Tydligen har ett antal europeiska aktörer, bland annat svenska Vägverket, börjat fundera över rimligheten med RR-cyklar registreringsbara för allmän vägtrafik och åter tagit upp frågan om effektbegränsning.
Jag kan inte för mitt liv begripa varför vi motorcyklister därmed häver upp ett ramaskrik med innebörden "lägg er inte i"
Borde det inte vara bättre att föra en dialog, syna argumenten, medverka till rimliga gränser, diskutera retroaktivitet med mera? Risken är ju annars att ett segment av mc-hobbyn drar med sig hela konkarongen till totalhaveri.
De som har ett seriöst intresse av att tänja gränserna kan fortsätta med det efter att ha tagit RR-licens och börja tävla. De som, trots alla ambitiösa o kompetenta utbildningsinsatser, fortsätter leka på allmän väg får väl sluta med det då - hellre än att göra sig själva eller omgivningen illa.
Joo; jag tror faktiskt att redskapet i sig är skade- och subkulturframkallande samt önskar därför en seriös och konstruktiv debatt som leder till att min fina hobby kan fortsätta vara laglig och utvecklas positivt.
Jag kan inte för mitt liv begripa varför vi motorcyklister därmed häver upp ett ramaskrik med innebörden "lägg er inte i"
Borde det inte vara bättre att föra en dialog, syna argumenten, medverka till rimliga gränser, diskutera retroaktivitet med mera? Risken är ju annars att ett segment av mc-hobbyn drar med sig hela konkarongen till totalhaveri.
De som har ett seriöst intresse av att tänja gränserna kan fortsätta med det efter att ha tagit RR-licens och börja tävla. De som, trots alla ambitiösa o kompetenta utbildningsinsatser, fortsätter leka på allmän väg får väl sluta med det då - hellre än att göra sig själva eller omgivningen illa.
Joo; jag tror faktiskt att redskapet i sig är skade- och subkulturframkallande samt önskar därför en seriös och konstruktiv debatt som leder till att min fina hobby kan fortsätta vara laglig och utvecklas positivt.
