Riktigt allvarlig ångest

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Jaha ja nu går man här och våndas riktigt ordenligt. Fick nämligen möjligheten att prova en Xr650 motard med helsystem o HRC kit idag :skrämd
Är fortfarande helt tårögd av glädje efter det brutala vridet som maskinen levererade.
Satan i hellskotta om man inte skulle behållt sin XR och köpt lite godis till den istället för att beställa en 660 :confused:
Ber till gud att det ska kännas rätt när den väl dyker upp.

Finns en kille här i trakterna som har både 660 och en XR650 (HRC).

Enligt honom är det mer skotta i hondan..... :notme

Monobike skrev:

Menar du Max eller?

Det är grymt mycket mer klipp i HRC Hondan än vad det är i 660in. :fakta

Den går som ett skollat troll helt enkelt. Inte så konstigt med tanke på hur mycket pengar den är påkostad. Hondan är till salu om någon är sugen. Finns nog även möjlighet att köpa HRC kittet löst om man bjuder rätt pengar. Kittet har gått strax över 50mil och hojen strax över 500mil. Han har mycket extra till hojen och den är extremt bra skött. Pris 65-70 skulle jag tro.

Monobike skrev:

Men vad f** så får du inte säga kom hit så ska du få lite stryk :crash :crash
Finns det några bilder på den bågen?

Du har inte funderat på att det går att kitta din 660?
Hondan är fortfarande tyngre och klumpigare än 660'n, hur hrc-kittad den än är..

Både min XR 650 (Org förutom TM-40 och 15/40 utväxling) och Max (HRC mm) går lika eller bättre än hans 660.
Men det är bara rakt fram, jag skulle välja en KTM 660 varje gång framför Hondan om jag bara skulle åka bana. KTM 660 funkar betydligt bättre i Chassie och bromsar på bana, den är ju liksom gjord för det.
Att jag ändå kör Honda beror på att jag vill åka vid sidan av asfalten ibland.

Och då är ändå inte 660 smidig...

TLS skrev:
Både min XR 650 (Org förutom TM-40 och 15/40 utväxling) och Max (HRC mm) går lika eller bättre än hans 660.
Men det är bara rakt fram, jag skulle välja en KTM 660 varje gång framför Hondan om jag bara skulle åka bana. KTM 660 funkar betydligt bättre i Chassie och bromsar på bana, den är ju liksom gjord för det.
Att jag ändå kör Honda beror på att jag vill åka vid sidan av asfalten ibland.

WestW skrev:
Menar du Max eller?

Det är grymt mycket mer klipp i HRC Hondan än vad det är i 660in. :fakta

Den går som ett skollat troll helt enkelt. Inte så konstigt med tanke på hur mycket pengar den är påkostad. Hondan är till salu om någon är sugen. Finns nog även möjlighet att köpa HRC kittet löst om man bjuder rätt pengar. Kittet har gått strax över 50mil och hojen strax över 500mil. Han har mycket extra till hojen och den är extremt bra skött. Pris 65-70 skulle jag tro.

Japp, det var max jag syftade på..

Monobike skrev:

och de är precis lika drevade?

WestW skrev:
Vet ej hur det är med drevning.
Tror inte riktigt att man kan jämnföra en Honda med en massa fint godis på, mot en nästan original 660i.

Klart Hondan går värre då.

Nej det kan bli svårt. Däremot vore det kul att jämföra en vanilj XR650 med en vanilj LC4/660 men som båda är lika drevade.

jP skrev:
Nej det kan bli svårt. Däremot vore det kul att jämföra en vanilj XR650 med en vanilj LC4/660 men som båda är lika drevade.

Hondan får spö vilken dag som helst! Och då gillar jag Honda (har ju själv haft en), så det är inget KTM-brainwash-snack.... bara fakta! :fakta

Ebbe skrev:
Hondan får spö vilken dag som helst! Och då gillar jag Honda (har ju själv haft en), så det är inget KTM-brainwash-snack.... bara fakta! :fakta

Även mot en 640?

HRC-kitet måste ju vara grymt prisvärt oxo.14000:- för högkompkolv+trimkam är ju som hittat.......

Priset är ju svårt att försvara men jag tycker det är bättre än bonntrimning (bara kolv + kam) alla gånger, med hrc uppgraderar man ju mer av motorn till en högre standard oxå..

Går förövrigt att få tag i dessa delar löst för 5-6000 om man letar på utländska sidor.

jP skrev:

Det är bättre att dreva dem orginal eller optimera drevningen för båda.
Hondan och KTM:en har inte samma drevning orginal. Det är troligtvis inte samma utväxling i växellådan.

Max 660 hade org.drevning, min Honda hade 15/40 att jämföra med 15/41 org. Vet inte hur lådan är utväxlad men enligt en BMW och en R6 i onsdags så var jag uppe i 170 km/h (det blåste bra)och hade något lite kvar att ge på gasen, så den är rätt så snällt växlad, gillar inte att ligga på höga varv och åka.

i manualen till XR står det att rejsdrevning = 14/48, fast det är ju mindre kul på landsväg..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back