Ringde från försäkringskassan om våra MINI?!

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
I dag ringde en gubbe från F-kassan och sa att jag köpt en Mini moto,jag sa att jag visste inte vad han pratade om. Han hade namn på alla som köpte i höstas och tele nr. Hur har han fått tag på det och varför ringer han? Ska väl han skita i vad jag köper. Skulle gissa på att de jagar någon som gjort en vinst som inte uppgets. Sa att det angår inte honom och att jag inte ville svara på hans frågor, då blev han sur och la på luren :rolleyes:

Fakkverk skrev:
Det var inte från skattemyndigheten då?
Nä lustigt nog så tror jag han sa f-kassan, trodde det handlade om mitt bostadsbidrag från tiden då jag pluggade, råkade väl tjäna lite för mycket stålar,,men det handlade om våra hojar. Så är nästan säker på att han sa f-kassan. Han har även ringt till 3 andra polare som köpte i samma omgång.

2fast4hjo skrev:
Försäkringskassan :confused:

Försäkringsbolaget???
Nope, F-kassan är på hugget mot alla som fuskar med bidrag, är du sjukskriven så får du tex inte syssla med andra buisness vid sidan om. Det jagar allt å alla. Så givetvis ville de ringa oss och få oss att erkänna, så vi ska vittna mot en viss importör men jag vägrar och hoppas ni andra gör likadant.

edit: hoppas inte någon på denna sida sitter och ger ut mitt persnr och tele nr för att vi beställer grejer av varandra för då är det tråkigt.

Försäkringskassan.... jaja.
Är det inte de som ska betala ut till en om man gått hemma sjukskriven i över 3 veckor?

Jag har inte sett en krona iaf.....

Haha, den har tråden har potential :lol

Försäkringskassan var det han ringde ifrån. Det är alltså inte oss som köpte minihojar de är ute efter för det har skett helt lagligt med moms, tull mm. De höll på och kontrollera personerna som höll i gruppköpet.

Dom kan alla dra dit solen aldrig har lyst...

Att det ska vara så svårt att göra lite pengar utan att alltid nån snok ska snoka :huvet

har haft några nya missade samtal på hemtelefunken i det senaste oxå, förutom dom vanliga indrivarna och radiotjänst i kirunaplacet.

Ringde dom från skyddat nummer eller vart det nått man kunde se ?

VaLLe skrev:
Dom kan alla dra dit solen aldrig har lyst...

Att det ska vara så svårt att göra lite pengar utan att alltid nån snok ska snoka :huvet
Om dom är sjukskrivna har dom ju inte rätt att driva en firma samtidigt? Vad är så svårt med det? Jag har ingen lust att försörja folk som är fullt arbetsföra, har dom inkomst behöver dom inte sjukpenning.

en polare som kränger mini motos skriver ner värdet på leveransen så tullen blir mycket mindre samt säljer allt svart. Bara det är väl ett skattebrott som får folk att sura till.

Lägger man till en samtida sjukskrivning så tycker jag fan att man ska torska

Nr:18 skrev:
Om dom är sjukskrivna har dom ju inte rätt att driva en firma samtidigt? Vad är så svårt med det? Jag har ingen lust att försörja folk som är fullt arbetsföra, har dom inkomst behöver dom inte sjukpenning.
Du får väl för fan skilja på dom och Dom(tm)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg