Riktigt svart visir?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Tjo!

Nu har jag letat igenom "hela" jävla Internet och alla trådar på SH (hoppas jag) och jag hittar fan inte något.

Finns det någon som vet var man kan köpa riktigt svarta (inte dark tint, utan mörkare. Det ska inte gå att se igenom utifrån) visir till en Shoei XR-1000?

Bäästa,
/Santo

Santo skrev:
Tjo!

Nu har jag letat igenom "hela" jävla Internet och alla trådar på SH (hoppas jag) och jag hittar fan inte något.

Finns det någon som vet var man kan köpa riktigt svarta (inte dark tint, utan mörkare. Det ska inte gå att se igenom utifrån) visir till en Shoei XR-1000?

Bäästa,
/Santo

har samma hjälm jag o har inte heller hittat något så jag kör me Dark tint!

//Jocke

Det ska väl inte vara så svår väl? Det finns på välsorterade mc-affärer! Har en Z-one och köpte det mörkaste dom hade. Heter smoke eller nåt liknande! Trodde inte att det skulle vara mörkt när man höll det i handen.. Men väl på så var man "osynlig". Betalade 400:- :tummenupp

Sugar skrev:
Det ska väl inte vara så svår väl? Det finns på välsorterade mc-affärer! Har en Z-one och köpte det mörkaste dom hade. Heter smoke eller nåt liknande! Trodde inte att det skulle vara mörkt när man höll det i handen.. Men väl på så var man "osynlig". Betalade 400:- :tummenupp

Det var precis det jag beskrev i första inlägget... vill inte ha det, vill ha ett jättesvart! Tack ändå.

Finns de inte så går de o lägga på solfilm på ett klart visir om det inte är välvt åt två håll.

/ Hannes

Santo skrev:
Tjo!

Bäästa,
/Santo

Spraya på Body på hela hjälmen. Slick look.

Köpte ett spegel visir till min XR-900... Det ser man INTE igenom... Borde vara snyggt på en XR 1000 också...

Sorry om jag bytte topic på färgerna... :rolleyes:

Såhär ser det ut... lite skitigt bara, har inte hunnit göra rent grejjorna...

Jävligt snyggt i verkligheten... Nackdelen är väl de 900 man få betala...
Bild på din xr 1000 nu då! :tummenupp

Bifogat

• spegel.JPG
    spegel.JPG
    22 KB · Visningar: 214
Robbano skrev:
Bild på din xr 1000 nu då! :tummenupp

Vad är det för färg på speglet? :hihi Blått?
Har för tillfället ingen Digitalkamera att ta bild med, o inget visir heller för den delen (förutom det klara). Men det kommer sen.

hehe, det är inte lätt att ta en bild på på ett spegelvisir och se att det är spegelfärgat :3freak Man får aldrig fram den där silvriga spegel looken(ja det är silvrigt)

Alltid är det nåt skit som speglar sig ju :huvet

XR 1000 är grymt snygg! funderar på en sån till nästa säsong...

Spegelvisir kan jag också starkt rekommendera! PhettSnYgGt! :)
Har det på min kruka också:

minhjalm.jpg

Här är min XR-1000. Klart nöjd när det är soligt men jag har börjat omvärdera hur mycket poserfaktorn är värd egentligen. Så fort det blir molnigt känns det som att det är sen eftermiddag/kväll. För att inte snacka om hur "bra" man ser när det är mörkt...

Bifogat

• xr1000.jpg
    xr1000.jpg
    129.1 KB · Visningar: 104
Spegel visir är pure pimp && bling bling, bedöm själva...

Bifogat

• PICT3490.JPG
    PICT3490.JPG
    139.9 KB · Visningar: 350
  • PICT3491.JPG
    PICT3491.JPG
    122.4 KB · Visningar: 84
  • PICT3492.JPG
    PICT3492.JPG
    133.7 KB · Visningar: 189
  • PICT3496.JPG
    PICT3496.JPG
    108.6 KB · Visningar: 94
  • PICT3497.JPG
    PICT3497.JPG
    77.4 KB · Visningar: 100
Jag går också lite OT..
Har ett Iridium på min XR1000. Var mycket bättre än det "vanliga" mörka. Man ser inte in men man ser bättre ut, speciellt vid skymning..

Kan tänka mig att sälja det vanliga mörka för en billig peng använt 2-3 veckor.

/Martin

Du vill inte ha ett svart visir!
Hade en Bieffe med svart visir en gång i tiden. Man såg inte ett skit ut om det inte var direkt solljus. Mörkerkörning var väldigt spännande, såg inte inte ens instrumentbelysningen... (ingen överdrift)

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats