Har fått ett däck pluggat (innifrån) och körde med det tills däcket var utslitet. Inga som helst problem. Håller man lite extra koll på lagningen så att det inte spricker upp, rör sig, eller blir en bula på däcket första veckorna så är jag en av dem som vågar köra på ett lagat däck.
För ni gör väl en översyn på hojen nån gång i veckan? Det kan vara bra mycket farligare att ovetandes köra omkring med en spik i däcket (som fortfarande kan hålla tätt och plötsligt släppa) än att köra med ett seriöst lagat däck som man håller under uppsikt.
Dock skulle jag aldrig lita på en "yttre"lagning. Känns som det är bara en gnutta bättre än att skruva i en vanlig träskruv i däcket (som man hört talas som nödlösning när man är långtbortistan)
Jag har efter diskussion med en däckfirma tom fått ok att laga ett däck med ett helt vanligt cykellagningskit (ja, sånt för 9,90 på biltema till trampcykel). Skulle inte vara några problem FÖR LITE PARKERINGSPLATSLEK och DÄCKBRÄNNARBUS.
Jag rekommenderar ingen att plugga ett däck, precis lika lite som en däcksfirma vill rekommendera det. Det betyder inte att det inte funkar (i 99 fall av 100?).