Riksdagsval 2015

Snacket om att Stefan Löfven inte skulle vara intäll.... intlig.... inttelli... smart!
Det är bara käbbel!

Last edited:
Det ryktas om samtal om eventuellt samarbete över blockgränserna för att förhindra nyval. Jag vill uppmana alla som inte vill se ett samarbete med vänstern från alliansens sida att mejla tex moderaterna och tala om det för dem.

Det ryktas om samtal om eventuellt samarbete över blockgränserna för att förhindra nyval. Jag vill uppmana alla som inte vill se ett samarbete med vänstern från alliansens sida att mejla tex moderaterna och tala om det för dem.

Kan ju bara finnas en rimlig förklaring till varför ett sådan samarbete skulle infinna sig. Samtliga 7 blockpartier är per definition skiträdda för att SD ska plocka ytterligare mandat. Det skulle i så fall innebära att det är högst sannolikt att de börjar se åt vilket håll opinionen drar. 10 år för sent.

Kan ju bara finnas en rimlig förklaring till varför ett sådan samarbete skulle infinna sig. Samtliga 7 blockpartier är per definition skiträdda för att SD ska plocka ytterligare mandat. Det skulle i så fall innebära att det är högst sannolikt att de börjar se åt vilket håll opinionen drar. 10 år för sent.

Det kanske hade varit en bättre idé att istället antingen få folk att förstå varför deras politik är bättre än SD:s genom att argumentera ned dem eller helt enkelt lyssna på vad folk faktiskt vill och anpassa sin politik därefter. Är inte det meningen med demokrati egentligen?

Jag förstår inte hur man kan fortsätta med deras självdestruktiva förhållningssätt till SD och integrationen.

Presskonferens om en timme. Utlyses det extraval eller låter de meddela att alla är kompisar?
Isåfall, vad blir det för kontroversiell koalition?

De är överens nu att den absolut viktigaste frågan är att bibehålla världens högsta invandring. Allt annat får stryka på foten.

S, V, och MP fick 43,6% i valet 2014. Alliansen 39,4%. När regeringen skulle bildas sparkade man ut V. Då återstår S och MP som tillsammans har 37,9% mot Alliansens 39,4%.

En ärlig fråga: Varför styr inte Alliansen?

S, V, och MP fick 43,6% i valet 2014. Alliansen 39,4%. När regeringen skulle bildas sparkade man ut V. Då återstår S och MP som tillsammans har 37,9% mot Alliansens 39,4%.

En ärlig fråga: Varför styr inte Alliansen?
För att VPK stödjer S och MP.

Det ultimata beviset på att det spelar ingen roll hur man röstar, makteliten ser till att få det som dom vill i alla fall........

I år röstade jag för första gången i mitt liv förutom EU-inträdet, mitt förtroende för politiker har inte varit högt och skillnaderna är så små att det spelar ingen roll vem som sitter som herren på täppan, men nu var det en motröst mot sekten fi, sekter är farligt då de inte lyssnar på förstånd.

Blev förvånad att det faktiskt verkade ha lite betydelse när budgeten såg ut att bli nerröstad och Löven skulle avgå, blev mindre förvånad när Löven istället för att avgå ska utlysa extraval och sitta kvar, blev idag väääldigt oförvånad!

Folk är får som vill bli styrda annars hade dessa inte suttit kvar nästa val.....och nästa och nästa och nästa.....

Inte ett ord om samarbete om integration och invandring.
Undra vad dom ska ändra inför nästa val för att hålla SD utanför...

Var det inte nån som absolut skulle avgå om han skulle tvingas regera med alliansens budget?

Back