Robotgräsklippare?

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Hej.
Nu växer gräset igen och jag vill inte spendera ledig tid till att klippa skiten. Så nu tänkte jag köpa mig en ropbotgräsklippare.
Jag vet att Husqvarnas modeller är bra, dock fortfarande ganska dyra. Jag har hittat billigare varianter för ca halva priset. Någon som har erfarenheter av dessa?
All info är av intresse.

Den jag tittat på är Cayrobot 1500.

Tacksam för svar!
:confused:
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Vill du verkligen ha en bra så är det ju Husqvarna som gäller, men man får som sagt lägga lite mer i inköpskostnad. Kan inte uttala mig om marknadens övriga märken men här har du en bra deal om du vill komma undan billigt.

En bra idé är att kolla vad du egentligen behöver med någon som har kunskapen innan du köper. Helst ska klipparen vara lite överdimensionerad om du inte vill att den ska behöva vara ute dygnet runt veckans alla dagar, beroende på hur din trädgård ser ut kanske du behöver flera guidekablar och då vill du inte ha köpt en modell som bara klarar en osv.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Tack för länken, man undrar ju vad Husqvarnan har som är värt värdet av tre Diteklippare?
Ingen som har egna erfarenheter av Ex. vis DIte?

@Starstriker. Fan vad smart, då är ju julmaten säkrad också!!
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tack för länken, man undrar ju vad Husqvarnan har som är värt värdet av tre Diteklippare?
Ingen som har egna erfarenheter av Ex. vis DIte?

@Starstriker. Fan vad smart, då är ju julmaten säkrad också!!

Klant!
Du tycker om SKINKA som kommer från vår vän GRISEN, inte lammkött... eller vänta nu här.... :D:tuttar

Glöm inte att Sigge säljer robotklippare oxå :tummenupp
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
En polares mamma&pappa köpte ett landställe och då var överenskommelsen att han skulle klippa gräset och hon skulle diska/städa osv. Lennart gick direkt och köpte Husqvarnas robotgräsklippare och sedan blev gräset klippt utan att han behöver lyfta ett finger. Och mamman får fortfarande diska och städa för hand (har gått 10 år sen dom köpte landet) :) Grymt bra uppfinning det där.

/Try
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vill du verkligen ha en bra så är det ju Husqvarna som gäller, men man får som sagt lägga lite mer i inköpskostnad. Kan inte uttala mig om marknadens övriga märken men här har du en bra deal om du vill komma undan billigt.

En bra idé är att kolla vad du egentligen behöver med någon som har kunskapen innan du köper. Helst ska klipparen vara lite överdimensionerad om du inte vill att den ska behöva vara ute dygnet runt veckans alla dagar, beroende på hur din trädgård ser ut kanske du behöver flera guidekablar och då vill du inte ha köpt en modell som bara klarar en osv.

Det där är en kinaklippare. Pris på 15k är bullshit. Det där är rena scammen. Klipparen kostar ca 3000 i kina, kanske en tusing till med frakt. De som ligger bakom dealen säljer först, sen köper de hem ett parti från Kina.


TS: Beställ din egen kinaklippare direkt från Kina (alibaba.com, sök på robitic lawn mower)
Beställ 5x, sälj de andra på blocket, då har du fått en gratis gräsklippare.

Man kan köpa ALLT billigare i Kina, och kvaliten är det för det mesta inga problem alls med så länge man håler sig ifrån det billigaste skitet.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det där är en kinaklippare. Pris på 15k är bullshit. Det där är rena scammen. Klipparen kostar ca 3000 i kina, kanske en tusing till med frakt. De som ligger bakom dealen säljer först, sen köper de hem ett parti från Kina.


TS: Beställ din egen kinaklippare direkt från Kina (alibaba.com, sök på robitic lawn mower)
Beställ 5x, sälj de andra på blocket, då har du fått en gratis gräsklippare.

Man kan köpa ALLT billigare i Kina, och kvaliten är det för det mesta inga problem alls med så länge man håler sig ifrån det billigaste skitet.

Är det inte bättre att köpa fru och barn + vanlig klippare?
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Att skaffa en lat fru till och en unge som vill gungas medan man klipper gräset är inte att rekommendera. Frågan är snarare, funkar Julas 9000kronors, eller Hornbachs. Jag kan köpa att dom inte är lika bra som Husqvarnan men är dom verkligen hälften så bra bara?
Är det verkligen ingen som har erfarenheter från dom billigare alternativen? Sitter alla sporthojare i en lägenhet och lägger alla pengar på rejsing? :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Att skaffa en lat fru till och en unge som vill gungas medan man klipper gräset är inte att rekommendera. Frågan är snarare, funkar Julas 9000kronors, eller Hornbachs. Jag kan köpa att dom inte är lika bra som Husqvarnan men är dom verkligen hälften så bra bara?
Är det verkligen ingen som har erfarenheter från dom billigare alternativen? Sitter alla sporthojare i en lägenhet och lägger alla pengar på rejsing? :)

Svaret är snarare att få skulle chansa att lägga sina pengar på kinaskräp.

Men vill du ha något som är lite billigare så finns ju ambrogion. Men så värst många tusenlappar sparar du tyvärr inte.
 

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Om det spöregnar i en vecka hur bra funkar en robot klippare då? Har gräset växt 5cm sen senaste klippningen så är den väl chanslös?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om det spöregnar i en vecka hur bra funkar en robot klippare då? Har gräset växt 5cm sen senaste klippningen så är den väl chanslös?

Som jag förstått det så åker den runt och "betar" mest hela tiden, så gräset blir aldrig 5 cm.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Som jag förstått det så åker den runt och "betar" mest hela tiden, så gräset blir aldrig 5 cm.

Vissa ambrogio hade regnsensor som kunde ställas in, men det är sällan det häller ner en hel vecka i sträck.

Gjorde det det vore gräset ett mindre problem.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Är det inte långt så går det bra att klippa när det regnar med
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top