Bad Company
Ride slow, Die old.
Hejsan,
Tänkte dra en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa bringa lite ljus på, även fast jag redan nu har en känsla av att denna tråd om "Bänkning/Mappning/HK" kommer att spåra ur i en stor cockfight. Vi får försöka hålla oss lite lugna.
Hur som helst,
I helgen som passerade fick man för en hundralapp slänga upp hojen i en testbänk och se vad bakhjulet levererade. Nu ska man inte ska lägga så mycket vikt på en bänkning som utfördes för skoj skull, men det var ändå något som jag dagen efter reagerade på i resultatet.
Gixerns alla mappningar (A-B-C steg) som går att skifta mellan testades, resultatet blev följande:
A: 155.20hk
B: 152.78hk
C: 117.38hk
(Info om hojen: Yoshi helsystem 4-1, Fräsch olja i motorn, Nedrevad 1 kugg fram, Drivpaket i bra och smörjt skick, Bakhjul rullat ca 60mil, 98oktan i tanken)
Har tyvärr inte mätkurvorna med mig (sitter på jobbet), men när jag granskade kurvorna så följde A och B varandra genom hela registret. Som ni säkert förstår undrar jag varför det inte skiljer sig mer mellan A och B mappningen.
Vad tror ni spontant utan att ha sett kurvorna?
Gjorde han fel på bänkningen och körde B-läget 2ggr, eller har min hoj samma/likvärdig mappning på både A och B?
Efter att ha sökt runt på nätet och fått höra om resultat från andras mappningar (allt mellan himel och jord, tro mig) så fick jag iaf fram att "mer normalt resultat" brukar vara ungefär:
A: ~170
B: ~150
C: ~120
En till jobbig detalj är att jag hela tiden gått i tron att hojen haft en unik mappning framtagen i sin ordinarie styrbox (fick info av säljaren att från 07-> går det att skriva till ordinare styrboxen och att detta blivit gjort), men med tanke på det låga resultatet börjar jag givietvis ifrågasätta detta. Och eftersom hojen har effektsystem behöver jag antagligen slänga på PCIII/V inom kort (gärna igår redan).
Tacksam för era tankar och funderingar!
Tänkte dra en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa bringa lite ljus på, även fast jag redan nu har en känsla av att denna tråd om "Bänkning/Mappning/HK" kommer att spåra ur i en stor cockfight. Vi får försöka hålla oss lite lugna.
Hur som helst,
I helgen som passerade fick man för en hundralapp slänga upp hojen i en testbänk och se vad bakhjulet levererade. Nu ska man inte ska lägga så mycket vikt på en bänkning som utfördes för skoj skull, men det var ändå något som jag dagen efter reagerade på i resultatet.
Gixerns alla mappningar (A-B-C steg) som går att skifta mellan testades, resultatet blev följande:
A: 155.20hk
B: 152.78hk
C: 117.38hk
(Info om hojen: Yoshi helsystem 4-1, Fräsch olja i motorn, Nedrevad 1 kugg fram, Drivpaket i bra och smörjt skick, Bakhjul rullat ca 60mil, 98oktan i tanken)
Har tyvärr inte mätkurvorna med mig (sitter på jobbet), men när jag granskade kurvorna så följde A och B varandra genom hela registret. Som ni säkert förstår undrar jag varför det inte skiljer sig mer mellan A och B mappningen.
Vad tror ni spontant utan att ha sett kurvorna?
Gjorde han fel på bänkningen och körde B-läget 2ggr, eller har min hoj samma/likvärdig mappning på både A och B?
Efter att ha sökt runt på nätet och fått höra om resultat från andras mappningar (allt mellan himel och jord, tro mig) så fick jag iaf fram att "mer normalt resultat" brukar vara ungefär:
A: ~170
B: ~150
C: ~120
En till jobbig detalj är att jag hela tiden gått i tron att hojen haft en unik mappning framtagen i sin ordinarie styrbox (fick info av säljaren att från 07-> går det att skriva till ordinare styrboxen och att detta blivit gjort), men med tanke på det låga resultatet börjar jag givietvis ifrågasätta detta. Och eftersom hojen har effektsystem behöver jag antagligen slänga på PCIII/V inom kort (gärna igår redan).
Tacksam för era tankar och funderingar!