RGF:en Reeds

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
Tja

Min rgf har bytta avgasportar, grejen är den att förra ägaren sa det att reedsen är hängda i ett högre läge, vilket tydligen gör att det förebygger problem med avgasportarna :rolleyes: Bottendraget blir ju sämre fast inte så mkt hänger ju med rs osv.
Tänkte bara höra om nån mer har gjort så med sina reeds. Eller bytt avgasportar men orörda reeds, om det fungerar utan problem. Man vill ju inte byta reeds sen pajar avgasportarna liksom vill ju tare säkra före det osäkra.
:tungan tacksam för svar.

vad har reedsen med avgasportarna att göra.. och vadå lämna reedsen i ett mer öppet läge?.. det ska ju stänga och öppna för varje varv.

philsson skrev:
vad har reedsen med avgasportarna att göra.. och vadå lämna reedsen i ett mer öppet läge?.. det ska ju stänga och öppna för varje varv.
jo vet men ägaren innan sa att han hade låst dom i ett övre läge.
Ska ta loss och titta nån dag jag har orken sen göra dom som standard och kolla hur den går då.

rosena skrev:
jo vet men ägaren innan sa att han hade låst dom i ett övre läge.
Ska ta loss och titta nån dag jag har orken sen göra dom som standard och kolla hur den går då.
han måste menat avgasventilerna för reedventilerna måste stänga för att motorn ska fungera över huvudtaget.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back