Markus skrev:Jag vet vad det handlar om, men jag vet inte om det är samma person.
Det här är ju vad du tjatat om så länge! Äntligen börjar de ta bidragsfuskandet på allvar och försöka sätta ditt myglarna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Markus skrev:Jag vet vad det handlar om, men jag vet inte om det är samma person.
Jag vet inte om jag vill likställa det med tjuveri.Twin skrev:Om man väljer att leva på andras skattade pengar är man en tjuv!!! Det är en sak om man är sjukskriven och verkligen e sjuk. Samma sak gäller om du får a-kassa. Då ska du fan inte driva en firma vid sidan om svart.
Och vad tycker vi här på forumet om tjuvar??
/T
Silwer skrev:Jag vet inte om jag vill likställa det med tjuveri.
Så som pamparna fuskar med sånt här har jag mer och mer tappat intresset för att bli arg på folk som jobbar svart eller som drar in stålar svart.
De kan ju rensa upp där på försäkringskassan först där det ju visade sig att många av de anställda gav sig själva eller släktingar bidragspengar, det är väl tjuveri om något.
Kan du inte förklara ordet "konsekvent" för mig! Silwer skrev:Nej, men jag tycker nog att det börjar bli dax med mer kontroll av detta, de får gärna kolla upp mig om jag är hemma i sängen och är sjuk när jag anmält detta, jag har inget att dölja.
Eftersom folk beter sig som om pengar växte på träd så är det fasen dax att göra om de gamla tröga byråkratsystemen och i stället ta lite kontroller här och där på folks ärlighet.

korvgubbe skrev:Intressant att du säger så...Kan du inte förklara ordet "konsekvent" för mig!
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1455060&postcount=56
![]()
Silwer skrev:Uteblivna skattepengar är inte samma sak som att staten ger mig pengar jag inte ska ha.

Jo men det är i fallet i denna tråden det.korvgubbe skrev:Men att få sjukersättning fast man har en inkomst innebär ju att man får pengar som man inte ska ha?![]()
Silwer skrev:Jo men det är i fallet i denna tråden det.
Där håller jag med dig, men det är inte samma sak som att jag kränger några minimotos till dig och skiter i att ta upp det i deklarationen som inkomst.
Alltså, inga bidrag bara svarta pengar.korvgubbe skrev:Vari ligger skillnaden?
Är det vad man tjänar pengar på som avgör om man kan få bidrag samtidigt?
"Sjukersättning utgår till dig som p.g.a. sjukdom är oförmögen att arbeta och därför saknar inkomst. Detsamma gäller dig som "bara" tjänar lite extra på försäljning av Minimotos. Övrig inkomstbringande verksamhet är ej tillåten under den tid då sjukersättning utbetalas"
Silwer skrev:Alltså, inga bidrag bara svarta pengar.
Om jag kränger ett parti minimotos till dig svart, hajar du?
Jag vet inte vad de ska göra, jag föreslår att de gör sitt jobb, var ser du mitt inlägg om det här i tråden att de ska ge fan i att kolla upp sådant här?korvgubbe skrev:Så då ska försäkringskassan alltså ignorera saken när de upptäcker att någon får bidrag de inte har rätt till bara för att det finns andra som BÅDE får felaktiga bidrag och dessutom struntar i att skatta?![]()
....tycker polisen borde göra likadant.
- "Fan, den där liraren kör fett fort.. 130 på 70:väg"
- "Äh, låt honom löpa, det finns ju folk som kör för fort med bilar med körförbud!"
- "Det har du rätt i, vi nöjer oss med att bara vinka till honom... såja, hej hej! vinka vinka!"
Silwer skrev:Du läser in för mycket i det hela, och jag anser fortfarande att de kan rensa upp i sina egna led.
Silwer skrev:Eftersom folk beter sig som om pengar växte på träd så är det fasen dax att göra om de gamla tröga byråkratsystemen och i stället ta lite kontroller här och där på folks ärlighet.

Kurt skrev:Tjäna pengar svart är inte så farligt...
...så länge man inte göra några anspråk på att använda sig av allmäna skattefinansierade resurser såsom sjukvård, infrastruktur eller skolgång.
Så det så!
![]()
Jag anser det fortfarande, och om det verkligen görs så får man ju åter förtroende så att säga.korvgubbe skrev:Fast du sa ju förut att man skulle rensa upp bland fuskandet hos folk? Hur ska de göra egentligen?
Silwer skrev:Jag anser det fortfarande, och om det verkligen görs så får man ju åter förtroende så att säga.
Men jag vill ju som ett exempel inte höra att jag betalade skatt så de anställda på sjukkassan kunde ta pengarna själva
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |