Resa 320 mil! (Tänka på?)

Men e inte min Tengai typ nästan samma hoj som African Twin och transalp.. :va
Tengai: kanske runt 22.000 kr
LTD: 10.000 kr
SUZUKIN: 13.000 kr

-45.000 kr kanske kan man få något vettigt för de pengarna...:va

Nästan samma hoj... skäms. Alla är offroadhojar, där slutar likheterna. Du kan jämföra din med en Honda Dominator, det är mer rättvist mot din. En Dominator är heller inget jag skulle vilja nöta 300 mil landsväg med...

Transalp och AfricaTwin har väldigt snällgående V2 motorer. På en sådan resa skulle jag bara kunna tänka mig antingen en Honda eller en BMW. Kanske en Yamaha Super Ténéré. Kanske... Ifall man inte har lust att skaffa sig en touringhoj förstås, men där har vi ju det där med högre driftskostnader...

Hursomhelst, du gissar ganska bra på att du skulle kunna få 45 loppor för dina hojar, men måste du kränga iväg dem kvickt ,GSX:en och LTD:n lär ryka fort, Kawan kan det vara lite värre med, så måste du kanske sänka priset lite på Kawan. Kolla t.ex efter en AfricaTwin för runt 38-40 och spara ett par tusenlappar till nya slitdelar.

EDIT: Den här t.ex http://www.blocket.se/vi/11533031.htm?ca=17_s :tummenupp

Kraschbågar lär vara en god ide på en sådan resa, då kan du ta dig fram och hem igen ifall du skulle vurpa lite lätt. Framförallt om du planerar att stanna så länge!
Säger absolut inte att din Kawa inte duger på en sådan resa, menar att jag inte skulle göra det på en stånka om jag så fick betalt. Inte en chans... Aldrig i livet. Nope, nevaah...

Skulle du ta GSX:en dit ner, finns risken att du skulle behöva åka tåg 300 av 320 mil bara för att du inte pallar åka resten för du vet hur långt du har kvar... Håller gör den säkert men en 25 år gammal 400 på Europasemester...:rolleyes: Eller så spänner du alla fjädrar du har i dig och stålsätter dig, järnviljan glöder... "Jag SKA klara det!", sen börjar du längta efter att bli överkörd av en Polsk långtradare halvvägs...

Last edited:
Sugen på något liknande, men vi får se vad som händer till sommaren.

Mina 24 cent på vad som kan vara värt o tänka på / packa ner

* kopia på körkort, förlustanmäl o hämta ut ett nytt om något skulle hända

* silvertejp, behöver jag ens förklara ?

* basic verktyg, vanligaste fasta nycklarna, tändstiftsnyckel, tång, flat o stjärnskruvmejsel o en letherman eller swiss army knife.

* punkaspray, enklare att packa än xtra däck o slang.

* scanna kopior på körkort, pass, visakort, försäkringsbrev och ägarbevis på cyklen och maila till din email så du kan nå dem var du än är.

* packa inte för mkt, blir bara tungt o klumpigt, o packa inte med något du verkligen inte kan leva utan, risken finns alltid att något blir stulet.

* läs boken "Zen o konsten att sköta en motorcykel - Robert M Pirsing" , mycket matnyttigt om långresor på 2 hjul och mental inställning i största allmänhet.

Stämmer det du säger,,, absolut.. Ska väl kika om jag kan få dessa sålda men orka puhh...Men har du åkt på en tengai? De e inte så pjokiga faktisk stor tank, annan luft burk på den dvs inte lika seg, och så e de relativt pålitliga..

Men det e som du säger kanske satsa på en Africkan twin har faktiskt velat ha en sådan länge men de e inte så snygga. Sen den Yamaha Super Ténéré tror jag faktisk e samma sak som tengai om inte lite sämre än den,, förvisso 750 cc.:va . En dröm skulle väl vara en BMW R 1150 GS,inte sant eller kanske en fräck BMW Funduro...

Och att åka ner på GSX eller LTD aldrig skulle det hända.. Men visst tror jag att de skulle palla att åka ner på..De e bra kvalité på de många av dessa modeller har rullat så långt som 6000-8000 mil så grejorna håller på de än..
De har rullat nu ca 3000 mil vardera.inkörda:tungan...

Men ska nog ta en titt på någon BMW offroad de e också billiga att försäkra..

SuperTenere ska du inte jämföra med en slö stånka eller AfrikaTrött..Twin menar jag.:D

ST är den bästa av äldre offroad hojen för långkörning, hade själv en tidigare och var supernöjd.:tummenupp
Den är lite mer landsvägs anpassad än AT och har betydligt bättre drag. ST har paralelltwin 70 hk orginal och toppar utan problem 200 km/h, dessutom är motorn näst intill vibrationsfri.:tummenupp
Jag pendlade lite i sommras med min ST, ca 5 mil enkel resa, låg utan problem mellan 150-200 på motorvägen.

Så här såg den ut innan den blev ombyggd till ökenräser...

Bifogat

• 1858052358.jpg
    1858052358.jpg
    64.7 KB · Visningar: 95
Last edited:
Stämmer det du säger,,, absolut.. Ska väl kika om jag kan få dessa sålda men orka puhh...Men har du åkt på en tengai? De e inte så pjokiga faktisk stor tank, annan luft burk på den dvs inte lika seg, och så e de relativt pålitliga..
Inget fel på en KLR, jag hade själv en KLR650C förut som pendlarhoj och jag älskade den som bruksfordon, men det jag tror Bollox menar är att motorgången inte ger någon vidare komfort vid långkörningar och det stämmer ju, jag hade inte heller velat köra 300 mil asfalt på någon slags enstånka, det är tortyr.

Jo det har jag. Inte långa sträckor men det räckte. Har åkt de flesta av de vanligaste landsvägscyklarna, en del ger intryck som man minns. Inga speciella minnen från Tengai dock, förutom att jag gång på gång blev, och fortfarande minns, påmind om att 1 cylinder är för lite om man ska åka landsväg. Och så hatar jag det där gnisslande ljudet som en del av dem har, som om någon hyperventilerar i en visselpipa... Som om inte vibrationerna från däcken är illa nog, när man är på touringsemester och åker 99% asfalterade vägar, lägg till ett irriterande ljud och en vibrerande motorgång, som om den hade astma och har dödsryckningar 3000 gånger i minuten. Jag ska dock erkänna att jag aldrig kört en stor-stånka med moddad luftburk och utblås. Men kan inte tänka mig att den vibrerar mindre, däremot kanske ljudet inte är lika torterande att lyssna på i timme efter timme...

EDIT: Undrar hur lång tid det skulle ta att få tillbaka känseln i kroppen efter 100 "snabba" motorvägsmil på en stånka? Någon som provat?

Men det e som du säger kanske satsa på en AfricaTwin har faktiskt velat ha en sådan länge men de e inte så snygga.

En AfricaTwin kan faktiskt se rätt bra ut med lite moddning om man inte gillar originalet...
honda_xrv750_africatwin.jpg

Svenskt företag, www.touratech.se :tummenupp

Sen den Yamaha Super Ténéré tror jag faktisk e samma sak som tengai om inte lite sämre än den,, förvisso 750 cc.:va . En dröm skulle väl vara en BMW R 1150 GS,inte sant eller kanske en fräck BMW Funduro...
Men ska nog ta en titt på någon BMW offroad de e också billiga att försäkra..
Nej, en Super Ténéré är inte samma sak som en KLR650, och definitivt inte sämre förutom kanske i skogen. Yamahan har 2 cylindrar till att börja med, och är överhuvudtaget mer landsvägsanpassad än din Kawa. Din Kawa är inte en dålig hoj, absolut inte. Visst duger den att åka jorden runt på. För någon annan än mig... :)

Jag är helt övertygad om att BMW R vadsomhelst GS är en av de absolut bästa offroadarna. Inte Funduro, den är inte så himla... mycket BMW... eller ens bra nog för att, i min bok, få ha BMW-emblemet på tanken eller på (Rotax)motorkåpan...

Men en R1150GS kostar inte så lite att köpa, förutsatt att du lyckats övertala någon att sälja sin för något mindre än en halv förmögenhet. Med hjälp av en sådan här riktad mot skallen...
m32.jpg

Annars tror jag man får räkna med runt 75000:- för en fin tidig sådan. Tror den kom 2000, är inte säker på det.
Men man borde kunna hitta en schysst R1100GS som säkert är minst lika bäst, och ryms i din budget, om vi låtsas att den ligger på max 45000:-

Sen så har du ju Honda Varadero om du vill åka på bakhjulet mellan varje tankstopp... Sådana hittar man för bra pengar. Eller en sådan här, som jag varmt kan rekommendera. http://www.blocket.se/vi/9213437.htm?ca=17_s
Inget fel på en KLR, jag hade själv en KLR650C förut som pendlarhoj och jag älskade den som bruksfordon, men det jag tror Bollox menar är att motorgången inte ger någon vidare komfort vid långkörningar och det stämmer ju, jag hade inte heller velat köra 300 mil asfalt på någon slags enstånka, det är tortyr.
Det är precis det jag menar. :tummenupp Killen ska ju iväg på en 3 månader lång touringsemester, jag hoppas ju att det blir en angenäm upplevelse för honom, och att han kommer hem i samma skick med en längtan om att snart få göra om det.

Last edited:
STÄMMER TILL 100% DET DU NÄMNER OM KLR. Den var ju i orginal skick när jag fick den då bytte jag luftburken illa kvickt för var så som du sa segt och irriterande på landsväg men ska jag vara ärlig så e det mkt bättre nu lite rappare och mycket skönare att åka på..

puhh nu får man en massa tankar i huvet ..hmm kanske ska man köpa något annat iof så har jag åkt med kawan ca 90 mil på på relativt kort tid förra sommaren det gick bra inga problem visst lite ont i nacken...ska se om jag kan få ihop till den feta BMW som jag nämde innan, var föresten och kikade på den ny offroad Kawasaki Versys ful som stryk men var rätt rolig att åka på men kvalitets känslan käns bort på den,,

Finns ju mycket att välja på så jag vet inte vart jag ska börja Finns ju också KTM adventure...Blir det någon Lång semester för din del Bollox?:)

... iof så har jag åkt med kawan ca 90 mil på på relativt kort tid förra sommaren det gick bra inga problem visst lite ont i nacken... ...Blir det någon Lång semester för din del Bollox?:)
Har du känningar i nacken behöver det inte betyda att hojen inte är bra för dig, det kan ju vara ovana, fel sittställning, för tung hjälm osv...

Men självklart har de tunga "offroadcyklarna" bättre kåpa än din och ger ett bättre skydd och är därför, men inte bara, mycket bättre på långfärd.

Vet inte vart, eller ens om, jag ska åka på mc-semester. Jag ska kanske flyga runt i Europa halva sommaren och mecka istället. Har fått ett förslag, får se vart det leder :)

Kikade du på Tigern? Just det exemplaret är nog såld, minns inte om jag såg den förra veckan eller inte.
Har haft äran att få köra in några stycken, utöver alla begagnade jag kört, åt kund, och kan bara säga att det är en skitfin hoj att åka på.

Varadero är en kanonhoj, men kanske främst för att det är en Honda. Den första generationen är ganska törstig, men motorn är ljuvlig! Otroligt bra och stadig på riktigt kassa vägar, där det mesta annars wobblar eller vurpar. :tummenupp
Det går t.o.m att köra bana med den, det bevisade polaren ganska bra förra sommaren, då han med offroaddäck och en framgaffel helt tom på olja, körde snabbare än ett gäng sportmaskiner på Anderstorp. Strax över 2 minuter på ett varv... Skrapade hasplåt och knäpuck när han så småningom åkte ifrån en kille på en Ducati 999, som inte fattade vad som hände. :va :confused: :va Det var första gången polaren körde bana överhuvudtaget, så han visste väl inte bättre, fast de flesta säger det borde vara omöjligt... Dessutom "tror" han det är en sporthoj och kör därefter... :crash

Undrar om skillnaderna mellan R1100GS och R1150GS verkligen är värda 30000, om man kanske inte har råd med den dyrare?

Ducati Multistrada... måste kräkas ---->

Last edited:
Jo visst kikade jag på Tigern de e snygga som fan men jag vet inte har alldrig haft en Triumf ska jag vara ärlig så har jag hört mycket negativt om de att det e mer meck än körning. Tyckte iof att priset var lite högt på den den hade ju rullat en bit. Men KTM Adventure du vet de som vinner Dakarrallyt hela tiden riktigt fina är de men ruskigt dyra både i att köpa och delar till den.

Tror nog att jag kommer att lägge pengar på min Tengai kanske typ 3000 då byta olja, ventilerna, stift, och allt annat som ska bytas innan resan sen får det bära eller brista. Ska väl inte paja hoppas jag kanske köra mellan 50- 70 mil åt gången sen vila.. Måste ju också köpa någa Packväskor till den för det har jag inte sen ett jäkla bra lås så den inte blir stulen när man övernattar på nåt hotell hade varit surt som bara den..

Körde för ett par år sen en gammal Mazda 626 -88 rullat 27000 mil ända ner till croatien och tillbaka blev väl cirka 1000 mil på lite mer än 2 veckor utan problem hade den runt 140-150 på autobahn...:yoparty Borde kanske inte vara några problem med kawan...hehe

Last edited:
:) gomorron... Du, det är som sagt inte hållbarheten på hojen som skulle oroa mig... Faktiskt inte alls. Men vadå, du ska ju ut på äventyr så ha det så bra och lycka till. :tummenupp Rapportera gärna hur det gick, sen när du kört några mil och ...sitter på ett tåg med internetuppkoppling...

:huvet Nu var jag en sån där jobbig pessimist igen, jag kanske skulle flytta till vä-rldsmetropo-len Ö-re-bro, skulle nog smälta in bra i det muntra gänget :rolleyes: : "Nää vettö, dä går al-dri..."

Kunde inte hjälpa det, sorry :) , menade givetvis när du kommer fram och har tillgång till nätet :tummenupp

EDIT: Jag är kanske en av få som anser att det knappast meckas mer med (moderna) trumpeter än någon annan icke-Japan.

Last edited:
Jo visst kikade jag på Tigern de e snygga som fan men jag vet inte har alldrig haft en Triumf ska jag vara ärlig så har jag hört mycket negativt om de att det e mer meck än körning. Tyckte iof att priset var lite högt på den den hade ju rullat en bit. Men KTM Adventure du vet de som vinner Dakarrallyt hela tiden riktigt fina är de men ruskigt dyra både i att köpa och delar till den.

Tror nog att jag kommer att lägge pengar på min Tengai kanske typ 3000 då byta olja, ventilerna, stift, och allt annat som ska bytas innan resan sen får det bära eller brista. Ska väl inte paja hoppas jag kanske köra mellan 50- 70 mil åt gången sen vila.. Måste ju också köpa någa Packväskor till den för det har jag inte sen ett jäkla bra lås så den inte blir stulen när man övernattar på nåt hotell hade varit surt som bara den..

Körde för ett par år sen en gammal Mazda 626 -88 rullat 27000 mil ända ner till croatien och tillbaka blev väl cirka 1000 mil på lite mer än 2 veckor utan problem hade den runt 140-150 på autobahn...:yoparty Borde kanske inte vara några problem med kawan...hehe

Som Bollox skrev så är hållbarheten inga problem, problemet är att du ska orka. Du åker ju för att det ska vara kul inte för att få ett helvete.

Som jag skrev tidigare, tänker du köra ner på motorvägen med ett stopp i Tyskland kommer du aldrig orka, du har helt enkelt fel hoj. Den är för långsam och vibrerar för mycket. 100-150 mila etapper på autobahn är ganska jobbiga vilken hoj du än kör, det är inte som att köra bil. Tar du det bara lugnt, kör lite mindre vägar och tar några fler övernattningar på vägen så kommer du få en kanon trevlig resa, dessutom är en din Kawa en perfekt hoj att ha nere i Kroatien ock köra på små bergsvägar och grusvägar.

Jag ska själv på en 120 mila tripp nästa vecka, det blir den första lite längre turen på min ZX12R, längtar!

Nä va fan tar väl Tengai och drar ner.. Så får vi se vad som händer..så får jag bara hålla tummarna på att allt går bra och att hojen håller ner dit..Ska sälja av de två andra som jag har på lagret också..Kanske testar att lägga ut tengai för att se om någon vill ha den,...

