Hjälp! Vet inte vad jag ska göra...

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Jag har en Cbr600 -97 idag. Hon fungerar hur bra som helst, men jag tror jag vuxit ur den... (Då menar jag inte på höjden/bredden/längden) Jag vill ha mer kubik, mer kraft...

Men vad ska jag byta upp mig till? :confused:
Får kosta runt 40-50´
Ska gå att sänka utan att få för taskig väghållning eller gärna ha låg sitthöjd från början till mina 156 centimetrar..

Nån som letar efter en riktigt låg hoj? PM:a mig...

vtr1000f eller sv1000 tror jag skulle funka om du är ute efter hanterbar effekt. Är själv grymt nöjd med min sv650, sladdar förbi många på bana med den.

Maria1980 skrev:
Jag har en Cbr600 -97 idag. Hon fungerar hur bra som helst, men jag tror jag vuxit ur den... (Då menar jag inte på höjden/bredden/längden) Jag vill ha mer kubik, mer kraft...

Får kosta runt 40-50´
Ska gå att sänka utan att få för taskig väghållning eller gärna ha låg sitthöjd från början till mina 156 centimetrar..

Kanske en hyfsat modern GSXR750?, vet inte vad höjden är på den...

http://www.blocket.se/view/5997895.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Maria1980 skrev:

Får kosta runt 40-50´

Finns bara ett alternativ för dig tjejen. Va honda trogen och köp en Fireblade. Du kan nog få en hyfsad 929á för runt 50-55 000. Sen e den jävligt snygg oxå. :yoparty

aci skrev:
vtr1000f eller sv1000 tror jag skulle funka om du är ute efter hanterbar effekt. Är själv grymt nöjd med min sv650, sladdar förbi många på bana med den.

:yoparty

Maria1980 skrev:

Får kosta runt 40-50´

Kolla denna t ex http://www.blocket.se/view/6206269.htm?caller=obl_s&l=0&c=1&city=0

Mickez77 skrev:
Kanske en hyfsat modern GSXR750?, vet inte vad höjden är på den...

http://www.blocket.se/view/5997895.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Hade gärna köpt en Gixxer, många talar gott om dem, men jag når inte ordentligt. Har provat en 750 -97:a och jag satt som en kratta, lutningen/avståndet till styret är på tok för långt för mina armar... Höjden är en sak, det går att sänka dem, eller luta dem, men avståndet till styret är svårare...

UrbanTiger skrev:
V-rod, låg och många kubikar att ha mellan låren :yoparty

Köp en Blade för att vara märkestrogen :tummenupp

Jag håller mig gärna till sprthojarna :tummenupp

Fireblade, det är samma med dem som med Gixxer, jag har testat en 900RR-95:a, även på dem är avståndet/lutningen till styret för långt. Jag ligger över hela tanken, jag lovar att det ser roligt ut... Det är svårt att köra så...

Finns det inga "900cc och uppåt"-sporthojar som är tillverkade för oss lilleputtar? Måste vi köra mellanklass??? :va

Du gumman ;) tänk på FB med, just nu har du en -97 och det stiger kanske en del om du tar mer kraft och en nyare årsmodel.

/Regards Cel

Har du tittat på den nyare modellen GSXR som kom -00? Jag tyckte bättre om körställningen på den än -97:an jag hade innan.Lättare att nå ner också då sadeln inte är helt platt som på dom äldre,utan lite "fasad" på sidorna.

Maria1980 skrev:
Hade gärna köpt en Gixxer, många talar gott om dem, men jag når inte ordentligt. Har provat en 750 -97:a och jag satt som en kratta, lutningen/avståndet till styret är på tok för långt för mina armar... Höjden är en sak, det går att sänka dem, eller luta dem, men avståndet till styret är svårare...

Jag håller mig gärna till sprthojarna :tummenupp

Fireblade, det är samma med dem som med Gixxer, jag har testat en 900RR-95:a, även på dem är avståndet/lutningen till styret för långt. Jag ligger över hela tanken, jag lovar att det ser roligt ut... Det är svårt att köra så...

Finns det inga "900cc och uppåt"-sporthojar som är tillverkade för oss lilleputtar? Måste vi köra mellanklass??? :va

det verkar svårt gumman..
och banditen e inte låg den heller..
den enda jag kan tycka verkar låg e gixxern.. men om du redan provat den..
går den inte att sänka mer? eller ta bort fyllning i sadlen?
hade ju varit kul om du fick den hojen du ville ha oxå..
lycka till :pannkyss

CeltaniC skrev:
Du gumman ;) tänk på FB med, just nu har du en -97 och det stiger kanske en del om du tar mer kraft och en nyare årsmodel.

/Regards Cel

Men jag vill inte ha nyaste nyast. Jag håller mig hellre till hojjar runt slutet på 90-talet, så gråter man inte floder om man vurpar... Men jag vill ändå byta upp mig till mera power :tummenupp

hojbrud skrev:
det verkar svårt gumman..
och banditen e inte låg den heller..
den enda jag kan tycka verkar låg e gixxern.. men om du redan provat den..
går den inte att sänka mer? eller ta bort fyllning i sadlen?
hade ju varit kul om du fick den hojen du ville ha oxå..
lycka till :pannkyss

Gixxern går att sänka på flera sätt, men det är avståndet till styret som är problemet. Det är en rätt "fläskig" tank på dem, :tuttar tar i...

Om man karvar ur sadeln för att nå med tossingarna hamnar jag ännu längre ner jämfört med styret...

Maria1980 skrev:
Gixxern går att sänka på flera sätt, men det är avståndet till styret som är problemet. Det är en rätt "fläskig" tank på dem, :tuttar tar i...

Om man karvar ur sadeln för att nå med tossingarna hamnar jag ännu längre ner jämfört med styret...

jasså e det där problemet hänger.. det va mindre kul.
hmm en hoj med mindre tank.. :va
inte sugen på en fajter? typ Thriumph Speed Triple 955?

Busaberg skrev:
Har du tittat på den nyare modellen GSXR som kom -00? Jag tyckte bättre om körställningen på den än -97:an jag hade innan.Lättare att nå ner också då sadeln inte är helt platt som på dom äldre,utan lite "fasad" på sidorna.

Nix, inte testat dem... med det ska jag göra :) Vad får man på ett ungefär ge för dem?

hm, vet ju inte redigt vad din Cbr ligger på, men en "nyare" kawwa kanske skulle vara något? zx7r kom väl runt 96-97 började dom tror jag, eller en tidigare zxr 750. ligger på 100hk en -91. som jag har... e nöjd med den. inte allt för hög eftersom jag inte e så lång själv. men den går nog att sänka mer. :tummenupp

Men som sagt... tror nog din ligger runt samma power och är mycket lättare.

Hoppas du hittar en bra.

hojbrud skrev:
jasså e det där problemet hänger.. det va mindre kul.
hmm en hoj med mindre tank.. :va
inte sugen på en fajter? typ Thriumph Speed Triple 955?

Svårt att vara tjej ibland..
Pojkvännen har streetfighter, jag tycker det blir för mycket vindmotstånd och för upprätt sittställning. Dessutom går de väl inte lika fort längre när kåpor & doningar är bortplockade =( Men det beror kanske på modell & hoj.

Herregud, jag låter ju fruktansvärt kräsen, det är kaos i "vad ska jag ha för hoj"-tänkandet nu... Men tack för alla tips :pannkyss

Maria1980 skrev:
Svårt att vara tjej ibland..
Pojkvännen har streetfighter, jag tycker det blir för mycket vindmotstånd och för upprätt sittställning. Dessutom går de väl inte lika fort längre när kåpor & doningar är bortplockade =( Men det beror kanske på modell & hoj.

Herregud, jag låter ju fruktansvärt kräsen, det är kaos i "vad ska jag ha för hoj"-tänkandet nu... Men tack för alla tips :pannkyss

Man ska vara kräsen när det gäller ny hoj. Du ska ju hitta en hoj som passar dig bra och som du tycker om..
jag har faktiskt inte kört en gixxer..
så om :tuttar tar emot kanske stämmer.. och ja då kan verkligen inte jag köra en sån..
Jag plockade bort kåpan från min bandit.. tycker det har blirit mycket bätte. men som sagt kan va för att jag gillar den bättre nu..
Leta bara på.. Någon hoj måste ju passa dig perfekt.
Vänta annars till Mc-mässan i Gbg i januari..
Där har du massor med hojar du kan pröva sitta på:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...