Returglas/ vanligt glas

Jag skulle inte skita i återvinning om man inte motarbetades så förbannat varje gång man försökte lämmna nåt på återvinningen.

Har jag släpat skiten dit har jag ju gjort 95% av återvinningen, att sedan bli utskälld av någon bidragsanställd lågpanna för att man kastar någon pryl fel gör ju att man får lust att dumpa all skit osorterat i skogen istället.

Då har jag istället för att göra 95% av jobbet helt plötsligt orsakat ett par 1000% merarbete istället.

Jag har aldrig varit på en ÅVC som har varit underbemannad, tvärtom, det pressas in lönebidragare så att dom kan ha ett halvdussin kratthängare i en klunga som aldrig lyfter en pryl utan bara står och hänger.

Med den skattefinansierade personalstyrkan borde jag kunna köra in min bil och sitta kvar medans personalen tömmer och sorterar grejorna på min släp, dom borde TOM bjuda på kaffe för att jag gör mig besväret att köra dit skiten istället för att dumpa det i skogen.

Men nejdå, den tack man får är otack från någon jävel som äntligen känner sig ansvarsfull för att h*n har fått en egen container att vakta...

Hur era norrländska åvcer sköts får ni själv stå för. Företaget jag jobbar på har runt 80 åvc-arbetare, inte en enda är anställd med lönebidrag. Kan det kanske va så att ni har en större andel lågpannor i Norrland?

Och angående bemanningen så är vi 2 st som jobbar samtidigt, och nej, vi har inte en container att vakta, snarare 20 var, plus sortering av elektronik, vitvaror och farligt avfall. Vi har mellan 500 och 1500 besökare om dan. Kallar du det överbemannat, så är du mer än välkommen att låna mitt jobb ett par dar. Bekymra dig inte om att ta med nån mat, för du kommer troligtvis inte hinna äta den iallafall. Och va glad att du inte kommer hinna dricka ditt kaffe heller, för det hade bara varit jobbigt eftersom du oftast bara hinner ta pissepaus en gång.

Men visst, jag kan tömma ditt släp, ställer du dig som nummer 500 i kön på måndagen blir det nog din tur framåt torsdagen om jag inte har förstört ryggen innan dess.

Men vad spelar det för roll, det drabbar ju inte dig.

Och bara som en parentes, min lön betalas inte av skattebetalarna, utan av företaget jag jobbar för.

Jag måste säga att jag blir lite förvånad faktiskt, du brukar ju alltid skriva så vettiga inlägg, så här många gissningar, felaktiga dessutom, har jag nog aldrig förr sett dig leverera. Synd.

Jag måste säga att jag blir lite förvånad faktiskt, du brukar ju alltid skriva så vettiga inlägg, så här många gissningar, felaktiga dessutom, har jag nog aldrig förr sett dig leverera. Synd.

Det är inga gissningar och det är inte felaktigt, jag känner folk som har varit lönebidragare på vår lokala ÅVC, oavsett dag/tidpunkt har jag aldrig varit där då det har varit färre än tio personer i ÅVC kläder, och då är ändå latmaskarna duktiga på att gömma sig då det kommer in en ensam människa med tunga saker på släpet.

Lyckligtvis är vanligt folk här väldigt hjälpsamma, så folk brukar hjälpas åt att lossa varandras släpar.

Det är inga gissningar och det är inte felaktigt, jag känner folk som har varit lönebidragare på vår lokala ÅVC, oavsett dag/tidpunkt har jag aldrig varit där då det har varit färre än tio personer i ÅVC kläder, och då är ändå latmaskarna duktiga på att gömma sig då det kommer in en ensam människa med tunga saker på släpet.

Lyckligtvis är vanligt folk här väldigt hjälpsamma, så folk brukar hjälpas åt att lossa varandras släpar.

Aha, förlåt mig då, det var inte meningen att kalla din generalisering av alla Sveriges åvcarbetare baserat på vad du sett på din misskötta lilla lokala åvc för gissningar. My bad. :rolleyes:

Aha, förlåt mig då, det var inte meningen att kalla din generalisering av alla Sveriges åvcarbetare baserat på vad du sett på din misskötta lilla lokala åvc för gissningar. My bad. :rolleyes:

Nej men förlåt MIG för att jag inte accepterar DIN generalisering av MIN återvinningcentral baserat på DIN försäkran av att DIN återvinningscentral fungerar utmärkt enligt DIG, och att det måste vara representativt för ALLA återvinningcentraler ÖVERALLT.

Men vet du vad, frågar du någon av lönebidragarna som gömmer sig på MIN åvc så påstår dom säkert att den fungerar utmärkt också.

INGEN av dom ÅVC jag har besökt på NÅGON ort i Sverige har fungerat som du påstår att DIN åvc fungerar, samtliga av dom har fungerat som JAG har redovisat med det möjliga undantaget att jag inte känner till anställningsformerna annat än på några av mina lokal ÅVC.

Slänger jag något fel och någon anställd upplyser mig på ett trevligt sätt så är inte det hela världen, då bättrar jag mig till nästa gång.

Nej men förlåt MIG för att jag inte accepterar DIN generalisering av MIN återvinningcentral baserat på DIN försäkran av att DIN återvinningscentral fungerar utmärkt enligt DIG, och att det måste vara representativt för ALLA återvinningcentraler ÖVERALLT.

Men vet du vad, frågar du någon av lönebidragarna som gömmer sig på MIN åvc så påstår dom säkert att den fungerar utmärkt också.

INGEN av dom ÅVC jag har besökt på NÅGON ort i Sverige har fungerat som du påstår att DIN åvc fungerar, samtliga av dom har fungerat som JAG har redovisat med det möjliga undantaget att jag inte känner till anställningsformerna annat än på några av mina lokal ÅVC.

Slänger jag något fel och någon anställd upplyser mig på ett trevligt sätt så är inte det hela världen, då bättrar jag mig till nästa gång.
Akta blodtrycket, det verkar farligt högt! Men jag ger mig, du har rätt, jag har fel. Jag är nog en lågpannad misslyckad människa som leker polis tillsammans med alla mina lönebidragskollegor, och jag har garanterat inget liv och inga intressen. Men vänta.. Var kom nu allt det ifrån? Du generaliserar ju inte.

Sov gott gamle man :pannkyss

tro det eller ej men de flesta besökare är faktiskt tacksamma över att få hjälp med att sortera sin skit rätt eller ett extra handtag på tvttmaskinen.

Däremot är det jävligt svårt att hålla masken när gubbar med alldelles för mycket pondus för sitt eget bästa kombinerat med en inbillat insikt i hur allt fungerar, precis som du, kommer och besöker en

Nyetablerade "återvinningscentraler" (kalla det soptipp - Det tycker dom är roligt) är ofta bemannade av en skolpojk som läst sopsortering på högskola och 652 förslappade WoWare.
Där fungerar ingenting och ingen orkar åka dit.
Men skolpojken redovisar ett fantasibaserat budgetresultat för att behålla bidragen till företaget plundras och miljöskandalen börjar.

Äldre soptippar befolkas av asociala personer med alkoholproblem och dålig tandhygien, samt fungerar utmärkt.
Inga undantag.

Stora skillnader mellan kommunerna på stationerna, tom. så att folk väljer en annan kommun för sin skit.

Så nu skall dom kolla var man bor snart.

Nyetablerade "återvinningscentraler" (kalla det soptipp - Det tycker dom är roligt) är ofta bemannade av en skolpojk som läst sopsortering på högskola och 652 förslappade WoWare.
Där fungerar ingenting och ingen orkar åka dit.
Men skolpojken redovisar ett fantasibaserat budgetresultat för att behålla bidragen till företaget plundras och miljöskandalen börjar.

Äldre soptippar befolkas av asociala personer med alkoholproblem och dålig tandhygien, samt fungerar utmärkt.
Inga undantag.

Det är precis så det (inte) fungerar här, om du byter ut Wownerdar mot diverse livstidsbidragstagare.

Hade det funnits ett privatägt alternativ hade det säkert fungerat, nu känns det mest som ett sätt att återvinna människor som inte går att placera någon annanstans.

Visst kan det vara så att jag är intolerant, men samtliga jag känner delar mina erfarenheter ön hur det (inte) fungerar.

Det är precis så det (inte) fungerar här, om du byter ut Wownerdar mot diverse livstidsbidragstagare.

Hade det funnits ett privatägt alternativ hade det säkert fungerat, nu känns det mest som ett sätt att återvinna människor som inte går att placera någon annanstans.

Visst kan det vara så att jag är intolerant, men samtliga jag känner delar mina erfarenheter ön hur det (inte) fungerar.

Då kan vi konstatera sig att det skiljer sig från norrland gemtemot iaf stockholm då här uppdragen går igenom en offentlig upphandling och läggs sedan ut på entreprenad till tex ragn sells, rena norden eller liselotte lööf.

Vilken anställningsform sedan arbetstagarna på de olika företagen har kan ju inte jag svara på men visst kan man säga att lönen kommer från skattebetalarna, skattebetalare > stockholms kommun > Entreprenören > arbetstagare.

Men i den världen är ju då alla inom den offentliga sektorn "livstidsbidragstagare", och hur märkligt vore det inte om faktiskt skattebetalarna inte betalade för återvinning (eller dumpning) av sina egna sopor?

Stora skillnader mellan kommunerna på stationerna, tom. så att folk väljer en annan kommun för sin skit.

Så nu skall dom kolla var man bor snart.

Det görs på två av de tre ÅVC:er jag normalt besöker, de är sjukt välskötta och personalen är grymt bra på att hjälpa till.
Den ena håller jag dock på och ger upp på helt då det ALLTID är kö på typ 100bilar (faktiskt ingen överdrift) varje gång man kommer dit.

Är det nu fastslagit att glas som glas, de enda som skiljer är vem som betalar för återvinningen?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back