Sen vem vet kanske blir den en BMW till slut man vet ju aldrig..:tummenupp

Visst fan tror jag att jag orkar..tar nog fler pauser än vad nämnde tidigare. Sen hade det ju inte varit något äventyr om man hade en goldwing att åka på det ska ju vara lite jobbigt det gör resan roligare enligt mig. :yoparty

Last edited:
Det har stötts och blötts en del om olika hojjar här i tråden.
Ska du åka mest asfalt = BMW, mer offroad = KTM. Punkt. KTMen är lite piggare och lekfullare än BMWs GS som i gengäld erbjuder bättre komfort och lastmöjligheter.

KTM kräver mer service och drar ca 0,2-0,3 mer (0,6 för BMW om man marschar i 90).

Med din budget skulle jag kolla på en 1100GS eller en 1150GS.
Hittade precis en 1150GS för 60k på blocket. Det är mycket hoj per krona det.

Betr. utrustning finns det en massa att skriva. Ta med så lite som möjligt. Jag lovar att när du kommer hem igen så finns det saker i din packning som du inte använt! Ta inte med dig dubbelt, dvs du behöver inte en jacka till förutom MC-jackan. Jeansen kan du garanterat lämna hemma osv...

Edit: Har du förresten kikat på AutoZug? Ta tåget med hojjen istället, så slipper du de trista transportsträckorna och kan lägga tiden i Österrike eller de italienska alperna istället. Det är dessutom rätt billigt (kom ihåg att du för modligen msåte betala för boende om du ska köra ner)

Ska själv ner till Istanbul, via bla Kroatien i sommar. Det blir säkert en fin tur!

Last edited:
Det har stötts och blötts en del om olika hojjar här i tråden.
Ska du åka mest asfalt = BMW, mer offroad = KTM. Punkt. KTMen är lite piggare och lekfullare än BMWs GS som i gengäld erbjuder bättre komfort och lastmöjligheter.

KTM kräver mer service och drar ca 0,2-0,3 mer (0,6 för BMW om man marschar i 90).

Med din budget skulle jag kolla på en 1100GS eller en 1150GS.
Hittade precis en 1150GS för 60k på blocket. Det är mycket hoj per krona det.

Betr. utrustning finns det en massa att skriva. Ta med så lite som möjligt. Jag lovar att när du kommer hem igen så finns det saker i din packning som du inte använt! Ta inte med dig dubbelt, dvs du behöver inte en jacka till förutom MC-jackan. Jeansen kan du garanterat lämna hemma osv...

Edit: Har du förresten kikat på AutoZug? Ta tåget med hojjen istället, så slipper du de trista transportsträckorna och kan lägga tiden i Österrike eller de italienska alperna istället. Det är dessutom rätt billigt (kom ihåg att du för modligen msåte betala för boende om du ska köra ner)

Ska själv ner till Istanbul, via bla Kroatien i sommar. Det blir säkert en fin tur!

Där vet jag inte om jag kan hålla med, ska man köra asfalt så är en Blackbird, ZX12R eller K1200S roligare än en GS1150. Blir hojen bara en tvåhjulig packåsna så tappar man nöjet med resan. Jag vill bara uppleva naturen och platserna jag besöker utan vill också njuta av hojåkningen.

Jag rekomenderar hårda väskor så slipper man tankväskor och packrullar som bara är ivägen när man kör.

Angående AutoZug har jag aldrig förstått var det trista transportsträckorna är. Testa att svänga av Autobahn.:tummenupp

Där vet jag inte om jag kan hålla med, ska man köra asfalt så är en Blackbird, ZX12R eller K1200S roligare än en GS1150. Blir hojen bara en tvåhjulig packåsna så tappar man nöjet med resan. Jag vill bara uppleva naturen och platserna jag besöker utan vill också njuta av hojåkningen.

Jag rekomenderar hårda väskor så slipper man tankväskor och packrullar som bara är ivägen när man kör.

Angående AutoZug har jag aldrig förstått var det trista transportsträckorna är. Testa att svänga av Autobahn.:tummenupp

Absolut, men i tråden diskuteras offroadhojjar. Kör du gata (speciellt med packning) är en GS bara marginellt långsammare än vilken annan racehoj som helst. Finns ingen mening med att ligga i 200 km/h med packningen fladdrandes bakom dig (vilket man iofs kan göra med en GS också om man tycker det är kul)

Finns ingenting som säger att det skulle vara tristare att toura på en offroadhoj än på en supertourer. Snarare tvärtom skulle jag vilja säga med tanke på komforten.

Betr Autozug så kan det vara så att vissa har begränsad tid för att genomföra sin resa. Visst kan det vara trevligt att ligga och tuffa på småvägar, men det tar tid som sagt.

Absolut, men i tråden diskuteras offroadhojjar. Kör du gata (speciellt med packning) är en GS bara marginellt långsammare än vilken annan racehoj som helst. Finns ingen mening med att ligga i 200 km/h med packningen fladdrandes bakom dig (vilket man iofs kan göra med en GS också om man tycker det är kul)

Finns ingenting som säger att det skulle vara tristare att toura på en offroadhoj än på en supertourer. Snarare tvärtom skulle jag vilja säga med tanke på komforten.

Betr Autozug så kan det vara så att vissa har begränsad tid för att genomföra sin resa. Visst kan det vara trevligt att ligga och tuffa på småvägar, men det tar tid som sagt.

Du borde testa min ZX12...:D

En GS är inte direkt någon hoj som förmedlar körglädje men en bra och pålitlig kompromiss funkar på grus och funkar på asfalt, har billig försäkring och är pålitlig. Jag har testat "offroadtouring" hojar och det var inte min grej, för klumpiga och tråkiga men grymt praktiska...

Komforten på min Kawa är helt otrolig, man blir totalt fartblind, 200 känns som 100 med min SuperTenere.
Med hårda väskor slipper man fladder.:tummenupp

Det finns ju verkligen olika sätt att semestra med hoj, i Europa med fina vägar föredrar jag en gathoj med lite mos men jag ska ner till Nordafrika i vinter med min KTM, då funkar en gathoj mindre bra.:)

Hade jag tillräckligt med deg skulle jag förmodligen ha ett MC-stall som liknar ditt. Har inte kört någon ZX12A men väl BMWs K1200S. Finfin hoj!

Det bidde en 12GSA för mig eftersom den kan lite av varje. Jag vill ha möjligheten att svänga av den asfalterade vägen och dra ut på grus när tillfälle ges.

Min nästa hoj blir en lättare enduro-hoj. En 525:a eller nåt som komplement till bumsen.

Edit: Vad får du plats med i packväskorna på ninjan? Kondomer? Var gör du av tält, sovsäck, liggunderlag, kök, kläder etc?

Du borde testa min ZX12...:D

En GS är inte direkt någon hoj som förmedlar körglädje men en bra och pålitlig kompromiss funkar på grus och funkar på asfalt, har billig försäkring och är pålitlig. Jag har testat "offroadtouring" hojar och det var inte min grej, för klumpiga och tråkiga men grymt praktiska...

Komforten på min Kawa är helt otrolig, man blir totalt fartblind, 200 känns som 100 med min SuperTenere.
Med hårda väskor slipper man fladder.:tummenupp

Det finns ju verkligen olika sätt att semestra med hoj, i Europa med fina vägar föredrar jag en gathoj med lite mos men jag ska ner till Nordafrika i vinter med min KTM, då funkar en gathoj mindre bra.:)

Last edited:
Tack så mycket för ditt svar det var mycket givande. Redan utskrivet och packningen börjar snart har väl tänkt att åka i mitten på Maj. Så jag får se vad som ska göras med hojen kanske köper jag en bättre det det får jag se.. Annars har jag funderingar på att övernatta i tyskland på något hotel och sedan köra från morgon till kväll ner till Kroatien. Har ju GPS så att hitta borde inte vara några problem. Det som jag e mest orolig för är att åka på autobahn där många kör över 200 knyck vet inte riktigt hur fort mig går blir väl att åka mellan 120 -130 om den orkar det..

Surt att det är så dyrt med försäkringar annars hade jag köpt mig en lite starkare hoj kanske en kawa 1000 den nya modellen eller möjligen en BMW offroad de e riktigt fina..

Kolla vajrar också när du ändå håller på, lycka till!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back