Hej
Har förmodligen tänkt skaffa mig en RGV 250 till sommaren och undrar hur det egentligen ligger till med den, har läst på massa sidor om just att den ska skära rätt ofta pga att avgasporten tydligen nöts och att det då lossnar bitar.
Hur mycket går det på att byta kolv, kolvringar, (antar att man troligtvis måste plana toppen??) och är det något mer man oftast åker på att byta när sånt inträffar??
Hur ligger det till med strypningen på dessa maskiner, är det endast genom cdi boxen dom kan/är strypta?? Om jag skulle få tag i ett ex med "strypt box", hur mycket går en sådan på och är det det enda man behöver byta för att få original effekt?? Jag måste ju ha 25kw i papperna men jag har inte tänkt ha det i verkligheten, då man lika gärna kan köra trimmad moppe då
är det dyra reservdelar?? svåra att få tag i??
Mitt enda mål med denna motorcykel är nöjes/bus åkning då jag till vardags kör en mäktig golf på 40kw så egna erfarenheter, åsikter m.m är väldigt välkomna
Har förmodligen tänkt skaffa mig en RGV 250 till sommaren och undrar hur det egentligen ligger till med den, har läst på massa sidor om just att den ska skära rätt ofta pga att avgasporten tydligen nöts och att det då lossnar bitar.
Hur mycket går det på att byta kolv, kolvringar, (antar att man troligtvis måste plana toppen??) och är det något mer man oftast åker på att byta när sånt inträffar??
Hur ligger det till med strypningen på dessa maskiner, är det endast genom cdi boxen dom kan/är strypta?? Om jag skulle få tag i ett ex med "strypt box", hur mycket går en sådan på och är det det enda man behöver byta för att få original effekt?? Jag måste ju ha 25kw i papperna men jag har inte tänkt ha det i verkligheten, då man lika gärna kan köra trimmad moppe då

är det dyra reservdelar?? svåra att få tag i??
Mitt enda mål med denna motorcykel är nöjes/bus åkning då jag till vardags kör en mäktig golf på 40kw så egna erfarenheter, åsikter m.m är väldigt välkomna