Det börjar bli lite sandlådevarning på detta nu. "Du gjorde ju det", "Men du sa ju det där", "Nähä, det var du, du, du"...
Jag var själv på Knudan och flaggade på fredagen jag tycker man ska lyssna på de förare som faktiskt dök upp och provade på schemat (vilket kritiken främst riktar in sig på).
Dom är inte helt nöjda med upplägget, det framgår tydligt. Jag tycker HMS ska ta detta till sig och ändra på det till nästa år.
Instämmer med Masen, bästa inlägget i tråden.
Nu har vi testat schemat det funkade, jag som lät bli att vurpa och byta däck utan bara behövde tanka hann både åka in till stan (Kågeröd) och käka samt sitta lite på läktaren och kolla på övriga klasser, hade jag däremot behövt kränga däck eller skruva ihop efter någon vurpa hade det varit mycket stressigt och jag hade inte hunnit ladda upp själv.
En klar fördel med detta schemat är att om man har hela helgen ledig (tyvärr hade jag inte det) kan man stanna och studera hur de snabba förarna kör, och hjälpa till som funkis.
Känns som det var ett intressant schema som i teorin kan ha varit mycket bra, men om något strular för en förare kommer han få problem. Således känns det som någon förändring behövs till nästa år. Inte nödvändigtvis tillbaka till det som varit utan man kanske kan spinna vidare på denna iden och fixa till mer tid på något sätt.
Ett race Lördag?
Friträning Torsdag och ett kval mindre på Fredagen?
Friträning alla klasser fredag, kval på lördagen och dubbla race söndag?
Hoppas och tror att HMS kommer göra någon förändring till nästa år, dock tror jag inte de kan komma med något nytt schema direkt då de säkert har annat att planera. Det man i första hand behöver göra är att diskutera SM och bestämma sig att börja planera i god tid nästa år så man hinner överväga olika möjligheter i schemat som verkar vara det största problemet.