RGF:en Reeds

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
Tja

Min rgf har bytta avgasportar, grejen är den att förra ägaren sa det att reedsen är hängda i ett högre läge, vilket tydligen gör att det förebygger problem med avgasportarna :rolleyes: Bottendraget blir ju sämre fast inte så mkt hänger ju med rs osv.
Tänkte bara höra om nån mer har gjort så med sina reeds. Eller bytt avgasportar men orörda reeds, om det fungerar utan problem. Man vill ju inte byta reeds sen pajar avgasportarna liksom vill ju tare säkra före det osäkra.
:tungan tacksam för svar.

vad har reedsen med avgasportarna att göra.. och vadå lämna reedsen i ett mer öppet läge?.. det ska ju stänga och öppna för varje varv.

philsson skrev:
vad har reedsen med avgasportarna att göra.. och vadå lämna reedsen i ett mer öppet läge?.. det ska ju stänga och öppna för varje varv.
jo vet men ägaren innan sa att han hade låst dom i ett övre läge.
Ska ta loss och titta nån dag jag har orken sen göra dom som standard och kolla hur den går då.

rosena skrev:
jo vet men ägaren innan sa att han hade låst dom i ett övre läge.
Ska ta loss och titta nån dag jag har orken sen göra dom som standard och kolla hur den går då.
han måste menat avgasventilerna för reedventilerna måste stänga för att motorn ska fungera över huvudtaget.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...