör snabbare än dig själv, då kommer de bara sluta illa.

Körde mycket på bana när jag hade min szr och det var enbart på rakorna man kom efter men det tog man igen i dom kurviga partierna. Körde ifrån många större hojar utan större problem.
Spelar stor roll vem som sitter bakom spakarna, du behöver inte vara snabb bara för att du har 150 hk+.

Bara onödigt med massa effekt om man ändå inte kan utnyttja den, nu vet iof inte jag hur du kör :)
//D

beror lite på hur kort man är, men jag kör en sänkt sv650s o den når jag ner med hela foten på ena sidan. nu e en fireblade -03 införskaffad, och den får jag ner tån på ena sidan. men jag sätter sällan ner foten, försöker att hålla balansen så länge som möjligt.
skall dock beställa sänkningssats till bladen nu i dagarna från usa. skicka ett pm om du e intresserad av att dela på frakten.
fö är jag 162cm över havet.

köp en R6a:) liten, lätt å köra, effekt stark... alla över 120 hästar!

Når du inte ned så ska du vara under 150:D

Är jätte lätt i alla fall stila stående

Falafelbabianen skrev:
stackars kille - FZR har ju extremt låg sitthöjd...

FZR har tom lägre sitthöjd än SV650.
Min var 30-35mm högre än orginal, så så synd om honom är det ju inte :hihi
Sedan är vi ju inte stöpta i samma form vi människor heller.
Min dam är 180cm precis som jag, men hon har uppskattningsvis 10cm längre ben än mig.
//Tobbe

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...