Ringde från försäkringskassan om våra MINI?!

Kurt skrev:
Hur mycket skatt måste man betala för att det skall väga upp ALLA kostnader samhällhet har haft, och kommer att ha för en?

Det e snarare en sak du skulle svarat på eftersom det va du som tyckte att man inte skulle göra anspråk på något skattefinansierat. Själv ville jag bara visa på att bara för man har fått in något svart någon gång så måste det ju inte mad automatik vara avstägning från "välfärden" då man mycket väl kan ha betalat in sin beskärda del i statsfinanserna.

Maxxi skrev:
Nope, F-kassan är på hugget mot alla som fuskar med bidrag, är du sjukskriven så får du tex inte syssla med andra buisness vid sidan om. Det jagar allt å alla. Så givetvis ville de ringa oss och få oss att erkänna, så vi ska vittna mot en viss importör men jag vägrar och hoppas ni andra gör likadant.

edit: hoppas inte någon på denna sida sitter och ger ut mitt persnr och tele nr för att vi beställer grejer av varandra för då är det tråkigt.

Det e ju sjukt! Det e klart folk som fuskar och går tex sjukskrivna och samtidigt har annan affärsverksamhet vid sidan om som dom inte deklarerar ska sättas dit! Det e ju alla vi som jobbar och betalar skatt som för va med och betala för sånn skit, hur fasen kan man hålla sånna bakom ryggen, förrädare! Hur skulle det se ut om ingen jobba och fuska på det viset? Jäkla Snyltare.... :mad:

Det är bara att konstatera följande:
I exemplet jobbar jag heltid och betalar skatt som man ska, det går ihop varje månad, även om man ibland får gneta lite, och kanske avstå nöjen.

Om någon jobbar heltid och tjänar sämre än mig = OK
Om någon jobbar heltid+lite svart och tjänar samma som mig = OK, men inte bra
Om någon som tjänar mer än mig svartar lite, och således tjänar mycket mer än mig = Inte bra

OSV..

Ingen får ha det bättre än mig, för jag klarar mig, dom som tjänar mycket mer än mig har ingen som helst anledning att svarta/fiffla eftersom dom kunde nöja sig med den standard jag har.

Om dom som tjänar mer än mig svartar/fifflar för att kunna ha ännu högre levnadsstandard än mig, då borde jag också ha moralisk rätt att fiffla tills jag har deras levnadsstandard....

Då har man alltså rätt att uppröras över höjdarnas fiffel samtidigt som man själv svartar som fan för att komma i kapp...

Fast det var ju bara hypotetisk dårå...

Kurt skrev:
Jag tror inte att det finns grader i helvetet. Om det gjorde det skulle man ju kunna gå från en jättevarm punkt i helvetet till en lite mindre varm punkt, och uppleva en sorts lindring av eländet. Och jag tror inte att ett riktigt helvete ger tillfälle till lindring.

Betala skatt, annars hamnar du i helvetet! :hihi

Kan väl finnas grader ändå? Bara att enkelrikta gatorna där :D

Kurt skrev:
Bidragssnyltare och svartjobbare är det värsta som finns.

fixar du ett vitt jobb till mig då? Här i stan är det fan praktiskt tagt omöjligt att få ett vitt exktraknäck när man pluggar. om man inte har dom rätta kontakterna. men dom kanske du kan skaffa mig?
har tyvärr bara några svarta kontakter men då tycker du jag ska leva på existemsminumiun istället VA? ska ja inte få köra motorcykel och bil bara för ja pluggar?

föresten så betalar jag en jävla massa skatt. bilen,motorcykel, bensinen, allt jag köper i affärerna? tror nog att staten går mera + än - på mig trots att jag jobbar svart.

men men du vet väl hur allt ligger till förmodar jag efter som du har så förbannat förutfattade meningar.

själv bor jag i älvsbyn, om jag kör bil och handlar så har jag fan gett staten pengar som täcker hela pensionen.

wizlow skrev:
VA? ska ja inte få köra motorcykel och bil bara för ja pluggar?

Nej, där har du en poäng! Alla människor skall ha rättigheten att få köra motorcykel. Råna en bank och förklara för polisen att du pluggar och vill köra hoj så löser det sig nog.

[Sagomode=on]
10 människor bor på en öde ö. Alla 10 kommer överens om att bygga ett litet tak som skydd för det kommande ösregnet. Medans 9 börjar bygga går en person åt sidan och täljer sig en motorcykel i trä som han sedan kör omkring på. När regnet kommer tar han skydd i huset som de övriga 9 byggt.
[Sagomode=off]

Kurt skrev:
Nej, där har du en poäng! Alla människor skall ha rättigheten att få köra motorcykel. Råna en bank och förklara för polisen att du pluggar och vill köra hoj så löser det sig nog.

[Sagomode=on]
10 människor bor på en öde ö. Alla 10 kommer överens om att bygga ett litet tak som skydd för det kommande ösregnet. Medans 9 börjar bygga går en person åt sidan och täljer sig en motorcykel i trä som han sedan kör omkring på. När regnet kommer tar han skydd i huset som de övriga 9 byggt.
[Sagomode=off]

var det det bästa du kunde komma med?

somsagt så har jag råd bara jag jobbar svart men du föraktar ju folk som gör det.

Men eftersom du jämför bankrån och svartjobb så antar jag att det är nått som inte står riktigt till!

wizlow skrev:
var det det bästa du kunde komma med?

somsagt så har jag råd bara jag jobbar svart men du föraktar ju folk som gör det.

Men eftersom du jämför bankrån och svartjobb så antar jag att det är nått som inte står riktigt till!

Det bästa med att hänga på Sporthoj.com är att man ofta känner sig intelligent långt över genomsnittet. :rolleyes: Känner du så ibland?

Kurt skrev:
Det bästa med att hänga på Sporthoj.com är att man ofta känner sig intelligent långt över genomsnittet. :rolleyes: Känner du så ibland?

nej det känner jag inte och jag eftersträvar det inte heller. tyckte bara att din kommentar var riktigt urbota dumm. vissa kanske inte har något val? får man en chans att jobba så tar man den naturligtivs. varesig det är svart eller vitt.

wizlow skrev:
nej det känner jag inte och jag eftersträvar det inte heller. tyckte bara att din kommentar var riktigt urbota dumm. vissa kanske inte har något val? får man en chans att jobba så tar man den naturligtivs. varesig det är svart eller vitt.

Du får ursäkta, men det där tror jag vad jag vill om. Det finns hur mycket jobb som helst i Sverige. Jag har en längre tid uppburit tre samtidiga (Ett heltid, två deltid). Men om man är petig och har illusioner om att jobb måste vara kul så är det klart att det bär emot.

Kom tillbaka när du har sökt till alla McDonalds eller städfirmor i trakten och säg att det är "omöjligt" att få ett vitt jobb.

Kurt skrev:
Du får ursäkta, men det där tror jag vad jag vill om. Det finns hur mycket jobb som helst i Sverige. Jag har en längre tid uppburit tre samtidiga (Ett heltid, två deltid). Men om man är petig och har illusioner om att jobb måste vara kul så är det klart att det bär emot.

Kom tillbaka när du har sökt till alla McDonalds eller städfirmor i trakten och säg att det är "omöjligt" att få ett vitt jobb.

verkar det som om jag efterstävar roliga jobb när jag jobbar svart oftast på tak ca5-10 meter ovanför marken utan försäkringar. tror du jag tycker det är kul eller gör det för att utmana ödet? ja gör det för att kunna leva. det är fullt på mcdonalds häristan ska du veta. och ang städjobb så är jag allergisk.

wizlow skrev:
verkar det som om jag efterstävar roliga jobb när jag jobbar svart oftast på tak ca5-10 meter ovanför marken utan försäkringar. tror du jag tycker det är kul eller gör det för att utmana ödet? ja gör det för att kunna leva. det är fullt på mcdonalds häristan ska du veta. och ang städjobb så är jag allergisk.

Boo-friggedy-hoo! :gråta

honkiie skrev:
själv bor jag i älvsbyn, om jag kör bil och handlar så har jag fan gett staten pengar som täcker hela pensionen.

Har ni verkligen högre bensinskatt och matmoms där uppe? :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...