Rgv 250.

Det är förmodligen en "KIT"packning för att höja portarna i cylindrarna, då måste man ändra förbränningsrummens storlek och mäta in klämspalten (Squishband) för att få rätt kompressionsförhållande för det oktantal du tänker köra på. Kolla med tidigare ägaren vad som gjorts med motorn då det finns en uppsjö med cylinderfotspackningar och olika topplock med fasta/lösa förbränningsrum.
 
Tack för snabbt svar,,
det där med att fråga förra ägaren blir lite svårt då jag köpte den i andrahand av en som bara haft motorn som reservmotor om något skulle ske med den han körde med,, så jag får nog testa mig fram,
men jag såg att när kolven var i topp i cylindern så var det snudd på kant i kant med kanten på fodret, max 2 tiondelar under, jag monterade en toppackning från vesrah som hade strd tjocklek,
jag kikade lite på kanaler o så men tyckte mig inte se att det var mer än gjutskägg bortslipat,

tur som bara den att jag demonterade vevhuset för det låg faktiskt lite smågrus däri, vilket kan få mig att tro att sist den kördes så kördes den omkull o sög i sig gruset, men otroligt nog fanns det inte en repa på varesig vev eller vevhus,, fattar inte riktigt hur det gått till.
 
Hallå allesammans !
eftersom det florerar både zukkijakki o aprilia folk här så ställer jag frågan om det är någon som kan ha ett kåpstag över till generation 1 av aprilia rs 250 ? jag har noll koll på hurvida det är samma på sukkan,, är det sama så är jag intreserad av ett stag i reserv.
mvh jocke
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top