Riv ända hit!?

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Vem/vad/vilka är det som har uppfunnit denna ordkombination?
9/10 gånger kan jag inte "riva ända hit".
Den perforerade fakking pappersremsan går ju alltid sönder.
Och till sist får man gå ur i garaget för att öppna förpackningen med vinkelslip, spett och motorsåg.
Kan man stämma någon för psykiska lidanden för att man inte kan glädjas åt att man utnyttjat frasen "Riv ända hit"?

Jag håller med.

När vi ändå är igång, varför inte göra en liten flik på folien som sitter på nya ketchupflaskor?! :mad:

Och de förbannade fryspåsarna, jag blir vansinnig! :skrika

bissmark skrev:
2165577 Vem/vad/vilka är det som har uppfunnit denna ordkombination?
9/10 gånger kan jag inte "riva ända hit".
Den perforerade fakking pappersremsan går ju alltid sönder.
Och till sist får man gå ur i garaget för att öppna förpackningen med vinkelslip, spett och motorsåg.
Kan man stämma någon för psykiska lidanden för att man inte kan glädjas åt att man utnyttjat frasen "Riv ända hit"?

Dagens ilandsproblem :lol

Hägglund skrev:
2165655 Dagens ilandsproblem :lol

Det kan du hoppa upp och klappa ihop dina piffiga små skinkhalvor på att det är. :D
Blir vansinnig varje gång, betyder det att jag är labil då?? :jisses

Varför inte kunna öppna en påse Polly/Gott & Blandat utan att man sprider det mesta av innehållet i bostaden??

För att inte tala om plastfolie... Går ju inte att riva av folien i lagom storlek utan att den knölar ihop sig! :huvet

bissmark skrev:
2165727 Det kan du hoppa upp och klappa ihop dina piffiga små skinkhalvor på att det är. :D
Blir vansinnig varje gång, betyder det att jag är labil då?? :jisses

Varför inte kunna öppna en påse Polly/Gott & Blandat utan att man sprider det mesta av innehållet i bostaden??
Ge upp manligheten använd en sax.. Ända chansen.

Fy fan vad kassa ni är. Slår vad om att ni inte ens kan öppna mjölken i ett ryck utan att "vicka" kanterna?
När ni ska rycka bort en perforerad kant som på tex ett 0.5-liters glasspaket så ska ni rycka rakt upp. Alltså i en 90-graders vinkel från remsans perforering så att säga. Rycker ni med större vinkel än så (positiv, viker den mer bakåt åt remsans väg) så går det oftast sönder.
Pröva får ni se, jag lyckas alltid.

Solan skrev:
2166030 Jag passar på att undra hur man tänkte när man skrev "Skjuta ej pinnen i hörselgången" på topslådan.

Det kan finnas norrmän som bor i Sverige, endast pga dem som de skriver det. Finnar är också rätt korkade, kanske tänkte på dem också...

Dee_cati skrev:
2166019 Fy fan vad kassa ni är. Slår vad om att ni inte ens kan öppna mjölken i ett ryck utan att "vicka" kanterna?
Jag är miljöskadad efter att ha jobbat på Arla i 4 år, så det där är jag mästare på.

Dee_cati skrev:
Pröva får ni se, jag lyckas alltid.

Du ljuger!

Solan skrev:
2166030 Jag passar på att undra hur man tänkte när man skrev "Skjuta ej pinnen i hörselgången" på topslådan.

Man tänkte förmodligen inte.

Cervantes skrev:
2165741 För att inte tala om plastfolie... Går ju inte att riva av folien i lagom storlek utan att den knölar ihop sig! :huvet

Den här har räddat mig från tvångsintagning mer än en gång:
http://www.blocket.se/vi/8137034.htm?ca=2_s
Jag använe ÖHT inte plastfolie innan jag fick en sådan i julklapp.
Nackdelen är att plastfolien är dubbelt så dyr som vanlig, men IOFS bara hälften så dyr som att använda plastpåsar till allt (som jag gjorde innan)

Men, alla dessa skinkförpackningar då, när det står "öppna här" också är det helt jävla omöjligt att få tag i den där lilla jävla fliken. Och får man väl tag i den då är den så jävla liten så att man inte får någon kraft när man ska öppna den. Usch och fy! Ett jävla helvete med dom där grejjerna!

Hinkas skrev:
2166126 Men, alla dessa skinkförpackningar då, när det står "öppna här" också är det helt jävla omöjligt att få tag i den där lilla jävla fliken. Och får man väl tag i den då är den så jävla liten så att man inte får någon kraft när man ska öppna den. Usch och fy! Ett jävla helvete med dom där grejjerna!

Japp och när man slitit upp den inser man att skinkan hamnade på golvet.
Och på golvet står hunden....

Stäm Strålfors det är dom som gör dessa kuvert... :) Psst... Lycka till! ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg