http://www.expressen.se/index.jsp?a=193882
60 bast och brottas med 4 meter krokodil! Mod är uppenbarligen inte åldersrelaterat.
60 bast och brottas med 4 meter krokodil! Mod är uppenbarligen inte åldersrelaterat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
RESPEKTChrille skrev:http://www.expressen.se/index.jsp?a=193882
60 bast och brottas med 4 meter krokodil! Mod är uppenbarligen inte åldersrelaterat.
valmers skrev:Undrar hur kroppen på 34-åringen ser ut/känns?![]()
thopa skrev:Scysst att mannen som greppade geväret och skjöt krokodilen och räddade tanten fick nån credit... Han är iaf min hjälte. ok, tanten också![]()
heinz_p skrev:Vilket är mest hjältemodigt?:
- Att hoppa på en krokodil, och med bara händerna försöka besegra besten?
- Eller att ta ett gevär och skjuta den?
Har man ett gevär till hands krävs väl inte särskilt mkt mod för att ingripa?heinz_p skrev:Vilket är mest hjältemodigt?:
- Att hoppa på en krokodil, och med bara händerna försöka besegra besten?
- Eller att ta ett gevär och skjuta den?
mb skrev:Har man ett gevär till hands krävs väl inte särskilt mkt mod för att ingripa?

heinz_p skrev:Vilket är mest hjältemodigt?:
- Att hoppa på en krokodil, och med bara händerna försöka besegra besten?
- Eller att ta ett gevär och skjuta den?
Japp, samma härheinz_p skrev:Det var väl just det jag ville framhålla![]()
Skalman skrev:Tror tanten resonerade som så att "bättre jag mular som är gammal och ändå snart dör en naturlig död, än den unge mannen med familj och framtid". Tror det är ett relativt vanligt oegoistiskt resonemang bland gamlingar.
Min gamla mormor t.ex. hade det inte jättefett när hon levde. Ändå snålade hon som fan på sitt eget käk och hem, bara för att hon skulle kunna skänka överskottspengarna till mig och mina syskon, så att vi skulle kunna få bättre födelsedagspresenter och julklappar. All heder åt dig gramps, RIP
All heder också åt tanten i Aussie. Det krävs ett oerhört modigt och oegoistiskt sinne för att utföra ett sådant dåd.
thopa skrev:Jo visst är det hjältemodigt att göra som hon gjorde, om än något dumdristigt, det kan ni ju inget annat än hålla med om. Heder åt tanten, hon räddade liv, men det gjorde även mannen med geväret. Jag påstod inte att mannen med geväret var modigare på nått sätt, jag ville bara ge honom en eloge också för sin insats.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |