Rik motorcyklist?

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Dyra men många verkar intresserade!
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
4 år har gått sedan jag startade tråden och nu är det bara 1 dag kvar av lanseringskampanjen för airbag jeansen, sen går alla ordrar in i produktion!

Hur många här på forumet har supportat Airbag jeansen undrar jag?
hur många supportar att skydda ryggradens första kota med en airbag? jag menar, en klapp på axeln är support men ändå inte, hur många har beställt Airbag jeansen? eller gett en donation, man kan ge en donation på 1 kr som support i kampanjen.

Det är en crowdfunding, var med och bidra till att skydda folk, bara 1 dag kvar!
Se live länk - https://igg.me/at/airbag-jeans/x/29367669#/
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
När får man sina beställda jeans???
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kolla med förstaget i fråga och posta gärna svaret här.

 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Kolla med förstaget i fråga och posta gärna svaret här.

Företaget verkar ligga i Strömstad, men styrelsen sitter i Stockholm. Företaget ser ut att vara försatt i konkurs. Sök på mo'cycle på Ratsit

Ingen i styrelsen har ett synligt telefonnummer
 
Last edited:

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
!Företaget verkar ligga i Strömstad, men styrelsen sitter i Stockholm. Företaget ser ut att vara försatt i konkurs. Sök på mo'cycle på Ratsit

Ingen i styrelsen har ett synligt telefonnummer
Vilken överraskning
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Företaget verkar ligga i Strömstad, men styrelsen sitter i Stockholm. Företaget ser ut att vara försatt i konkurs. Sök på mo'cycle på Ratsit

Ingen i styrelsen har ett synligt telefonnummer
Tror du blandat ihop det med ett tidigare bolag som samma person drivit och som gått i konkurs omkring 2017.

Det nuvarande bolaget som säljer airbagjeansen (enligt hemsidan) heter Airbag Inside AB, startades 2019, ligger i Strömstad och verkar vara aktivt:
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Tror du blandat ihop det med ett tidigare bolag som samma person drivit och som gått i konkurs omkring 2017.

Det nuvarande bolaget som säljer airbagjeansen (enligt hemsidan) heter Airbag Inside AB, startades 2019, ligger i Strömstad och verkar vara aktivt:
Bra att du rättade - hemsidan (i alla fall den jag hittade) heter fortfarande Mo'cycle. Huvudman är dock fortfarande samma person som i förra bolaget o bor i Stockholm. Suppleant i styrelsen bor i Trollhättan.

Jag är inte riktigt hemma på att tolka nyckeltalen som finns på allabolag.se, men rörelseresultat senaste tre åren verkar inte bra. Två anställda bara, men de har säkert underleverantörer som skall producera jeansen
 
Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Bra att du rättade - hemsidan (i alla fall den jag hittade) heter fortfarande Mo'cycle. Huvudman är dock fortfarande samma person som i förra bolaget o bor i Stockholm. Suppleant i styrelsen bor i Trollhättan.
Det nya bolaget har väl tagit över varumärket från det gamla kursade bolaget helt enkelt.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Det nya bolaget har väl tagit över varumärket från det gamla kursade bolaget helt enkelt.
Verkar som de har köpt det gamla varumärket, de har en post som heter Goodwill i årsredovisningen. Och visst de gick en miljon back sista ÅR. Iofs inget konstigt i uppstartsfas men det är dyrt att låna pengar idag och kassan var skral redan för ett år sedan. De har nog det kämpigt. Nån som har köpt nåt från dem? Har aldrig sett ngn av deras produkter öht...
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Verkar som de har köpt det gamla varumärket, de har en post som heter Goodwill i årsredovisningen. Och visst de gick en miljon back sista ÅR. Iofs inget konstigt i uppstartsfas men det är dyrt att låna pengar idag och kassan var skral redan för ett år sedan. De har nog det kämpigt. Nån som har köpt nåt från dem? Har aldrig sett ngn av deras produkter öht...
Hur funkar det när huvudmannen i ett bolag som konkar, kan köpa tillbaka samma bolag? Om han haft en mille tillgänglig så borde den ha kommit från det gamla bolaget???? Eller var det hans "privata pengar" som använts för att köpa tillbaka sitt konkade bolag???
Fattar inget, men tar gärna emot förklaring :)
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Hur funkar det när huvudmannen i ett bolag som konkar, kan köpa tillbaka samma bolag? Om han haft en mille tillgänglig så borde den ha kommit från det gamla bolaget???? Eller var det hans "privata pengar" som använts för att köpa tillbaka sitt konkade bolag???
Fattar inget, men tar gärna emot förklaring :)
Nu verkar det ju ha varit varumärket som köptes, vilket inte är samma sak som att köpa bolaget, utan enbart rätten att använda namnet. En kanske inte allt för vild gissning (utifrån att ha läst verksamhetsbeskrivningen av kursade bolaget) är att det första bolaget startades för att designa och sälja MC-kläder, men att idén om airbagjeansen kom senare och då startades det andra bolaget, efter att det första gått i kk. Eftersom Mo´cycle (inklusive domänen mocycle.com) var ett bra namn som passade även för det nya bolaget köptes sålunda detta av konkursboet.

Baserat på den information som finns publikt ser jag inga konstigheter eller att agerandet skulle vara onormalt på något sätt, vilket förstås inte utesluter att bolaget ändå kan ha det ekonomiskt kämpigt, vilket närmast är att förvänta för en startup i nuvarande marknadsläge.
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Ryan från FortNine testade airbag jeansen.
Video:

"The safest pants ever made" - Ryan, Fortnine

Sorry för att jag har varit borta ett tag @Heaven @Surtees @H_____P @gundj @Markus ...här kommer förtydligande gällande företaget.
Företaget heter Airbag Inside Sweden AB (Mo'cycle). Det gamla bolaget jag startade och designa kevlar jeans med var Mo'cycle industries AB som jag satte i frivillig konkurs (jag var aktiv för 20 år sedan, då det bara var draggin jeans och Mo'cycle som designade Kevlar jeans). Jag var en av pionärerna inom Kevlar jeans men hoppade av tåget då jag ansåg att de egentligen inte skyddar i en riktig olycka...idag är ju kevlar jeans en standard produkt, evolutionen är airbag jeans
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ryan från FortNine testade airbag jeansen.
Video:

"The safest pants ever made" - Ryan, Fortnine

Sorry för att jag har varit borta ett tag @Heaven @Surtees @H_____P @gundj @Markus ...här kommer förtydligande gällande företaget.
Företaget heter Airbag Inside Sweden AB (Mo'cycle). Det gamla bolaget jag startade och designa kevlar jeans med var Mo'cycle industries AB som jag satte i frivillig konkurs (jag var aktiv för 20 år sedan, då det bara var draggin jeans och Mo'cycle som designade Kevlar jeans). Jag var en av pionärerna inom Kevlar jeans men hoppade av tåget då jag ansåg att de egentligen inte skyddar i en riktig olycka...idag är ju kevlar jeans en standard produkt, evolutionen är airbag jeans
Fattar inte, ditt förra enmansföretag blåste en massa frivilliga noob investerare och nu har du ett nytt?

Bara så jag hänger med. Tack för info.

?
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Fattar inte, ditt förra enmansföretag blåste en massa frivilliga noob investerare och nu har du ett nytt?

Bara så jag hänger med. Tack för info.

?
Blåste investerare!? vad snackar du för gojja, jag förlorade mest på den affären, antar att jag blåste mig själv med din logik.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Blåste investerare!? vad snackar du för gojja, jag förlorade mest på den affären, antar att jag blåste mig själv med din logik.
"När får man sina beställda jeans???"

Det var frågan du skulle besvara. Har du tagit en beställningar från ett tidigare enmansföretag och nu startat ett nytt och inte levererar?

Du kan gärna förtydliga. Tack på förhand.
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
"När får man sina beställda jeans???"

Det var frågan du skulle besvara. Har du tagit en beställningar från ett tidigare enmansföretag och nu startat ett nytt och inte levererar?

Du kan gärna förtydliga. Tack på förhand.
Svar på dina frågor;
När får man beställa sina jeans? - Gå in på mocycle.com och beställ nu...

Har du tagit en beställningar från ett tidigare enmansföretag och nu startat ett nytt och inte levererar? - Nej jag har inte tagit beställningar från ett tidigare enmansföretag, det är nedlagt. Den nya bolaget tar beställningar och levererar, vissa beställningar är inte levererade då vi just nu ska få leverans av större airbag storlekar.

Är det svar på dina frågor eller ska du hitta på nya? När man får beställa jeans var inte du som frågade by the way
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Svar på dina frågor;
När får man beställa sina jeans? - Gå in på mocycle.com och beställ nu...

Har du tagit en beställningar från ett tidigare enmansföretag och nu startat ett nytt och inte levererar? - Nej jag har inte tagit beställningar från ett tidigare enmansföretag, det är nedlagt. Den nya bolaget tar beställningar och levererar, vissa beställningar är inte levererade då vi just nu ska få leverans av större airbag storlekar.

Är det svar på dina frågor eller ska du hitta på nya? När man får beställa jeans var inte du som frågade by the way
Så de som beställde från det tidigare företaget som du kontrollerade kommer nu få leveranser från det företag som du nu kontrollerar? Det låter ju jättebra. Tack för info. Knepig redovisning men det löser din revisor. ⭐
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top