RESMÅL för 2vuxna och en 6åring (snart 7)

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
SKulle verkligen behöva lite hjälp!

Hade tänkt hitta på något med min dotter och hennes mamma!... Förra året var vi och kampa på Skara sommarland (tälta).

Detta året täntke jag att vi skulle göra något annat =) Pengar är dock ett stort problem.. det for inte kosta mer än 3000:- och knappt det och det skall täcka allt ink. mat. (Det är jag som får betala kalaset i princip och vi bor ej tillsammans).

Hade tänkt att vi skulle vara borta 1-3 dagar...

De tankar som slagit mig är följande.

Forup i Danmark.
Då får min dotter åka lite båt kanske =) alltid uppskattat..

Men sen kommer jag inte på så mycket mer saker att hitta på =/
Liseberg kan ni glömma (bor i göteborg)

Någon som har lite tips?? :banana

Om hon gillar nöjjesparker så kanske sthlm o grönalund kan va något :P

tänkte på legoland med det sprack med budgeten antar jag, vet att mina föräldrar åkte dit med min lillebrorsa (han är 7) och han uppskattade det väldigt mycke.
samtidigt på resan kan du ju fylla på öl förådet :tummenupp

det där pippi grejjen på gotland, kneipbyn antar jag det heter om jag minns rätt :huvet

Last edited:
skulle säga legoland. brukar ha paket pris med 2dagars inträde plus en stuga för 1200:- för 2vuxna och 2barn

darth_igel skrev:
2284908 Nej men vad i helvete ska du lura ut dem på?
Leksand är, har alltid varit, och kommer alltid att vara, världens baksida. :3freak
Ja Leksand ja. Men dess sommarland är väl nästan likadant som Berts? :va

Jo legoland är fint! men som sagt budgeten håller nog inte =/ brukar kosta oändligt enl. vad jag har hört!

Leksand verkar fint faktiskt.. blir dock lite orolig när jag hörde att det var världens baksida?? =)

:huvet

High Chaparall? Behöver inte bli så där värst dyrt, inte överdrivet långt ifrån Kungälv heller. Ångbåt finns där, så båt får din dotter åka. :tummenupp

ähh darth_igel tyst mä dä!
Det är så fint så fint här uppe så, kom hit ni! :)
Ni är hjärtligt välkommna, ni kan bo på Orsandbadens Camping som ligger alldles intill Sommarland. Där har du värsta playan också ;)

om du inte har råd med legoland till ungen ta Leksand sommarland bodde där uppe 2veckor varje sommar i 10 årstid fick aldrig nog på vattenlandet med alla ruschkanor sen "bupperbåtarna" som radiobil fast på vatten.

Börjar faktiskt luta åt leksand.. ==)

Legoland verkar för dyrt... dessuom gillar jag när det är svenskt så mycket lättare allting när det gäller bokning m.m. (Även om jag är sugen på att åka Stenaline) =)

Hur långt är det till Leksand från göteborg? några tips på camping? skulle vilja bo i stuga...

Obs fler förslag mottages fortfarande (även om det lutar åt leksand)

Ang. High chapparall, så är det dessvärre förtråkigt för en 6åring.. hade jag haft en kille så hade det kanske varit lite annorlunda då man kunde köpt pistoler m.m. Min dotter har inte riktigt det intresset än. Hon dessutóm inte så mycket att titta på skådespel m.m. Just nu i denna ålder är det Action som gäller Bad och attraktioner =) :yoparty

Catway skrev:
2285392 Börjar faktiskt luta åt leksand.. ==)

Legoland verkar för dyrt... dessuom gillar jag när det är svenskt så mycket lättare allting när det gäller bokning m.m. (Även om jag är sugen på att åka Stenaline) =)

Hur långt är det till Leksand från göteborg? några tips på camping? skulle vilja bo i stuga...

Obs fler förslag mottages fortfarande (även om det lutar åt leksand)

Ang. High chapparall, så är det dessvärre förtråkigt för en 6åring.. hade jag haft en kille så hade det kanske varit lite annorlunda då man kunde köpt pistoler m.m. Min dotter har inte riktigt det intresset än. Hon dessutóm inte så mycket att titta på skådespel m.m. Just nu i denna ålder är det Action som gäller Bad och attraktioner =) :yoparty

Kan rekommendera detta! http://www2.tosselilla.se/
Var där förra sommaren!!

Kolla in denna sidan: www.barnsemester.se
De delar dessutom ut fribiljetter. Vi var gratis på Tosselilla hela familjen för ett tag sedan! :tummenupp

Last edited:
Catway skrev:
2284858 SKulle verkligen behöva lite hjälp!

Hade tänkt hitta på något med min dotter och hennes mamma!... Förra året var vi och kampa på Skara sommarland (tälta).

Detta året täntke jag att vi skulle göra något annat =) Pengar är dock ett stort problem.. det for inte kosta mer än 3000:- och knappt det och det skall täcka allt ink. mat. (Det är jag som får betala kalaset i princip och vi bor ej tillsammans).

Någon som har lite tips?? :banana

I fjol var vi i Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Tvådagars biljett för två vuxna + 2 barn + övernattning i stuga kostade drygt 800:-

Mycket bra och rekommenderas för ungarna

Om det nu blir Leksand så har du Leksands camping med sandstrand stugor och pool osv och det är gångavstånd till Sommarlandet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg