Riv ända hit!?

Dee_cati skrev:
2166019 Fy fan vad kassa ni är. Slår vad om att ni inte ens kan öppna mjölken i ett ryck utan att "vicka" kanterna?

Antar att du menar på dom små paketen som inte är till för mjölkomaner, en litare alltså? Annars blir jag grymt imponerad. Fast jag skulle vilja veta vad du menar, för det låter som en manöver som kan medföra mjölk i större delar av lägenheten.

bissmark skrev:
2166206 Japp och när man slitit upp den inser man att skinkan hamnade på golvet.
Och på golvet står hunden....

Mmmmm, för att citera en fin liten film "It's the devil!"

BTW, jag brukar också stå på golvet, men jag förstår hur du menar :tummenupp

bissmark skrev:
2167620 Vilken ras är du? :D

Du kan väl inte mena att du svävar en liten bit ovanför golvet? Allt som oftast så står jag på golvet IAF, men ibland lägger jag upp fötterna på bordet Eller kanske åker bil eller så...

bissmark skrev:

Aldrig, jag är proffs.

acura skrev:
Antar att du menar på dom små paketen som inte är till för mjölkomaner, en litare alltså? Annars blir jag grymt imponerad. Fast jag skulle vilja veta vad du menar, för det låter som en manöver som kan medföra mjölk i större delar av lägenheten.

Jepp, menar 1-litrarna. Alltså, när du ska öppna paketet så brukar en del vicka kanten fram och tillbaka för att mjuka upp den i perforeringen. Detta är för amatörer! Ett proffs lägger pekfingret och tummen på varsin sida om kanten och drar sedan av fliken i ett ryck med andra pekfingret/tummen. Du håller dessutom under fliken lite snett i den riktning du vill öppna paketet så det inte blir en jättelång öppning eller för kort. För kort riskerar att "hoppa" fram mjölken varpå du får torka överallt. För lång riskerar att spilla vid sidan av alternativt föra det omöjligt att dricka rakt ur paketet.

De stora paketen med "youghurt"-öppning är ju ännu enklare, här särar du bara på fliken litegrann och trycker den bakifrån, sen har du en perfekt öppnad förpackning.
Jag är proffs, så låt er inte luras av detta i början då det kan vara svårt för vanliga amatörer.

Jag är även proffs på att bädda sängen, gör det på ca 3 minuter från scratch (nya lakan, örngott och påslakan samt perfekt sträckning och avvägning av lakanets kantfördelning). Här har jag iofs en fördel genom att jag inte kan sova utan att bädda om sängen varje kväll :brinnerup Gör dock inte om allt detta, utan tar bara bort täcket, sträcker lakan samt puffar kuddarna och sen ser jag till att tyget på påslakanet är proportioneligt på varje sida om täcket. Min tjej tycker jag är galen, jag anser mig vara en livsnjutare :hihi

Dee_cati skrev:
2167646 Jag är även proffs på att bädda sängen, gör det på ca 3 minuter från scratch (nya lakan, örngott och påslakan samt perfekt sträckning och avvägning av lakanets kantfördelning). Här har jag iofs en fördel genom att jag inte kan sova utan att bädda om sängen varje kväll :brinnerup Gör dock inte om allt detta, utan tar bara bort täcket, sträcker lakan samt puffar kuddarna och sen ser jag till att tyget på påslakanet är proportioneligt på varje sida om täcket. Min tjej tycker jag är galen, jag anser mig vara en livsnjutare :hihi

Ungefär sådär gör min sambo också... Hon lyfter av täcket, borstar ur sängen, sträcker lakanet tills det ser ut som det ska gå hål, kollar så det inte är några veck, rättar till kuddarna, buttar lite så att det inte blir en glipa mellan våra madrasser och sedan kryper hon ner... :huvet

Hinkas skrev:
2167654 Ungefär sådär gör min sambo också... Hon lyfter av täcket, borstar ur sängen, sträcker lakanet tills det ser ut som det ska gå hål, kollar så det inte är några veck, rättar till kuddarna, buttar lite så att det inte blir en glipa mellan våra madrasser och sedan kryper hon ner... :huvet

Jepp, din sambo är en bra sambo, hälsa henne det!
Jag har försökt att dressera min nu under 6 års tid utan att lyckats nämnvärt. Hon blir nästan gråtfärdig när jag blir arg efter att ha gett henne äran att bädda sängen men fortfarande inte klarar av att uppfylla mina behov :mad:
Vi har dessutom en enda madrass (delad kan jag inte sova på, skarv är min värsta fiende) och när hon rör sig för mycket i sängen så måste jag sträcka igen. Det går inte att sova på ett veck :4skrika

Dee_cati skrev:
2166019När ni ska rycka bort en perforerad kant som på tex ett 0.5-liters glasspaket så ska ni rycka rakt upp. Alltså i en 90-graders vinkel från remsans perforering så att säga. Rycker ni med större vinkel än så (positiv, viker den mer bakåt åt remsans väg) så går det oftast sönder.
Pröva får ni se, jag lyckas alltid.

Finns inte en chans! Du är en storskrävlare utan dess like!!!
Aldrig att man kan lyckas med att riva hela vägen längs en förperforerad öppnings anvisning. OMÖJLIGT! Du ljuger. Om du så skickar in en film på när du gör det så kommer jag att skrika : FOTOSJÅPPAD!
Om jag får se det live så säger jag : PREPARERAD VARA!
Om jag får gå och köpa valfri förpackning och du kan öppna den i min åsyn när jag VET att du inte kunnat tillfogat embalget någon slags åverkan för att kunna öppna den på ett korrekt och riktigt sätt, DÅ, kanske jag kan tro dig. Men jag kommer att vara skeptisk!

Dee_cati skrev:
2166019 Fy fan vad kassa ni är. Slår vad om att ni inte ens kan öppna mjölken i ett ryck utan att "vicka" kanterna?
När ni ska rycka bort en perforerad kant som på tex ett 0.5-liters glasspaket så ska ni rycka rakt upp. Alltså i en 90-graders vinkel från remsans perforering så att säga. Rycker ni med större vinkel än så (positiv, viker den mer bakåt åt remsans väg) så går det oftast sönder.
Pröva får ni se, jag lyckas alltid.

:3freak Har du väldigt lite att göra i ditt liv ;)

Personligen har jag inte reflekterat över rätt eller fel sätt att dra av en flik eller öppna en påse, eftersom jag minsan aldrig stött på de problem ni nämner i den här tråden :gnissla Man öppnar helt enkelt förpackningen som anvisningen säger. Enkelt! :arsele Så till trådskaparen: Ja du är nog labil :tungan

från Linn som ALDRIG förlorar humöret över vardagens triviala små hinder.. :rolleyes:

Eller de billiga hundbajspåsarna som går sönder i botten när man river av dom från rullen. Ofta märker man det först när man greppat korven...... Läckerrrrt!

Intressant tråd för mig som försörjer mig som förpackningsdesigner. Man måste antagligen ha en lätt sadistisk ådra för att bli en riktigt bra förpackningsdesigner :hihi

Kawwa skrev:
2167827 Finns inte en chans! Du är en storskrävlare utan dess like!!!
Aldrig att man kan lyckas med att riva hela vägen längs en förperforerad öppnings anvisning. OMÖJLIGT! Du ljuger. Om du så skickar in en film på när du gör det så kommer jag att skrika : FOTOSJÅPPAD!
Om jag får se det live så säger jag : PREPARERAD VARA!
Om jag får gå och köpa valfri förpackning och du kan öppna den i min åsyn när jag VET att du inte kunnat tillfogat embalget någon slags åverkan för att kunna öppna den på ett korrekt och riktigt sätt, DÅ, kanske jag kan tro dig. Men jag kommer att vara skeptisk!

Du är välkommen till Arboga så kör vi en helkväll med alla möjliga förpackningar. För varje misslyckad förpacknings-öppning bjuder jag dig på värdet av varan :D
Givetvis kan du inte öppna det i ett drag om det är en tvådelad remsa, men det kanske du förstod....
Som sagt, jag är ett proffs. Nu måste jag gå och filma bara för det, sedan regissera ihop ett filmklipp som bevisar min storhet. Fan va drygt :4skrika

Nienna skrev:
2168045 :3freak Har du väldigt lite att göra i ditt liv ;)

Så till trådskaparen: Ja du är nog labil :tungan

Äntligen ett vettigt svar.
Tack, då vet jag.

Hinkas skrev:
2167630 Du kan väl inte mena att du svävar en liten bit ovanför golvet? Allt som oftast så står jag på golvet IAF, men ibland lägger jag upp fötterna på bordet Eller kanske åker bil eller så...

Humm...
Nu skrev jag ju visserligen att när man slitit upp förpackningen, så finner man att skinkan hamnat på golvet nere hos hunden som också står på golvet och blir jätteglad...

Edit: Hunden blir glad, inget annat...

Dee_cati skrev:
2167646 Aldrig, jag är proffs.

Nej, du ljuger!

Starstriker skrev:
2168064 Eller de billiga hundbajspåsarna som går sönder i botten när man river av dom från rullen. Ofta märker man det först när man greppat korven...... Läckerrrrt!

Tumma ALDRIG på kvaliten när det gäller sådant!

Dee_cati skrev:
2167646
Jag är även proffs på att bädda sängen, gör det på ca 3 minuter från scratch (nya lakan, örngott och påslakan samt perfekt sträckning och avvägning av lakanets kantfördelning). Här har jag iofs en fördel genom att jag inte kan sova utan att bädda om sängen varje kväll :brinnerup Gör dock inte om allt detta, utan tar bara bort täcket, sträcker lakan samt puffar kuddarna och sen ser jag till att tyget på påslakanet är proportioneligt på varje sida om täcket. Min tjej tycker jag är galen, jag anser mig vara en livsnjutare :hihi

Så här gör jag varje kväll när jag går och lägger mig:

Steg ett: Jag masar mig ur soffan där jag har somnat framför något dåligt program (jag brukar alltid borsta tänderna i någon reklampaus innan jag blir för trött) uppför trappen in i sovrummet.
Steg två: jag får rycka och slita lite i täcket för att hunden som ligger där på mina kuddar ska flytta sig litegran åt sidan så att jag rymms på det knövliga och sandiga lakanet som hunden har bäddat till åt mig, medans jag klär av mig.
Steg tre: vända till kudden så att man får sidan med minst hundhår i ansiktetet, trots det vaknar man på morgonen med ull till en hel kofta i käften.

Sist jag sov på ett sträckt lakan utan sand på var nog sist jag bodde på hotell, och då vände och vred jag på mig tills lakanet var lagom skrynkligt innan jag kunde somna.

Dee_cati skrev:

Hmm så du skulle inte kunna sova i en säng som va bedad som min? Jag vet att det är pedantiskt städat men jag kan inte hjälpa att jag har städ mani. :hihi

Edit: det är en gammal bild och det är ovanligt välstädat.. jus nu liger min säng i hela rummet.

Bifogat

• IMG_0067.jpg
    IMG_0067.jpg
    60.4 KB · Visningar: 82
Last edited:
GuW skrev:
Sist jag sov på ett sträckt lakan utan sand på var nog sist jag bodde på hotell, och då vände och vred jag på mig tills lakanet var lagom skrynkligt innan jag kunde somna.

Jag mår illa när jag läser det du just skrev :zpy Inte ens på hotellen kan jag undvika att bädda då de är så jävla dåliga på att bädda ordentligt. Täcket ska INTE vara nedstoppat!

prulle skrev:
Hmm så du skulle inte kunna sova i en säng som va bedad som min? Jag vet att det är pedantiskt städat men jag kan inte hjälpa att jag har städ mani.

Edit: det är en gammal bild och det är ovanligt välstädat.. jus nu liger min säng i hela rummet.

Det där skulle jag inte ens fundera på att försöka sträcka, där gäller det att riva allting och börja om från början. Även madrassen måste ligga perfekt, något den inte har gjort i ditt fall sedan sängen var ny :D

prulle skrev:
2168823 Hmm så du skulle inte kunna sova i en säng som va bedad som min? Jag vet att det är pedantiskt städat men jag kan inte hjälpa att jag har städ mani. :hihi

Du menar att på bilden är sprutor och kanyler bortstädade?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg