Robert Gull i IDM och VM (125cc)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjena alla!

Jag har suttit på en mycket fin nyhet från herr Anders Gull och blivit ombedd att försöka få ut informationen om Robert Gull! Han ska till både IDM och VM och köra 125cc om allt går som det ska. :yoparty

Anders Gulls egna ord
Robert Gull har skrivit kontrakt med Ajo motorsport och kommer att köra sin
Derbi 125 gp. i Idm samt ett antal Gp 2008... Som alla säkert vet så är det
inte så lätt för en Svensk att hitta ekonomi bland sponsorer för en
125-förare som är på väg upp,(eller så är vi värdelösa på att jaga
sponsorer?) Då denna satsning kostar en ordentlig slant ber vi till dom som
vill se honom på internationell nivå om stor hjälp. Tanken är att vi säljer
plats på cykeln under rubriken "Robert´s frends" i form av ditt personliga
namn (Ca. 8 x 100mm) för 5000:-/st och på detta sätt får ihop en liten del
av kostnaden.(Foto på RG och cykeln med namnet på ingår givetvis) bidraget
tas tacksamt emot på pg 833 86 52-4 någon som
har andra bra kontakter på företag som vill köpa event / reklam ihop med
Robban får gärna kontakta någon av oss i Teamet...
// Gull Racing
- http://www.gull-racing.com/ (inget nytt där än)

Ni kan väl hjälpa till att sprida ordet och hjälpa Robban att komma dit han behöver!?

Härligt att höra, ett bra team att åka med också tror jag för Robban :)

Som oFFkeFF säger så tror jag det är ett klockrent team för Robban att köra för. Kul att finnarna vill satsa på en svensk.
Antar att målet blir några wild cards på de europeiska banorna.

:)

Se där, en svensk som verkligen ska köra VM. Ska bli intressant att följa utvecklingen. Hoppas att Gull kan bli den förste svensk sedan Kent Andersson att göra avtryck i GP.

Riktigt roligt, hoppas nu allt går bra och att han tar för sig.

Hade varit grymt med en svensk i GP :)

Helt sjukt att det inte skrivs mer i den här tråden. Det är ju inget böös-team eller skitrace han ska köra direkt.

Heja Robban!

Fantastiskt kul! 5000 kr är väl ungefär vad två set däck kostar och med mitt minimala slitage och med fjolårets begdäckspons från Team Gull så finns det nog utrymme för en liten inbetalning! :tummenupp

Det här är riktigt skoj och stort och ska bli mycket intressant att följa.

Grattis och Lycka till.

Helt sjukt att det inte skrivs mer i den här tråden. Det är ju inget böös-team eller skitrace han ska köra direkt.

Heja Robban!

Du menar med tanke på hur ofta det i andra sammanhang gnälls över att en svensk aldrig får chansen i GP?

Samtidigt är det som jag tolkar läget viktigare med hard cash än med välmenande ryggdunkningar. Jag har inte 5 papp att lägga i personlig spons men bidrar gärna med en 5-hundring tillsammans med nio andra mindre besuttna. Roddar du detta, och PM-ar konto, så kommer pengarna direkct. Sen får du gärna ange ditt namn, tvillingarna, frugan eller FBK i sponsorrutan.

Du menar med tanke på hur ofta det i andra sammanhang gnälls över att en svensk aldrig får chansen i GP?

Samtidigt är det som jag tolkar läget viktigare med hard cash än med välmenande ryggdunkningar. Jag har inte 5 papp att lägga i personlig spons men bidrar gärna med en 5-hundring tillsammans med nio andra mindre besuttna. Roddar du detta, och PM-ar konto, så kommer pengarna direkct. Sen får du gärna ange ditt namn, tvillingarna, frugan eller FBK i sponsorrutan.
Det är väl bara att sätta in pengarn apå PG 833 86 52-4?
Jag kan sätta in en 500 också så är vi två, sponsorplatserna kan de ju spara till något bättre. Deal?

Det är väl bara att sätta in pengarn apå PG 833 86 52-4?
Jag kan sätta in en 500 också så är vi två, sponsorplatserna kan de ju spara till något bättre. Deal?

Bra initiativ.
Med ett liknande vädjande om insamling (valfritt belopp) till 35k medlemmar torde det väl gå att att köpa en plats för sporthoj.com (eller ngn annan god idé) till ett högre pris än 5k. Om vår käre webmaster finner det lämpligt att marknadsföra idén på en mer central plats än i racingforumet, då vill säga...

Vad har de nått för resultat i VM?
Michael Ranseder blev tolva i 125 GP förra året, bästa placering i race var en sjundeplats i kina.
2006 blev Tomoyoshi Koyama femtonde när de körde Malaguti, sexa som bäst i Portugal.
De har ju satsat på många unga förare som sedan gått vidare till andra team, Koyama till KTM tex.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph