Jag skulle inte skita i återvinning om man inte motarbetades så förbannat varje gång man försökte lämmna nåt på återvinningen.
Har jag släpat skiten dit har jag ju gjort 95% av återvinningen, att sedan bli utskälld av någon bidragsanställd lågpanna för att man kastar någon pryl fel gör ju att man får lust att dumpa all skit osorterat i skogen istället.
Då har jag istället för att göra 95% av jobbet helt plötsligt orsakat ett par 1000% merarbete istället.
Jag har aldrig varit på en ÅVC som har varit underbemannad, tvärtom, det pressas in lönebidragare så att dom kan ha ett halvdussin kratthängare i en klunga som aldrig lyfter en pryl utan bara står och hänger.
Med den skattefinansierade personalstyrkan borde jag kunna köra in min bil och sitta kvar medans personalen tömmer och sorterar grejorna på min släp, dom borde TOM bjuda på kaffe för att jag gör mig besväret att köra dit skiten istället för att dumpa det i skogen.
Men nejdå, den tack man får är otack från någon jävel som äntligen känner sig ansvarsfull för att h*n har fått en egen container att vakta...
Hur era norrländska åvcer sköts får ni själv stå för. Företaget jag jobbar på har runt 80 åvc-arbetare, inte en enda är anställd med lönebidrag. Kan det kanske va så att ni har en större andel lågpannor i Norrland?
Och angående bemanningen så är vi 2 st som jobbar samtidigt, och nej, vi har inte en container att vakta, snarare 20 var, plus sortering av elektronik, vitvaror och farligt avfall. Vi har mellan 500 och 1500 besökare om dan. Kallar du det överbemannat, så är du mer än välkommen att låna mitt jobb ett par dar. Bekymra dig inte om att ta med nån mat, för du kommer troligtvis inte hinna äta den iallafall. Och va glad att du inte kommer hinna dricka ditt kaffe heller, för det hade bara varit jobbigt eftersom du oftast bara hinner ta pissepaus en gång.
Men visst, jag kan tömma ditt släp, ställer du dig som nummer 500 i kön på måndagen blir det nog din tur framåt torsdagen om jag inte har förstört ryggen innan dess.
Men vad spelar det för roll, det drabbar ju inte dig.
Och bara som en parentes, min lön betalas inte av skattebetalarna, utan av företaget jag jobbar för.
Jag måste säga att jag blir lite förvånad faktiskt, du brukar ju alltid skriva så vettiga inlägg, så här många gissningar, felaktiga dessutom, har jag nog aldrig förr sett dig leverera. Synd.