Rimligt pris på R6/R1?

Mja, manikyren på naglarna indikerar ju stor personlig nogrannhet men å andra sidan indikerar kroppsformen bristande disciplin.
Svårt att säga...23000kr ungefär, kanske 25 om drivpaketet är rengjort med tandborste och tre kilo avbantat i löpspåret på hösten.

Hahaha...ja det är frugan som är gravid i 6:e månaden som är med på den bilden! :lol

ingen vidare skötsam person som äger den hojen det syns direkt på hur smutsig den är. Den där får du inte ens 20k för.

Aj då, så illa alltså? :)

Last edited:
Har aldrig fattat varför det är en brist att en hoj haft många ägare?

För många känns det tryggare om det är få ägare. Det behöver inte vara en brist att en motorcykel haft många ägare. Tvärt om kan en sådan vara mer välskött än en med få ägare. I slutändan är det givetvis skicket som avgör. Om allt annat är lika hade jag nog föredragit en med få ägare. Känns tryggare på något sätt.

Ajdå... gravid flickvän på hoj + du då lär fram gafflarna va slut och bakdämparen med :näsblod

Knappast, då jag aldrig skjutsar på mina hojar.
R1:an har inte ens skjutspinnar eller passargerarsadel.

Frugan har eget körkort & tar en tur på R6:an någon gång ibland.
Dessutom är hon riktigt duktig på att köra. :)

Syns ju helt klart på den identiska hojen brevid.
Ni ser säkert skitsöta ut i samma tränsingoveraller på Söndagspromenaden :)

Det är polarens R6 du ser i bakgrunden, jag har en blå/vit R1 förvisso men den är numera klädd i röd/vita kåpor så svar nej, vi har inte likadana träningsoveraller ;)

Men nu ska vi ju inte lägga fokus på mina hojar utan hjälpa trådskaparen med sina frågor, se så, back on topic!

visabild.php

Last edited:
Jag tror det är försäkringskostnaderna som håller upp andrahandsvärdet på hojar. När hojarna blivit så gamla att halvförsäkring är en bättre affär än hel saktar värdeminskningen av rejält.

Jag har en R6 99 till salu, den är besiktigad billigt försäkring 400 mån avställningsbar den är utrustad med hel system , racing växlad styrdämpare hojen var inlämnad hos rikard engineering ställt in förgasare osv .Det följe med extra fälg med regndäck origonal avgassystem 2 extra bak kuts racing kåpa 3st kartong med extra drev och motor delar allt för 28000:-

Racing växlad styrdämpare? :confused::tummenupp

Extrafälgar med regndäck luktar gammal sönderkörd racehoj...

/ Jens

Jag är också lite på jakt efter en gammal R6, men det känns som
fantasipriser ibland. Om någon har en ful (eller snygg) gammal
R6 som är fin maskinellt till rimliga pengar så skicka ett PM:tummenupp

Helt galet att en tio år gammal R6 är så dyr (och eftertraktad). Javisst är den bättre än konkurrenterna på bana, precis framför Gixxer 600 men hur många tänker bara köra på bana egentligen? Om det bara gäller en bandag här och där så duger både CBR och ZX-6R från -99 lika bra. Få kommer märka skillnaden ändå. Tycker själv att R6 har det tuffaste utseendet jämte ZX-6an men valde själv en CBR 600F4 då dessa är bättre allround men samtidigt inte gör bort sig på en bandag. Grym motor har den också. Priset var dessutom med råge billigare än R6. Sedan skadar det ju inte att man får Honda kvalle på köpet. :)

Jag har läst att många skriver att gamla R1/R6:or är så billiga i försäkring. Jag har som sagt själv en R1:a -02:a, men jag får pynta 16200:- halv/helår,
är 25 år, bor i skogen. Jag tycker inte det är särskilt billigt...

Jag har läst att många skriver att gamla R1/R6:or är så billiga i försäkring. Jag har som sagt själv en R1:a -02:a, men jag får pynta 16200:- halv/helår,
är 25 år, bor i skogen. Jag tycker inte det är särskilt billigt...

Har du kollat vad en nyare hoj kostar :rolleyes:

Normalt sett blir det ju billigare ju äldre hojen är oavsett modell. Det är väl isf R1 -98 som kan vara särskillt billig eftersom den ofta är såld som 55KW (min är tex det)

Jag betalar 780/mån på trafik ca 1100-1200 på halv hos folksam.. OCH jag kan ställa på/av när som... 21 och bor i en liten "by"..

Jag var helt inne på att skaffa en cykel man kan försäkra via bilsport & mc, men så kollade jag upp vad min gamla R6a (hade en 00a för en massa år sedan) skulle kosta idag. Med 6 mån påställd och 6 mån avställd skulle den kosta knappt 3100 kr per år (halvförsäkring) hos If. Det var billigare än motarderna jag tittade på hos B&MC.
Då jag mest är ute efter en billig hoj som jag kan tappa i backen utan att få überångest, som jag kan lära mig åka lite bakhjul på och göra stoppies med kan jag såklart kika på CBR och ZX6, men jag är ngt av ett Yamaha-fan. Har förresten hört att just CBR F4i (har jag för mig den hette) skulle vara speciellt lämplig för stuntåka (inte för att jag på ngt sätt kan likställa stuntåka med mina kommande vingelturer men ändå :tungan)

Jag var helt inne på att skaffa en cykel man kan försäkra via bilsport & mc, men så kollade jag upp vad min gamla R6a (hade en 00a för en massa år sedan) skulle kosta idag. Med 6 mån påställd och 6 mån avställd skulle den kosta knappt 3100 kr per år (halvförsäkring) hos If. Det var billigare än motarderna jag tittade på hos B&MC.
Då jag mest är ute efter en billig hoj som jag kan tappa i backen utan att få überångest, som jag kan lära mig åka lite bakhjul på och göra stoppies med kan jag såklart kika på CBR och ZX6, men jag är ngt av ett Yamaha-fan. Har förresten hört att just CBR F4i (har jag för mig den hette) skulle vara speciellt lämplig för stuntåka (inte för att jag på ngt sätt kan likställa stuntåka med mina kommande vingelturer men ändå :tungan)

Hur gammal är du? (kanske ofin fråga men men):)

Ställer också mig frågande till billiga försäkringar på R6/R1 från runt -00. Vikt effektförhållandet gör väl att de är högt klassade. Rent av i högsta klass. Skiljer inte mycket om man t ex jämför helförsäkring på min 748R -02 med en R1 från -08. Kan inte tänka mig att en R6 från -00 är lägre klassad än min 748R. Om jag inte är fel informerad har en R6 både högre effekt och lägre vikt än en 748.

På mitt reg bevis står det maximal nettoeffekt i kW angivet: 77

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...