RIKTIGT hård tant!

Scysst att mannen som greppade geväret och skjöt krokodilen och räddade tanten fick nån credit... Han är iaf min hjälte. ok, tanten också :)
 
thopa skrev:
Scysst att mannen som greppade geväret och skjöt krokodilen och räddade tanten fick nån credit... Han är iaf min hjälte. ok, tanten också :)

Vilket är mest hjältemodigt?:
- Att hoppa på en krokodil, och med bara händerna försöka besegra besten?
- Eller att ta ett gevär och skjuta den?
 
heinz_p skrev:
Vilket är mest hjältemodigt?:
- Att hoppa på en krokodil, och med bara händerna försöka besegra besten?
- Eller att ta ett gevär och skjuta den?

Fråga gamlingen vad hon föredrar?
 
heinz_p skrev:
Vilket är mest hjältemodigt?:
- Att hoppa på en krokodil, och med bara händerna försöka besegra besten?
- Eller att ta ett gevär och skjuta den?
Har man ett gevär till hands krävs väl inte särskilt mkt mod för att ingripa?
 
De ska nog vara glada att det fanns nån med gevär på campingen, men det är väl lika naturligt att ha med sig gevär på utflykten där som att ha med sig sovsäck!
 
Tror tanten resonerade som så att "bättre jag mular som är gammal och ändå snart dör en naturlig död, än den unge mannen med familj och framtid". Tror det är ett relativt vanligt oegoistiskt resonemang bland gamlingar.
Min gamla mormor t.ex. hade det inte jättefett när hon levde. Ändå snålade hon som fan på sitt eget käk och hem, bara för att hon skulle kunna skänka överskottspengarna till mig och mina syskon, så att vi skulle kunna få bättre födelsedagspresenter och julklappar. All heder åt dig gramps, RIP :tummenupp

All heder också åt tanten i Aussie. Det krävs ett oerhört modigt och oegoistiskt sinne för att utföra ett sådant dåd.
 
heinz_p skrev:
Vilket är mest hjältemodigt?:
- Att hoppa på en krokodil, och med bara händerna försöka besegra besten?
- Eller att ta ett gevär och skjuta den?

Jo visst är det hjältemodigt att göra som hon gjorde, om än något dumdristigt, det kan ni ju inget annat än hålla med om. Heder åt tanten, hon räddade liv, men det gjorde även mannen med geväret. Jag påstod inte att mannen med geväret var modigare på nått sätt, jag ville bara ge honom en eloge också för sin insats.
 
Skalman skrev:
Tror tanten resonerade som så att "bättre jag mular som är gammal och ändå snart dör en naturlig död, än den unge mannen med familj och framtid". Tror det är ett relativt vanligt oegoistiskt resonemang bland gamlingar.
Min gamla mormor t.ex. hade det inte jättefett när hon levde. Ändå snålade hon som fan på sitt eget käk och hem, bara för att hon skulle kunna skänka överskottspengarna till mig och mina syskon, så att vi skulle kunna få bättre födelsedagspresenter och julklappar. All heder åt dig gramps, RIP :tummenupp

All heder också åt tanten i Aussie. Det krävs ett oerhört modigt och oegoistiskt sinne för att utföra ett sådant dåd.

tror knappast hon hann tänka överhuvudtaget, antagligen bara en ren reflex-handling. Tur var väl det, annars kanske hon inte hade hoppat på krokus om hon hade tänkt efter....
 
thopa skrev:
Jo visst är det hjältemodigt att göra som hon gjorde, om än något dumdristigt, det kan ni ju inget annat än hålla med om. Heder åt tanten, hon räddade liv, men det gjorde även mannen med geväret. Jag påstod inte att mannen med geväret var modigare på nått sätt, jag ville bara ge honom en eloge också för sin insats.

Visst förstår jag dig.
Men: "Han är fan min hjälte" i ditt förra inlägg. Det var det jag anmärkte på.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top