blacktriple
Har två Aprilior!
Jaha, mars 2015 står valurnorna åter på bordet. Frågan är vad sjutton man skall rösta på. Det finns i mina ögon bara dåliga och sämre stadsministerkandidater...
Det intressanta ska bli hur mycket lägre valdeltagandet blir. Jag tror denna soppa påverkar förtroendet för politikerna.
Rösta exakt som 2014
Jag hoppas att det påverkar förtroendet för SD i alla fall, med deras agerande.
Jag kommer i alla fall rösta på Moderaterna det här valet också, även om jag hade velat sett Reinfeldt och Borg kvar på sina poster så kan det knappast bli värre än den sittande regeringen i alla fall...
Det kan vara så att många tycker SD visar något bra och lägger en röst där som tidigare lades på ett annat parti.
Det kan vara så att många tycker SD visar något bra och lägger en röst där som tidigare lades på ett annat parti.
Upp med en poll!
En tanke... Eftersom SD gick ut redan igår och berättade hur de tänkte rösta så skulle ju Alliansen kunnat stoppa detta genom att lägga ner sina röster. Då hade det ju bara varit SD som röstade på deras budget och då hade regeringen fått i genom sin. Sååå... Allt är egentligen Alliansens fel.
Löfven är rätt go´ också. På presskonferensen menade han att bara för att SD röstade på Alliansen så ville Alliansen samarbeta. Hur fan kommer man fram till det? Om SD istället gett Löfven sit stöd, hade det då inneburit att han ville samarbeta med SD? Skulle inte tro det. Jävla ärthjärna.
Jo, det lär slå åt ena eller andra hållet. Men jag hoppas på att folk inte anser att det är ett vettigt sätt att driva politik på, att bara förstöra för andra istället för att gå på det de själva tror på.
Nja, det handlar väl snarare om att de röstade på sitt förslag trots att de visste att SD också skulle göra det och regeringens förslag skulle fällas. Skillnaden var ju dock att Alliansen röstade på ett budgetförslag de tror på, SD röstade enbart för att fälla regeringen och skiter fullständigt i budgetens innehåll, vilket de klargjort genom att säga att de kommer fortsätta med det.
De kunde likväl förhindrat det. De valde att inte göra det.
Absolut, men då genom att rösta igenom en budget de själva inte tror på.
Absolut, men då genom att rösta igenom en budget de själva inte tror på.
Och nej, de hade bara behövt lägga ner sina röster som är praxis. Och det är jävligt konstigt att alla bara pratar om hur SD bröt praxis, när även Alliansen gjorde det.
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|