ReShip - handla från vilken USA-sajt som helst

"Reklam eller material som kan uppfattas som reklam annan än sådan som godkänts av Sporthoj.com är ej tillåten och kan tas bort utan förvarning. Vid upprepade överskridningar kan kontot stängas av. Detta för att gynna de som betalar för att annonsera på Sporthoj.com.
Syftet med att ingen ska få göra reklam i trådar, även betalande annonsörer, är för att ha koll på annonseringen så ingen får fördel över annan. Enbart reklam via de reklambannerfält som finns via prisnivåer kommer ge rättvis exponering. "

Just sayin

"Reklam eller material som kan uppfattas som reklam annan än sådan som godkänts av Sporthoj.com är ej tillåten och kan tas bort utan förvarning. Vid upprepade överskridningar kan kontot stängas av. Detta för att gynna de som betalar för att annonsera på Sporthoj.com.
Syftet med att ingen ska få göra reklam i trådar, även betalande annonsörer, är för att ha koll på annonseringen så ingen får fördel över annan. Enbart reklam via de reklambannerfält som finns via prisnivåer kommer ge rättvis exponering. "

Just sayin

Jag tycker detta kunde tänkas falla under "veckans tips" eller nåt eftersom jag förstått att många vill handla från USA men får det svårt eftersom säljaren inte skickar utomlands.

Jag tycker detta kunde tänkas falla under "veckans tips" eller nåt eftersom jag förstått att många vill handla från USA men får det svårt eftersom säljaren inte skickar utomlands.

synd att inte alla ser möjligheter i stället för förbud ..

Har du provat det?

nej jag har inte provat den än. Men jag sparar adressen fall i fall.

Myus.com är ju gammalt och välrenommerat och fungerande annars.

tack för tipset

Last edited:
Borderlinx.com har iaf jag kört med när jag tagit hem saker. Dock bara från UK, men dom skeppar från US också, på samma sätt.

Har köpt 3 st iPhones och nu senast fick de iväg min 4s på 2 dagar.
Kostnaden beror på storlek och värde, iphonen kostade 350kr, 450 med försäkring.

Just sayin

I din värld får inget företag nämnas på forumet utan att aktuellt företag pyntar? :va

Just saying!

Nån som hittat en liknande tjänst från Japan?

Är det bara jag som ibland råkar på att jänkarna vill ha betalt via ett usa-registrerat kort?

Isåfall hur löses det enklast utöver att gå via en jänkare?

Så om man köper igenom någon av dessa sidor så kan dom alltså ta bort tullavgiften på något sätt eller vad är grejen :) ?

Vi köpte via Jetcarrier för att försöka fuska med tullavgiften. Kostade mer än det smakade då vi fick betala mer i frakt och tull + moms ändå.

Det här var iof flera stora paket (4 snowboards + bindningar, hjälmar, kläder, gopro m.m.). Mindre saker från ebay brukar bara glida igenom utan avgifter :)

Vi köpte via Jetcarrier för att försöka fuska med tullavgiften. Kostade mer än det smakade då vi fick betala mer i frakt och tull + moms ändå.

Det här var iof flera stora paket (4 snowboards + bindningar, hjälmar, kläder, gopro m.m.). Mindre saker från ebay brukar bara glida igenom utan avgifter :)

Vad skrev ni för värde på sakerna?

Jag har köpt diverse stora paket innehållandes bilgrejer utan några problem.
Men visst, skriver man att 1/10 av värdet på grejerna så får man nog ta att det verkar misstänksamt och fastnar.. :rolleyes:

Vad skrev ni för värde på sakerna?

Jag har köpt diverse stora paket innehållandes bilgrejer utan några problem.
Men visst, skriver man att 1/10 av värdet på grejerna så får man nog ta att det verkar misstänksamt och fastnar.. :rolleyes:

Varerna hade ingen faktura när dom kom till jetcarrier, så då vart det en massa strul redan där. Tror det slutade med att vi satte fullt försäkringsvärde (vi var tre kockar så soppan vart därefter).

Så mycket möjligt att det var vi som strulade till det och inte jetcarrier.

Så om man köper igenom någon av dessa sidor så kan dom alltså ta bort tullavgiften på något sätt eller vad är grejen :) ?

Grejen är att alla säljare på Ebay m.fl siter i staterna bl.a. inte leverera utanför Amerika. Så vill man ha nått fårn nån säljare då så går de bra att anv dessa tjänster som finns på dessa sidor så levereras varorna till dom och sen skeppas de vidare till dig i Sverige...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph