Reservdelstillgång på äldre hojar.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
En annan tråd väckte en fråga hos mig. Hur länge finns det reservdelar till olika märken och modeller? Är det nåt märke eller modell som är extra bra eller dåligt i det avseenset? Törs man köpa en sen 70-talare eller tidig 80-talar och räkna med att det går att helrenovera och att får tag i slitdelar framöver? När kan man räkna med att en cykel köpt idag får det svårt med delar? Det kommer ju så många modeller hela tiden.

Frågorna gäller de 4 japanerna,,,.
 
Dom ska eller bör tillhandahålla delar i 10 år, sedan är det väl upp till Generalagenten.
Men till dom vanligast modellerna är det nog inga problem.
 
Lite chansning blir det m 70 o 80 talare förstås.

Yam tillverkar inte längre svingbulten till xt600 -89 (redan för
ett par år sen). Svårt renovera svinglager riktigt då.
/u
 
ulf_lundin skrev:
Lite chansning blir det m 70 o 80 talare förstås.

Yam tillverkar inte längre svingbulten till xt600 -89 (redan för
ett par år sen). Svårt renovera svinglager riktigt då.
/u

Slår man lite Gula Sidorna och ringer runt lite hittar du lätt en lokal mekanisk verkstad som tar åt sig både vita och svarta jobb. Betalningen dom vill ha är oftast löjligt liten. Verkare/arbetsledare på mekaniska firmor vill gärna ha småjobb som "tidsfördriv" åt "Nisse Hult" medans dom riggar maskiner mellan jobben. Oftast hamnar dina pengar i deras "Göra-Åland-å-supa-skallen-i-bitar" kassa.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top