Roadracing: banrekord, svenska banor, alla klasser?

Pellijeff körde 1,04.664 på Gelleråsen idag under Enduranceracet.

Grymt bra jobbat med tanke på all trafik.

Med tanke på trafik? Det är ju helt jävla orimligt ? Hur fan är det möjligt? Vilken kille! Hade velat se det varvet från drivers point of view ?
 
Med tanke på trafik? Det är ju helt jävla orimligt ? Hur fan är det möjligt? Vilken kille! Hade velat se det varvet från drivers point of view ?
1.04.51 på första träningen idag.... Mindre med trafik iaf
 
Vi kan lägga till Ole Bjørn Plassens tid på Gelleråsen under racet i Pro Superbike, 1.04,036 :)
 
Jesper Pellijeff kraschade i fredags på träningen i ca 170/km/h och hojen blir rätt illa däran.
Kvalar P1 och vinner race 1 på lördagen.

Race 2 får han tekniskt strul då en bult från bromsskivan bak skruvat upp sig och åker in i bromsoksadaptern. Han får stanna och blir tvärsist men kör upp sig till 20:e. (av 26). Racet var bara sex varv dessutom.

Race 3 är han förbannad och vinner racet och slår det 33 år gamla banrekordet och kör 1:30.895.
 
Last edited:
Galet jäkla snabbt. Tror inte de flesta förstår hur jäkla snabbt det faktiskt är.

Men... Hur är det möjligt att ett rekord står sig i 33 år!?
 
  • Gilla
Reaktioner: P-E
Galet jäkla snabbt. Tror inte de flesta förstår hur jäkla snabbt det faktiskt är.

Men... Hur är det möjligt att ett rekord står sig i 33 år!?
Det var galna hojar de åkte på då dessutom. Den analoga 2-takts eran peakade väl då ungefär, de sista åren innan 4-takt tog över började väl även 2-takt få diverse elektroniska devices…
33 år är en lång tid.
 
Såg på FB igår också. 1.30.895 är snabbt :D det gamla rekordet var väl en annan dragning på banan också sägs det. Men svårt veta.
 
Har för mig att norra kurvan var lite öppnare när Wayne Rainey o gubbarna var på mossen - 90. Talang, 500 2t och stora håriga balls räckte ganska långt skulle det visa sig.
Var på plats igår och kan hålla med om att det var ett ok varv ?
 
SBK på Gelleråsen idag.
C.Bergman - 1.03.639 !
Ingen annan nere på .03. tider...
 
Var inte dom gamla hojarna MotoGP hojar, alltså inga vanliga serieproducerade hojar. Så så himla sura var dom nog inte ;)
Jo det har ju varit uppe på diskution i någon tråd Honda hade väll officiellt 170-180 hp men dom vägde nog väldigt mycket mindre..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top