Rgv 250.

Det är förmodligen en "KIT"packning för att höja portarna i cylindrarna, då måste man ändra förbränningsrummens storlek och mäta in klämspalten (Squishband) för att få rätt kompressionsförhållande för det oktantal du tänker köra på. Kolla med tidigare ägaren vad som gjorts med motorn då det finns en uppsjö med cylinderfotspackningar och olika topplock med fasta/lösa förbränningsrum.

Tack för snabbt svar,,
det där med att fråga förra ägaren blir lite svårt då jag köpte den i andrahand av en som bara haft motorn som reservmotor om något skulle ske med den han körde med,, så jag får nog testa mig fram,
men jag såg att när kolven var i topp i cylindern så var det snudd på kant i kant med kanten på fodret, max 2 tiondelar under, jag monterade en toppackning från vesrah som hade strd tjocklek,
jag kikade lite på kanaler o så men tyckte mig inte se att det var mer än gjutskägg bortslipat,

tur som bara den att jag demonterade vevhuset för det låg faktiskt lite smågrus däri, vilket kan få mig att tro att sist den kördes så kördes den omkull o sög i sig gruset, men otroligt nog fanns det inte en repa på varesig vev eller vevhus,, fattar inte riktigt hur det gått till.

Hallå allesammans !
eftersom det florerar både zukkijakki o aprilia folk här så ställer jag frågan om det är någon som kan ha ett kåpstag över till generation 1 av aprilia rs 250 ? jag har noll koll på hurvida det är samma på sukkan,, är det sama så är jag intreserad av ett stag i reserv.
mvh jocke

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...