Resa Borås-Vänersborg

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej på er! Jag har varit kass på att skriva här på forumet men tänkte bättra mig lite. I onsdags så var jag och hämtade hem pärlan som stått en bit utanför Borås i en ladugård, ombyggd sådan. Så nu står den här utanför mitt hus, skulle behöva ett garage men får väl fixa med det senare. I torsdags så kom jag på den trevliga idén att köra till Vänersborg och fira påsken hos mina föräldrar. Så jag packade och tog fram min mc-karta och började titta hur man kör dit.

Började med att köra till Alingsås, kanske inte den roligaste vägen men jag kände mig riktigt ringrostig kan jag berätta. Väl där så svängde jag av mot Östadskulle/Långared, vilket var helt okej vägar. Bra asfalt och lite kurvor. Fortsatte mot Lo och sedan mot Sollebrunn och den vägen var riktigt skojig. Härliga kurvor och bra underlag. Så då fick man börja träna på att svänga ordentligt igen, skoj!!

Sen bar det av mot Främmestad för att en bit efter den vägen vika av mot Väne-Åsaka, helt okej väg det med. Sen blev jag trött och körde stora vägarna till Vbg.

På vägen hem blev det helt andra vägar men de var inte lika kul som på vägen upp. Men stelt var det och inte så smidigt i kurvorna men satan så kul det är att köra mc!

Hade en diskussion med en tjejkompis och jag sa att köra mc är det skönaste som finns, fick då svaret att det finns skönare saker, underförstått så menade hon sex. Men det är roligare och skönare att köra mc själv än att ha sex själv!!! Så ÄR det!

Jag kommer bara ha mcn påställd under helgerna den närmsta tiden och avställd på veckorna, ekonomin sätter gränser! Men är gärna med och kör någon helg, bara hojta till! Bara ni inte kör för fort, för då hänger jag inte riktigt med...

Vi ses på vägarna!

Sedis

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back