RESMÅL för 2vuxna och en 6åring (snart 7)

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
GSX-R 1000 -05
SKulle verkligen behöva lite hjälp!

Hade tänkt hitta på något med min dotter och hennes mamma!... Förra året var vi och kampa på Skara sommarland (tälta).

Detta året täntke jag att vi skulle göra något annat =) Pengar är dock ett stort problem.. det for inte kosta mer än 3000:- och knappt det och det skall täcka allt ink. mat. (Det är jag som får betala kalaset i princip och vi bor ej tillsammans).

Hade tänkt att vi skulle vara borta 1-3 dagar...

De tankar som slagit mig är följande.

Forup i Danmark.
Då får min dotter åka lite båt kanske =) alltid uppskattat..

Men sen kommer jag inte på så mycket mer saker att hitta på =/
Liseberg kan ni glömma (bor i göteborg)

Någon som har lite tips?? :banana
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
Om hon gillar nöjjesparker så kanske sthlm o grönalund kan va något :p
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
tänkte på legoland med det sprack med budgeten antar jag, vet att mina föräldrar åkte dit med min lillebrorsa (han är 7) och han uppskattade det väldigt mycke.
samtidigt på resan kan du ju fylla på öl förådet :tummenupp

det där pippi grejjen på gotland, kneipbyn antar jag det heter om jag minns rätt :huvet
 
Last edited:

TyNiAn

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Har ingen
skulle säga legoland. brukar ha paket pris med 2dagars inträde plus en stuga för 1200:- för 2vuxna och 2barn
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
darth_igel skrev:
2284908 Nej men vad i helvete ska du lura ut dem på?
Leksand är, har alltid varit, och kommer alltid att vara, världens baksida. :3freak
Ja Leksand ja. Men dess sommarland är väl nästan likadant som Berts? :va
 

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
GSX-R 1000 -05
Jo legoland är fint! men som sagt budgeten håller nog inte =/ brukar kosta oändligt enl. vad jag har hört!

Leksand verkar fint faktiskt.. blir dock lite orolig när jag hörde att det var världens baksida?? =)




:huvet
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
High Chaparall? Behöver inte bli så där värst dyrt, inte överdrivet långt ifrån Kungälv heller. Ångbåt finns där, så båt får din dotter åka. :tummenupp
 

vixor

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Ort
Leksand
Hoj
Yamaha pw80
ähh darth_igel tyst mä dä!
Det är så fint så fint här uppe så, kom hit ni! :)
Ni är hjärtligt välkommna, ni kan bo på Orsandbadens Camping som ligger alldles intill Sommarland. Där har du värsta playan också ;)
 

TyNiAn

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Har ingen
om du inte har råd med legoland till ungen ta Leksand sommarland bodde där uppe 2veckor varje sommar i 10 årstid fick aldrig nog på vattenlandet med alla ruschkanor sen "bupperbåtarna" som radiobil fast på vatten.
 

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
GSX-R 1000 -05
Börjar faktiskt luta åt leksand.. ==)

Legoland verkar för dyrt... dessuom gillar jag när det är svenskt så mycket lättare allting när det gäller bokning m.m. (Även om jag är sugen på att åka Stenaline) =)

Hur långt är det till Leksand från göteborg? några tips på camping? skulle vilja bo i stuga...

Obs fler förslag mottages fortfarande (även om det lutar åt leksand)

Ang. High chapparall, så är det dessvärre förtråkigt för en 6åring.. hade jag haft en kille så hade det kanske varit lite annorlunda då man kunde köpt pistoler m.m. Min dotter har inte riktigt det intresset än. Hon dessutóm inte så mycket att titta på skådespel m.m. Just nu i denna ålder är det Action som gäller Bad och attraktioner =) :yoparty
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Catway skrev:
2285392 Börjar faktiskt luta åt leksand.. ==)

Legoland verkar för dyrt... dessuom gillar jag när det är svenskt så mycket lättare allting när det gäller bokning m.m. (Även om jag är sugen på att åka Stenaline) =)

Hur långt är det till Leksand från göteborg? några tips på camping? skulle vilja bo i stuga...

Obs fler förslag mottages fortfarande (även om det lutar åt leksand)

Ang. High chapparall, så är det dessvärre förtråkigt för en 6åring.. hade jag haft en kille så hade det kanske varit lite annorlunda då man kunde köpt pistoler m.m. Min dotter har inte riktigt det intresset än. Hon dessutóm inte så mycket att titta på skådespel m.m. Just nu i denna ålder är det Action som gäller Bad och attraktioner =) :yoparty

Kan rekommendera detta! http://www2.tosselilla.se/
Var där förra sommaren!!
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Kolla in denna sidan: www.barnsemester.se
De delar dessutom ut fribiljetter. Vi var gratis på Tosselilla hela familjen för ett tag sedan! :tummenupp
 
Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Catway skrev:
2284858 SKulle verkligen behöva lite hjälp!

Hade tänkt hitta på något med min dotter och hennes mamma!... Förra året var vi och kampa på Skara sommarland (tälta).

Detta året täntke jag att vi skulle göra något annat =) Pengar är dock ett stort problem.. det for inte kosta mer än 3000:- och knappt det och det skall täcka allt ink. mat. (Det är jag som får betala kalaset i princip och vi bor ej tillsammans).

Någon som har lite tips?? :banana

I fjol var vi i Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Tvådagars biljett för två vuxna + 2 barn + övernattning i stuga kostade drygt 800:-

Mycket bra och rekommenderas för ungarna
 

TyNiAn

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Har ingen
Om det nu blir Leksand så har du Leksands camping med sandstrand stugor och pool osv och det är gångavstånd till Sommarlandet.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top