Riksdagsval 2015

S verkar vara en garant för usel skola:
skolresultat.jpg

Mmmm:
skolresultat2.jpg

Absolut! Men nu har vi ju inte det och inte ens "tuffa" Moderaterna har ju verkat för några straff värda namnet. Livstid för vissa enstaka. So what? Sen är det ju kul att du tar med "oavsett ursprung" när straffskalan uppenbarligen inte är lika för alla. Tänker då främst på de så kallade hatbrotten.

Vilka alternativ att rösta på har man om man är för tuffare tag mot brottslingar?

Det går ju att engagera sig själv också, om man vill få till en förändring och saknar något hos de flesta partier.

Det går ju att engagera sig själv också, om man vill få till en förändring och saknar något hos de flesta partier.

Då är det väl lika bra att alla röstar på KD? Så jobbar vi för förändring istället? :)

Ok, ställ dig då i Brunnsparken i Göteborg med ett plakat som säger Jag vill inte ha massinvandring! och se vad som händer. Eller menar du starta ett eget parti? Det verkar ju lätt.

Ja, du ser. Dina tolkningar är helt skeva.

Andemeningen med inlägget, vilket också tydligt framgår (om du förmår dig är att ta av skygglapparna?) var att invandrare som röstar på SD gör det av upplevda otrygghetsskäl och heller inte döljer sina åsikter.

Det handlar således inte om ras, utan om samhällsproblem. Som företagaren i grannfastigheten uttryckte det "vem ska jag rösta på, som vågar ta frågan om integrationen? Jag har bott här i 5år och det är fullkomlig katastrof med den mängd som kommer hit. Det finns ingen som kan hantera det!"

Kan du förstå skillnaden mellan ras och samhälle?

Ja, det kan jag. Faktiskt. ;)

Jag tror ändå inte att det är en lösning att strypa invandringen, jag tror lösningen är en bättre plan för dem när de kommer hit.

- - - Updated - - -

Ok, ställ dig då i Brunnsparken i Göteborg med ett plakat som säger Jag vill inte ha massinvandring! och se vad som händer. Eller menar du starta ett eget parti? Det verkar ju lätt.

Det går att engagera sig i redan befintliga partier också.

Det går att engagera sig i redan befintliga partier också.

Ja, det lär ju gå fort. Och med vilken tid? Stor chans också att lyckas få ett helt parti att ändra sig till ens egna synpunkter som uppenbarligen är helt annorlunda än deras egna vad gäller dessa frågor.

Ja, det lär ju gå fort. Och med vilken tid? Stor chans också att lyckas få ett helt parti att ändra sig till ens egna synpunkter som uppenbarligen är helt annorlunda än deras egna vad gäller dessa frågor.

Tid går alltid att hitta, med lite vilja. Att saker går fort är kanske inte det viktigaste i alla lägen, om det innebär att annat tar stryk.

Tid går alltid att hitta, med lite vilja. Att saker går fort är kanske inte det viktigaste i alla lägen, om det innebär att annat tar stryk.
Nä det går inte alls att hitta. Driv du företag och ha småbarn och tro att man har tid att engagera sig i ett parti, hehe... Jag borde inte skriva här alls heller.

Allt måste gå fort. Sverige går snabbt utför. Religiös extremism, självstyrande förorter och annat importerat tjafs måste stoppas. Om något ska kunna räddas måste det ske nu.

Ja, det kan jag. Faktiskt. ;)

Jag tror ändå inte att det är en lösning att strypa invandringen, jag tror lösningen är en bättre plan för dem när de kommer hit.

- - - Updated - - -

Exakt! Och vad är då lämpligt att göra i steg 1?

Är det att täta läckan i röret medan det är fullt tryck, eller 2,
Vrida av kranen något så att sprickan kan repareras innan det flödar på igen?

Med andra ord, det tar långt mycket längre tid att åtgärda bostadsbristen, inrätta skolor osv. Intill dess att detta är gjort, behöver flödet minskas så att det nu existerande systemet, strukturen, faciliteterna för verksamheten är tillräckligt.

Jag tolkar dock det som att "bara folk kommer hit så löser sig resten". Psst
Det gör det inte.

Vi behöver skapa förutsättningar. Före vi utför. Det är nåt så inihelvete enkelt att förstå i alla andra frågor. Men av någon magisk hävd, inte i denna. Varför?

Nä det går inte alls att hitta. Driv du företag och ha småbarn och tro att man har tid att engagera sig i ett parti, hehe... Jag borde inte skriva här alls heller.

Allt måste gå fort. Sverige går snabbt utför. Religiös extremism, självstyrande förorter och annat importerat tjafs måste stoppas. Om något ska kunna räddas måste det ske nu.

Småbarnen skippar jag, tack. Man väljer ju vad som är viktigt här i livet. ;)

Exakt! Och vad är då lämpligt att göra i steg 1?

Är det att täta läckan i röret medan det är fullt tryck, eller 2,
Vrida av kranen något så att sprickan kan repareras innan det flödar på igen?

Med andra ord, det tar långt mycket längre tid att åtgärda bostadsbristen, inrätta skolor osv. Intill dess att detta är gjort, behöver flödet minskas så att det nu existerande systemet, strukturen, faciliteterna för verksamheten är tillräckligt.

Jag tolkar dock det som att "bara folk kommer hit så löser sig resten". Psst
Det gör det inte.

Vi behöver skapa förutsättningar. Före vi utför. Det är nåt så inihelvete enkelt att förstå i alla andra frågor. Men av någon magisk hävd, inte i denna. Varför?

Självklart behöver det skapas förutsättningar och jag hoppas på att det kommer gå att ta upp för diskussion i framtiden när det hela inte är lika infekterat. Jag anser bara inte att SD är rätt personer för det.

Med förbehåll för att jag är dåligt påläst är väl ingen av de 20! sämsta kommunerna på listan kända för sin stora andel invandrare?

Ja du verkar faktiskt väldigt dåligt påläst, bland annat har du Södertälje, Flen och Filipstad i botten på den där listan. Samtliga stora mottagare av "vad man nu får kalla dem nu för tiden", migranter?

Läs gärna på lite mer. :)

Självklart behöver det skapas förutsättningar och jag hoppas på att det kommer gå att ta upp för diskussion i framtiden när det hela inte är lika infekterat. Jag anser bara inte att SD är rätt personer för det.

Nej, sd existerar enkom just av den anledningen och eftersom samtliga andra partier är tightare än ett sviskon i en gåsaröv om ämnet så kommer de inte försvinna heller. Fattar du inte att sd är sitt eget nemesis den dag de andra partierna lämnar präktighetsborgen och öppnar korpgluggarna? Att det partiet är helt och hållet skapat av dem själva? Är man förvånad över sds framgångar som whatever riksdagsperson bör densamma omgående ta sig en funderare om drn verkligen inte borde lämna sin post.

Maken till skygglappar har sällan skådats.
Den dag frågan tas upp och bemöts med den omsorg och värdighet den förtjänar, upphör behovet av Sd.

Begrip, 13% är inte rasister. Däremot är de folkvalda framröstade av 87% fullt upptagna med att skälla på fel träd.

Får det fortgå däremot, kommer SDs stämpel (ja,det får nog anses som en sådan inom kort) som enfrågeparti vara borta, likt miljöpartiets dito en gång och då är de oerhört mycket svårare att bli kvitt.) vilket har visats.)

Såförhelvete lyft blicken och släpp fokus på "rasism" för vi är långt bortanför den planhalvan nu.

Så nu har SD-propagandan nått så långt att det anses som ett faktum att "invandringen" är det största problemet i Sverige?

Det är långt ifrån det stora problemet. Vi har utbildningssystemet, kompetensförsörjningen i välfärden, pensionssystemet, befolkningsutvecklingen, säkerhetspolitiken etc etc. Förklara gärna hur det skulle lösa sig utan invandring. Tvångsavel på helsvenskar?

Det blandas friskt och inga fakta anses av SD-mediecentralen vara dugande, utan man talar om konspiration från alla andra att "inte säga som det är". Troligt, eller hur? Inga andra har ju talat om invandring, right? ALLA andra partier har talat om invandring, men ur synvinkeln att vi skall bete oss som ett anständigt land. Därför råder ju en nästan total enighet över blockgränserna om flyktingpolitiken.

Ett gäng trettiofemåriga arga unga män har odlat ut håret, satt på sig en kostym och kommer med enkla lösningar som innebär att människor med brunt skinn skall ut, eller åtminstone inte in. Repatriering av adoptivbarn etc etc. "Oönskad kultur" är problemet, med åtföljande oförmåga att förklara vad "oönskad kultur" egentligen är.

Politiken i Sverige handlar inte om för eller emot SD, det är en pseudofråga kring ett enfrågeparti sprunget ur BSS och vit makt-rörelsen. Politiken handlar om hur vi skall lösa de på riktigt stora frågorna vi står inför. Och det är inte invandringen, inte ens i närheten. Det är fjorton miljoner människor på flykt bara i Syrien. Vi tar emot cirka tjugofem tusen per år. Turkiet har fått ett par miljoner, likaså Jordanien. Det är i praktiken krig i Ukraina, inte mycket längre från Stockholm än vad Kiruna är. För hundra till hundrafemtio år sedan utvandrade 1,2 miljoner från Sverige, en fjärdedel av landets befolkning. Sedan har det varit två enorma krig i Europa där enorma folkomflyttningar och dito folkmord skedde förutom en flyktingkatastrof av gigantiska mått utöver detta. Jugoslaviens sönderfall orsakade likaså en stor humanitär katastrof och flyktingströmmar inom Europa. Sverige tog emot en hel del av dessa flyktingar.

"Trots" att Sverige har haft den mest generösa flyktingpolitiken så har vi samtidigt haft den bästa ekonomiska utvecklingen i EU. Vi har idag goda statsfinanser, låg ränta, höga reallöneökningar och en god välfärd. Så vad är problemet egentligen förutom de framtida utmaningar jag räknat upp ovan?

Exakt VAD har ni själva gått miste om pga invandring? Tror ni verkligen på SD-s dumheter?

Att tala om dagens situation som på något sätt extraordinär är löjligt.

Last edited:

Sansa dig nu, även om man gillar situationen så handlar det väl verkligen om att "Öppna våra hjärtan" betydligt mer än alla andra?

Bara SD tjänar på att det förnekas, sanningen hinner ikapp.

Så nu har SD-propagandan nått så långt att det anses som ett faktum att "invandringen" är det största problemet i Sverige?

Det är långt ifrån det stora problemet. Vi har utbildningssystemet, kompetensförsörjningen i välfärden, pensionssystemet, befolkningsutvecklingen, säkerhetspolitiken etc etc. Förklara gärna hur det skulle lösa sig utan invandring. Tvångsavel på helsvenskar?

Det blandas friskt och inga fakta anses av SD-mediecentralen vara dugande, utan man talar om konspiration från alla andra att "inte säga som det är". Troligt, eller hur? Inga andra har ju talat om invandring, right? ALLA andra partier har talat om invandring, men ur synvinkeln att vi skall bete oss som ett anständigt land. Därför råder ju en nästan total enighet över blockgränserna om flyktingpolitiken.

Ett gäng trettiofemåriga arga unga män har odlat ut håret, satt på sig en kostym och kommer med enkla lösningar som innebär att människor med brunt skinn skall ut, eller åtminstone inte in. Repatriering av adoptivbarn etc etc. "Oönskad kultur" är problemet, med åtföljande oförmåga att förklara vad "oönskad kultur" egentligen är.

Politiken i Sverige handlar inte om för eller emot SD, det är en pseudofråga kring ett enfrågeparti sprunget ur BSS och vit makt-rörelsen. Politiken handlar om hur vi skall lösa de på riktigt stora frågorna vi står inför. Och det är inte invandringen, inte ens i närheten. Det är fjorton miljoner människor på flykt bara i Syrien. Vi tar emot cirka tjugofem tusen per år. Turkiet har fått ett par miljoner, likaså Jordanien. Det är i praktiken krig i Ukraina, inte mycket längre från Stockholm än vad Kiruna är. För hundra till hundrafemtio år sedan utvandrade 1,2 miljoner från Sverige, en fjärdedel av landets befolkning. Sedan har det varit två enorma krig i Europa där enorma folkomflyttningar och dito folkmord skedde förutom en flyktingkatastrof av gigantiska mått utöver detta. Jugoslaviens sönderfall orsakade likaså en stor humanitär katastrof och flyktingströmmar inom Europa. Sverige tog emot en hel del av dessa flyktingar.

"Trots" att Sverige har haft den mest generösa flyktingpolitiken så har vi samtidigt haft den bästa ekonomiska utvecklingen i EU. Vi har idag goda statsfinanser, låg ränta, höga reallöneökningar och en god välfärd. Så vad är problemet egentligen förutom de framtida utmaningar jag räknat upp ovan?

Exakt VAD har ni själva gått miste om pga invandring? Tror ni verkligen på SD-s dumheter?

Vad svamlar du om? Vadå brunt skinn och avel? Gå och läs på, snälla.

Inte vet jag om jag gått miste om något pga invandring eller flyktingmottagande...
Men det finns en viss dissonans mellan dessa ständiga ned- och inddragningar som motiveras av sparkrav, alltså det finns inga pengar och att det finns pengar till en hel del andra saker. Bland dessa andra saker finns inte bara "invandringen" utan även ständiga återkommande höjningar av politikerarvoden m.m.

Hemma i obygden har vi snart, i hela länet,om det fortsätter som det gjort hitills, bara...1 sjukhus, 1 brandstation, 1 vårdcentral utom då de för turisterna säsongsöppna d.o.
Snudd på inga vägar reparareras om det inte går turistrafik på dem, här då under vintern och till midsommar.
Allt detta motiveras med att det inte finns några pengar och att det måste sparas!
Så visserligen kan det vara ett annat konto det finns pengar på...men det finns en viss kognitiv dissonans mellan knappt inga pengar här och företag som driver flyktingförläggningar för skattepengar och det med vinstmarginaler på över 50 %! Förutsatt att de uppgifter jag sett är korrekta förstås.

Så trots att det i ena änden inte finns några pengar så finns det märkligt mycket i den andra...och det är ju inte utan att man kan undra om det prioriteras helt rätt?:rolleyes:

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan