resa till prag

Några tips från en som varit med förr. Undvik att:
* Pissa på polisens vaktkurer
* Skita i hotellobyn
* Lägga trabanter på taket

:rofl Låter som en lyckad grabbresa!

Polaren var där och rekomenderar "Pussy delux" Det var nåt ställe där deras lillebror blott 17 jordsnurr åkte på en lapdance medelsd bar yber samt idoget duttande av underliv mot bål.

Polaren var där och rekomenderar "Pussy delux" Det var nåt ställe där deras lillebror blott 17 jordsnurr åkte på en lapdance medelsd bar yber samt idoget duttande av underliv mot bål.

Klassresa när man slutar gymnasiet är farligt.....

Vill dock påpeka att jag givetvis är helt oskyldig till ovanstående saker, jag bara observerade andra.:mattias Själv förkovrade jag mig i alkohol och de 3000 svenska gymnasiecheyer som också var där....

Där var jag också, djäklars vilket kul ställe! Sex våningar roligt! Ett dansgolv och bar på varje våning och techo med chill out längst upp har jag för mig. :tummenupp

Till vänster, nedanför den ligger klubb Lavka (tror jag den hette) som är lite softare häng på. Skön terasss som ligger under karlsbron i flodhöjd.
Finns en restaurang i s-holm som heter soldaten Svejk (ett par ställen i Prag heter just Svejk), vi var där innan vi drog ner och fick en lista med riktigt fina genuina ölhak (borta ifrån turiststråken) där det var noterat t.ex Svarta Katten, adress xx, bästa Staropramen i Prag. Hade en lista med "alla" märken och vart den bästa servererades. Fick en upplysning av dem innan vi stack dit bara att inte bli förvånade om det blir knäpptyst när ni kliver in, för det är sällan några andra än stammisar där. Det hände på ett par ställen också, men efter ett par minuter var det lika stimmigt igen.

Nädå det var min gymnasieklass och av dem är det bara jag som skall bli läkare. Hem kom vi med tåg där eleverna vaktades av polisen så att vi verkligen lämnade landet. Efter min årskulls härjningar förbjöd skolan resor dit men uppenbarligen verkar det inte ha någon effekt då årets studenter verkar vara nästan lika duktiga.

Så du gick på Polhemskolan? Och gick ut 2005? Det var ju bara ett par år efter jag själv lämnade stället... :yoparty

Måste vara en ny tradition, det där med Pragresorna. När jag själv blev färdig stack vi på kanotutfärd med tält och grillning. En klasskompis och jag tog med oss gitarrerna och lirade vid lägerelden. Det blev allsång långt in på natten. Kanoterna låg djupt i vattnet på grund av alla ölbackar, men det blev bättre ju längre vi paddlade. :D

Till trådskaparen:
Ett tips: Skippa strippklubbarna. Vi råkade hamna på en och var där i ca tio minuter. De är supertrista - hur roligt är det att titta på en naken tjej som studsar runt till dålig musik? - och ölen svindyr. Lägg då hellre pengarna på att gå på vanliga ställen, drick hinkvis med öl, prova intressanta drinkar och snacka med vanliga tjejer. :tummenupp

Hej va i Prag i sommras och det va bland de bästa semestrarna jag gjort. Så himla god mat, öl och shopping...så billigt. Kommer garanterat åka dit igen.

Ni måste gå på bryggeriet Staropramen ett måste. Ja staden själv är bara underbar och nattlivet är ok. Fixa en åkbiljett för tunnelbana, spårvag och buss för ca. 90kr för en vecka och en bra karta så kommer ni hitt massor med kul saker och göra. Glöm inte att ta med badbrallor dom har helt undrerbara badhus som man kan värma sig och vila kroppen och fötterna...för du kommer veta att du har fötter och kropp långa dagar och transportsträckor.

http://www.praginfo.com/

Ha en trevlig resa//N:)

Till vänster, nedanför den ligger klubb Lavka (tror jag den hette) som är lite softare häng på. Skön terasss som ligger under karlsbron i flodhöjd...

Där var vi innan vi gick till sexvåningstemplet, det var ett soft ställe, lite loungestuk. Det kom dit lite muppiga företagssällskap i slips så då drog vi.

December är kanske fel månad men prickar man rätt helg går det att ta bussen till Brno och kolla på lite schysst hojåkning oxå :tummenupp Såg MotoGP där 2004

Centrala Prag är ju sån turistfälla och resten är riktig öststat :) Allt från väst kostar som hemma och östgrejor är billiga!

Pussy deluxe är grymt! Tänk dock på vad ni dricker där inne, ölen kostar 80 svenska kronor styck :(

Det ligger precis vid karlsbron om jag minns rätt.. kan dock vara svårt att hitta då ingången är en liten suspekt dörr på en bakgård bara. Men där brukar stå inkastare vid bron så det löser sig nog. Lapdances kostar 300 svenska och är värt varenda öre. Riktigt fräscha damer.

När vi gick därifrån blev vi erbjudna 45 min på hotellrum med valfri dam för 600kr... tackade visserligen nej men det måste väl ändå ses som billigt om man nu är intresserad.

När vi gick därifrån blev vi erbjudna 45 min på hotellrum med valfri dam för 600kr... tackade visserligen nej men det måste väl ändå ses som billigt om man nu är intresserad.

Om det är "all inclusive" så är det ju billigt, annars är det ju dyrt :huvet

Stod i senaste FHM om ett "vip-kort" som man kunde köpa och då fick man företräde in på de större klubbarna och en massa andra erbjudanden.
Hemsidan var typ Praguegoldmember.com eller dylikt...
Sen har du ju Odloty.pl som du kan förboka lite grejjer på :D

Där var vi innan vi gick till sexvåningstemplet, det var ett soft ställe, lite loungestuk. Det kom dit lite muppiga företagssällskap i slips så då drog vi.

Torde varit samma. Prisvärt var det iaf, med tanke på stilen. Det var enda stället vi hittade som man kunde få hyffsat välgjorda drinkar på iaf. De flesta ställen där kan tametusan misslyckas med en Gin & Tonic. :gnissla

Har aldrig åkt buss dit och det skulle heller aldrig falla mig. Varför åka buss när man kan flyga?
Vi var där i somras och jag har enbart positivt att säga om staden. Har besökt ett 20-tal huvudstäder, men jag tror nog att Prag är den finaste hittills.
Finns gott om bra stripklubbar kring det centrala torget i staden. Vi hann med 5-6 stycken och alla var rätt bra. För hundra spänn fick man inträde, fem stora starka samt fick sitta och titta på snygga luder som ålade kring stängerna. Ett lapdance gick på c:a en 500-ring, och det var det värt.
Vill du ha äkta "african ganja", så är det lättare än svårt att få tag i det på torget.
Maten var mestadels bra och ska sköljas ner med Tjeckisk Budweisser (ej att förväxlas med det amerikanska pissölet).

Har aldrig åkt buss dit och det skulle heller aldrig falla mig. Varför åka buss när man kan flyga?
Vi var där i somras och jag har enbart positivt att säga om staden. Har besökt ett 20-tal huvudstäder, men jag tror nog att Prag är den finaste hittills.
Finns gott om bra stripklubbar kring det centrala torget i staden. Vi hann med 5-6 stycken och alla var rätt bra. För hundra spänn fick man inträde, fem stora starka samt fick sitta och titta på snygga luder som ålade kring stängerna. Ett lapdance gick på c:a en 500-ring, och det var det värt.
Vill du ha äkta "african ganja", så är det lättare än svårt att få tag i det på torget.
Maten var mestadels bra och ska sköljas ner med Tjeckisk Budweisser (ej att förväxlas med det amerikanska pissölet).

"African ganja" ? :va Provade du skiten eller? Vad kostade ett gram? Låter som nått bra sätt att lura turister med. Det brukar vara landet och inte en hel kontinent som anges som ursprung.. :hihi

låter trevligt !! vi tyckte det var så billigt så det blev buss... va fick du betala för flyg ?

när stänger uteställena och strippklubbarna ?

Stod i senaste FHM om ett "vip-kort" som man kunde köpa och då fick man företräde in på de större klubbarna och en massa andra erbjudanden.
Hemsidan var typ Praguegoldmember.com eller dylikt...
Sen har du ju Odloty.pl som du kan förboka lite grejjer på :D

åfan googlade det men hitttade inget... kan du kolla vad sidan hette låter ju bra som fan

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...