Resultat från dagens MotoGP träning

Markku

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cb900f -83, zx-6r -97, ns125f -86, cb125t -77
Resultat från dagens träning i Afrika
EDIT: Skiten muppade ur och laddade inte hela bilden. Fixat.
(Rossi vinner på söndag!)

Last edited:
Kors i taket! Protonhojen verkar gå bra. Jag som trodde att de skulle bli årets kalkon. Det är tragiskt att se de båda Kawahojarna längst ner i tabellen. De kör i en egen jumbodovision. I jämförelse med Ducati och Proton framstår de som seriens jönsar. Nu ska man inte förlöjliga deras insatser. De försöker nog lika hårt som , om inte hårdare än, alla andra, men de måste ha något grundläggande fel i konstruktionen eftersom de alltid ligger sist, sist, sist. Var är Yanagawa?

Var hittar ni de här listorna? Jag får bara se de övre 5?

EDIT Nu hittade jag och det här var roligare

209511.jpg

Last edited:
Stiggy är en kille som verkligen skulle behöva en bra säsong. Fär att dämpa kritiken från soffbaserade svenskar och för att bevisa att han är värd sin plats bland de bästa.

Eller misslyckas och åka hem...

Nu försöker vi med en till dårå.

Bifogat

• träning 1 fre afri.jpg
    träning 1 fre afri.jpg
    77.4 KB · Visningar: 228
Kul att Stiggy hänger med, och West verkar ha konserverat farten från Suzuka...

Tråkigt att Suzuki och framförallt Kawa inte hänger med.
Mycket imponerande av Ducati än så länge.

Båda Ducatina i främsta ledet. :tummenupp

Men ingen rår ju på Rossi. Doohan har värvat en kille som gör exakt som han själv: tar udden av träningar och race.

Biaggi måste vara bra sur att inte vara närmare Rossi. Dessutom tvåa i teamet efter Ukawa.

Rrotons V5:a verkar vara i fin form: går ej att varva över 9000 rpm.

Nyteknik skrev:
Båda Ducatina i främsta ledet. :tummenupp

Men ingen rår ju på Rossi. Doohan har värvat en kille som gör exakt som han själv: tar udden av träningar och race.

Biaggi måste vara bra sur att inte vara närmare Rossi. Dessutom tvåa i teamet efter Ukawa.

Rrotons V5:a verkar vara i fin form: går ej att varva över 9000 rpm.

Det här blir bara bättre å bättre!

Fast i morrn är en ny dag, det kommer troligen gå fortare åsså eftersom welkom oftast är jävligt dammig (används inte så himla mycket). Protons V5'a verkar ju vara en höjdare... skiten skramlar isär vid 9000... (hoppas dom löser det..)

Värre är väl FIM's fjantiga diskning av VCM..

/B

Bj.O.rn skrev:

Fast i morrn är en ny dag, det kommer troligen gå fortare åsså eftersom welkom oftast är jävligt dammig (används inte så himla mycket). Protons V5'a verkar ju vara en höjdare... skiten skramlar isär vid 9000... (hoppas dom löser det..)

/B

Ja, tråkigt med WCM. De borde få dispens för att kunna ställa upp och bredda fältet. Med tanke på hur risigt Kawasakin går skulle de med lite tur inte behöva köra sist.

Det går nog fortare imorgon. Men att Rossi inte kommer stå kvar som etta vittnade inget på dagens träning om.

Vad 17 håller Checa på med? Och vem kommer köra i Katos ställe? Isuzu eller Itoh gissar jag.

Vad jag förstod av anmälningslistan är det Abe som ersätter Katho.

Teddy skrev:
Vad jag förstod av anmälningslistan är det Abe som ersätter Katho.

Det måste vara en missuppfattning. Abe är kontrakterad av Yamaha som testförare. Dessutom ersätter han nu Melandri. HRC har ju dussintals japanska förare som man vill ha ut i MotoGP. Varför välja en av Yamahas testförare (som dessutom visat sig ha svårt för fyrtakt) som ersättare på en av sina mest prestigefyllda hojar - RC211V Telefonica Movistar?

Last edited:
Bj.O.rn skrev:

/B
Det ger ett löjets skimmer över FIM :1pajas .
Det hade varit rakare att gå direkt och inofficielt till WCM och säga
" Vi vill inte ha erat hemmabygge i vår fina Motogp klass"
och inte komma nu när man lagt pengar och tid på att utveckla en cykel.
För det tror jag är precis vad det handlar om.

Lord Melchet skrev:
Det ger ett löjets skimmer över FIM :1pajas .
Det hade varit rakare att gå direkt och inofficielt till WCM och säga
" Vi vill inte ha erat hemmabygge i vår fina Motogp klass"
och inte komma nu när man lagt pengar och tid på att utveckla en cykel.
För det tror jag är precis vad det handlar om.

Så är det säkert. Deras hoj bidrar ju knappast till att höja klassens eller teamets status. Det borde WCM (som ska vara ett team med erfarenhet) ha förstått. Dessutom förstår jag inte vad man gör i MotoGP med ett hemmabygge. Det är ju löjligt att ställa upp en sådan hoj på samma startplatta som Hondas superV5:a. WCM borde ha kört SS600 tills de får leasa en riktig MotoGP-hoj. :fakta

Yamaha verkar ha problem. Inte bra.
WCM ville ju till varje pris behålla sin plats på griden till nästa år då de troligen kör Moriwaki. Konkurrensen om platserna hårdnar och åker de ut kan de inte vara säkra på att få komma in igen.

Goodstuff skrev:
Yamaha verkar ha problem. Inte bra.
WCM ville ju till varje pris behålla sin plats på griden till nästa år då de troligen kör Moriwaki. Konkurrensen om platserna hårdnar och åker de ut kan de inte vara säkra på att få komma in igen.

Märkligt med Yamaha som såg så starka ut i vintras. Nakano och Checa är ju "nowhere"!!! Och Barros knä verkar inte bra alls.

*/ ?>
Back