Rik motorcyklist?

Uppdatering

Vi har precis blivit beviljade ett stipendium på 1,6 miljoner kr från EU för att utveckla airbag jeansen!!!

Nu kan airbag projektet börja på riktigt :)

Vi håller på att göra en nyemission och säljer aktier i Bolaget från idag tom. 30 Juni.
Finns det någon därute som vill investera i airbag kläder för motorcyklister?
Maila mig på moses@airbaginside.com så skickar jag en presentation till dig.

Njut av sommaren, perfekt hojj väder!:hojsmilie:hojsmilie:hojsmilie
 
Jag vill ha en aktie.
Jag gillar att gå på stämmor och käka snittar o dricka bubbel.
 
Jag googlade lite snabbt och det verkar som att Alpinestars patent inte är begränsat till överkroppen utan dom anger bara buren skyddsutrustning. Ungefär.
Vad har ni för något i er produkt som gör att ni kommer kunna tillverka byxorna utan att Alpinestars/Dainese surnar till?

Sen är jag nyfiken på vilka skador som byxorna är tänkt att skydda mot?
Jag antar att benen blir lite styva när airbagen löser ut. Det bör finnas en risk att dom raka benen för över kraften från benen till höfterna?

/nyfiken
 
Jag googlade lite snabbt och det verkar som att Alpinestars patent inte är begränsat till överkroppen utan dom anger bara buren skyddsutrustning. Ungefär.
Vad har ni för något i er produkt som gör att ni kommer kunna tillverka byxorna utan att Alpinestars/Dainese surnar till?

Sen är jag nyfiken på vilka skador som byxorna är tänkt att skydda mot?
Jag antar att benen blir lite styva när airbagen löser ut. Det bör finnas en risk att dom raka benen för över kraften från benen till höfterna?

/nyfiken
Äsch, det kan väl inte vara farligt att skjuta upp lårbenen upp i bröstkorgen? :va
 
Äsch, det kan väl inte vara farligt att skjuta upp lårbenen upp i bröstkorgen? :va

Med lårbenen skjutna upp i bröstkorgen blir väl det mest barmhärtiga att skjuta en kula i skallen på den skadade.
Men vad vet jag ?
Med så svåra skador kan kroppen blockera all smärta till döden avslutat.
 
Last edited:
nu tycker jag ni är lite negativa :hihi

Vi har precis blivit beviljade ett stipendium på 1,6 miljoner kr från EU.... är det sånt våra skattepengar ska gå till :va
 
nu tycker jag ni är lite negativa :hihi

Vi har precis blivit beviljade ett stipendium på 1,6 miljoner kr från EU.... är det sånt våra skattepengar ska gå till :va

Se det såhär, det håller några sysselsatta och det kommer säkert något gott ur det.
 
Nu har vi ordnat en hemsida för airbag jeansen, kika in på [url]www.airbagjeans.com[/URL]
Där kan ni se den första prototypen och läsa mer om projektet.

För att supporta airbag projektet har jag designat en bombar jacka som nu finns till försäljning på [url]www.mocycle.shop[/URL]
Tanken är att försäljningen av bomar jackan ska delfinansiera airbag jeansen. Många bäckar små...

Verkar perfekt om man tänkt ramla i omklädningsrummet! :tummenupp
 
Kul att någon vågar satsa och lägga så mycket tid och pengar på att ta fram säkerhets kläder.
Jag är helt övertygad om att i framtiden kommer det vara vanligt med airbag kläder.

Planerar själv att köpa en airbag väst till nästa år
 
Kul att någon vågar satsa och lägga så mycket tid och pengar på att ta fram säkerhets kläder.
Jag är helt övertygad om att i framtiden kommer det vara vanligt med airbag kläder.

Planerar själv att köpa en airbag väst till nästa år

Tack Fleece, det känns bra att inte alla här på forumet är så negativa kring airbag kläder. Jag tror som dig, i framtiden kommer airbagkläder att vara vanligt.

En airbag vest är den bästa investeringen du kan göra för dig själv, det finns en del att välja på idag, flera varumärken som har det i sortimentet.
 
Rolig idé men jag hade föredragit en smidig airbag-jacka framför jeans alla dar i veckan.

Tycker för övrigt att du har skött dialogen här på forumet utomordentligt bra. Det finns många medlemmar på detta forum som anser sig sitta på facit om vadsomhelst och de förekommer i alla trådar om vad som helst. Kanske därför sporthoj inte är så intressant läsning längre. Ni vet vilka ni är, flame on!
 
Allt som kan hjälpa till i en crash är bra oavsett vad det är.

Har ju själv brutit både det ena och det andra i kroppen o det gör kanske inte så jäkla ont men det tar tid att läka.

Alla... Alla vurpar/craschar någon gång oavsett om man e världens bästa MotoGP förare, dom flesta säger jag kör inte så fort så jag drabbas inte.

Alla drabbas någon gång.. Cycklister, mopeder, bilar, regn, gödsel på vägen, sand, grus, löv, andra hojåkare, inte minst djur som kommer ur diket på 0 tid.

Fantastiskt att en liten svensk firma kan ta fram något sådanhäringa med små medel.

Skicka gärna ett PM om en aktie :tummenupp
 
Jackan sitter snyggt på tjejen....

Tack, jag valde att göra jackan för tjejer lite kortare så att den framhöver rumpan ;) det blir snyggare på tjejer.
Kill jackan är lite längre i modellen och sitter lite lösare, jag vill inte att det ska vara allt för tajt då vi killar har en annan kroppsbyggnad....med en mage som blir större ju äldre vi blir haha



Rolig idé men jag hade föredragit en smidig airbag-jacka framför jeans alla dar i veckan.

Tycker för övrigt att du har skött dialogen här på forumet utomordentligt bra. Det finns många medlemmar på detta forum som anser sig sitta på facit om vadsomhelst och de förekommer i alla trådar om vad som helst. Kanske därför sporthoj inte är så intressant läsning längre. Ni vet vilka ni är, flame on!

Håller med dig, airbag jacka/ vest alla dagar i veckan för de viktiga organen på överkroppen. Statistik visar att 2% av alla MC olyckor resulterar i dödsfall. 98% resulterar i skador och majoriteten av dessa sker på underkroppen, därav airbag jeans. Visst man överlever om man skadas på underkroppen men det kanske inte är kul att halta och inte kunna springa längre...

Allt som kan hjälpa till i en crash är bra oavsett vad det är.

Har ju själv brutit både det ena och det andra i kroppen o det gör kanske inte så jäkla ont men det tar tid att läka.

Alla... Alla vurpar/craschar någon gång oavsett om man e världens bästa MotoGP förare, dom flesta säger jag kör inte så fort så jag drabbas inte.

Alla drabbas någon gång.. Cycklister, mopeder, bilar, regn, gödsel på vägen, sand, grus, löv, andra hojåkare, inte minst djur som kommer ur diket på 0 tid.

Fantastiskt att en liten svensk firma kan ta fram något sådanhäringa med små medel.

Skicka gärna ett PM om en aktie :tummenupp

Det är helt oundvikligt att köra hoj utan att vurpa, man kan vara hur bra som helst med hojjen men utomstående omständigheter har man ingen kontroll över. Oljespill på vägen, en bilist som inte är uppmärksam, ett rådjur som springer ut på vägen...listan kan göras hur lång som helst.

Skickade ett PM till dig
 
Är det optimalt placera kolsyrepatronen på sidan av lårbenet ?
För många år sedan liftade jag en sommar ner till Spanien och hem igen.
Pengarna (det här var på cash och resechecktiden) hade jag ihoprullade i en rulle i ett papprör, röret i mitten på en toarulle.
Nerstoppat i en liten nylonpåse som jag placerade i höger ljumske upphängt med ett persiennsnöre runt midjan.
Funkade bra få lift tillsammans med ren vit skjorta och rena blå LEE jeans.
 
Är det optimalt placera kolsyrepatronen på sidan av lårbenet ?
För många år sedan liftade jag en sommar ner till Spanien och hem igen.
Pengarna (det här var på cash och resechecktiden) hade jag ihoprullade i en rulle i ett papprör, röret i mitten på en toarulle.
Nerstoppat i en liten nylonpåse som jag placerade i höger ljumske upphängt med ett persiennsnöre runt midjan.
Funkade bra få lift tillsammans med ren vit skjorta och rena blå LEE jeans.

Det optimala är att inte använda någon kolsyrepatron alls, i den första prototypen har vi en använt en sådan men i den kommande prototypen kommer vi använda oss av en kemisk-lösning liknande den som finns i bil-airbagen. Då kommer vi ner i storlek och kan eliminera den stora kolsyrepatronen. Vi jobbar på den nya lösningen.

Att du lyckades lifta till spanien och tillbaka! bra jobbat! Det är sånna grejjer man minns hela livet, äventyr.
 
Det optimala är att inte använda någon kolsyrepatron alls, i den första prototypen har vi en använt en sådan men i den kommande prototypen kommer vi använda oss av en kemisk-lösning liknande den som finns i bil-airbagen. Då kommer vi ner i storlek och kan eliminera den stora kolsyrepatronen. Vi jobbar på den nya lösningen.

Att du lyckades lifta till spanien och tillbaka! bra jobbat! Det är sånna grejjer man minns hela livet, äventyr.

Nu vet jag inte var du bor i Gtbg men jag hade några gäster här idag.
En var för några dagar sedan på väg med spårvagnen från centrum ut mot Biskopsgården.
Då börjar två grupper av män med skottsäkra västar bråka med varandra.
På nästa hållplats klev alla andra passagerare av och tog nästa spårvagn.
Sånt minns man här i Göteborg.

Men för att gå till ämnet
"en Airbagladdning" typ NaN3 och KNO3 är ju en smart lösning för det blir ju en betydligt mindre pryl.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top