Reparation av MC-däck?

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Yes, undrar vart man kan vända sig till för att plugga till ett hål som jag fick på däcket tack vare någon lirare som (?) tappa någon skruv på vägen.
Något mer ställe förutom Jojjens som någon känner till?

Säkrast att köpa nytt :tummenupp

Jag skulle då aldrig laga ett mc däck...

Ingen seriös firma lagar ett mcdäck.

Tänk efter lite är det värt att få punka i 200+

Lagas det riktigt är det väl ingen fara, limmat från insidan, men vill man så byt skiten

Lagningen vart god för många mil & 299 på mätaren :tummenupp
Glöm inte att kommentera nu moralkärringar :FU (ironi med en gnutta sanning)

Däremot beställde jag ett nytt däck det första jag gjorde när jag kom hem..

Bifogat

• DSC01277.jpg
    DSC01277.jpg
    29 KB · Visningar: 174
Last edited:
Det är för att corden är gjord av bomull i ett mc-däck som de är mindre lämpade för sådana lagningar till skillnad från bilar som har en cord av wire.

Hmm, hörde att det skulle gå fint att reparera MC däck med, men nu efter era svar så blir man ju tveksam. Nu tycker jag inte att Jojjens lagning såg särskilt förtroende ingivande ut heller, därför ville jag se ifall en annan firma kunde bedömma jobbet. Får köpa nya däck. Jävligt sunkigt, hade minst 200 mil kvar på bakdäcket.

Lagningen vart god för många mil & 299 på mätaren :tummenupp
Glöm inte att kommentera nu moralkärringar :FU (ironi med en gnutta sanning)

Däremot beställde jag ett nytt däck det första jag gjorde när jag kom hem..
Har du kört på ett revbenspjäll :)

Hmm, hörde att det skulle gå fint att reparera MC däck med, men nu efter era svar så blir man ju tveksam. Nu tycker jag inte att Jojjens lagning såg särskilt förtroende ingivande ut heller, därför ville jag se ifall en annan firma kunde bedömma jobbet. Får köpa nya däck. Jävligt sunkigt, hade minst 200 mil kvar på bakdäcket.

Jag har däck till salu :tummenupp

Titta i min signatur.

Absolut ingan fara att laga ett mc-däck, jag har gjort det...

Jag hade ett stort jack i däcket, slängde i 2st sådana där lagningar bredvid varandra som Fabbe har på bilden ovan. Drog en repa, slangade lite och så, tappade ena lagningen vilket resulterade i att luften plötsligt försvann i ungefär 200km/h, blev lite svajigt, men det gick bra.

Åkte hem, lagade igen...

...sen har det hållt :D

Tillockmed värmt med däcket utan problem :tuttar

Så, laga gärna, men var aktsam.

Absolut ingan fara att laga ett mc-däck, jag har gjort det...

Jag hade ett stort jack i däcket, slängde i 2st sådana där lagningar bredvid varandra som Fabbe har på bilden ovan. Drog en repa, slangade lite och så, tappade ena lagningen vilket resulterade i att luften plötsligt försvann i ungefär 200km/h, blev lite svajigt, men det gick bra.

Åkte hem, lagade igen...

...sen har det hållt :D

Tillockmed värmt med däcket utan problem :tuttar

Så, laga gärna, men var aktsam.

Du är dum i huvet som kör på lagat däck :D :rolleyes:

Bifogat

• DSC01457.JPG
    DSC01457.JPG
    76.3 KB · Visningar: 191
  • DSC01467.JPG
    DSC01467.JPG
    82.8 KB · Visningar: 263
  • DSC01472.JPG
    DSC01472.JPG
    62.5 KB · Visningar: 671
Last edited:
Återigen så bedrar snålheten visheten!

Ni som e dumma nog att laga era däck kan väl ge fan i att rekomendera det till andra!

Vet ni inte vad ni snackar om så va tysta

Det är surt, själv åkte jag på punka på ett 5dagar gammalt bakdäck, bytte på en gång...

Ni som e dumma nog att laga era däck kan väl ge fan i att rekomendera det till andra!

:korn

Jadu, jag vet precis vad jag snackar om. Det är uppenbart att jag ingår i ditt "ni". Av den enkla anledningen är det kul att kommentera.
Ett reparationskit är ALLTID bra att ha med sig om oturen är framme. Att sen "köra" med det är knappast en bra ide.
Men att reparera & ta sig hem på det, absolut inget dumt i det beroende på hur lagningen ser ut givetvis.
För att du sen skall tycka att jag är mindre korkad så får jag tilllägga att jag aldrig haft 299 på mätarn. Kanske du börjar ana ironin i mina inlägg?
Va säger du, med dina mått mätt, helt kocko för att man kör hem lugnt & försiktigt från landsbygden på ett lagat däck?

En lagning klarar mycket för vad det är, men sen finns oturen också :mad:
Helt klart onödigt att försöka pressa lagningen på något sett när ett nytt däck finns runt hörnet om man bara vill..

Happy? :)

Jag hade fått en spik genom mitt däck. Spiken satt såpass bra att den satt i till reparatören och inte mkt luft pyste ut, sen satte dom in ett slags gummiparaply (såg ut som det iaf) från insidan som täppte igen hålet. Jag körde på detta tills däcket var utslitet.

Men hade jag haft pengarna då så hade det nog blivit ett nytt däck, och jag hade turen att lagningen höll.

http://www.strandsdack.nu/ var företaget som löste problemet.

Men lägg ner den där attityden va.

Vem är du att bete dig :va

Det kanske kan anses som farligt att laga däcket, vad vet jag?

Men, en sak vet jag och det är att när jag tappade luften pga att lagningen lossnade så var det inga problem att hålla mig på hjulen, jag tog mig till och med hem.

Vad jag mer vet är att lagningen därefter höll tills däcket var slut. Faktum är att hojen står på det däcket just nu och jag drog en liten bus runda så sent som den 19:de januari.

Till saken hör att jag hade ett stort jack i däcket som man ALDRIG skall laga hur dum man än är, men det skiter jag i och det funkade ändå.

Undantaget som bekräftar regeln kanske...

Får jag ett hål, av en spik eller liknande så lagar jag defenitivt utan att oroa mig det minsta för däcket eller lagningen.

Jag kan bara tala av egen erfarenhet, det är inte värre att köra på ett lagat däck än 100km/h på en slingring skitväg (som vi alla gör hela sommaren).

Sen får du tycka vad DU vill :pannkyss

Men lägg ner den där attityden va.

Vem är du att bete dig :va

Det kanske kan anses som farligt att laga däcket, vad vet jag?

Men, en sak vet jag och det är att när jag tappade luften pga att lagningen lossnade så var det inga problem att hålla mig på hjulen, jag tog mig till och med hem.

Vad jag mer vet är att lagningen därefter höll tills däcket var slut. Faktum är att hojen står på det däcket just nu och jag drog en liten bus runda så sent som den 19:de januari.

Till saken hör att jag hade ett stort jack i däcket som man ALDRIG skall laga hur dum man än är, men det skiter jag i och det funkade ändå.

Undantaget som bekräftar regeln kanske...

Får jag ett hål, av en spik eller liknande så lagar jag defenitivt utan att oroa mig det minsta för däcket eller lagningen.

Jag kan bara tala av egen erfarenhet, det är inte värre att köra på ett lagat däck än 100km/h på en slingring skitväg (som vi alla gör hela sommaren).

Sen får du tycka vad DU vill :pannkyss

Tja vem jag är spelar nog ingen roll.

Laga ett däck och åka hem är knappast något problem men inget jag vill göra.

Du snackar pyspunka det som ofta händer med lagade däck är att de separerar och smäller inte kul på hoj.

Efterssom nu ingen vill lyssna så gör som ni vill men lipa inte sen

Var och en gör ju iofs som man vill.

Kanske är det lättare för oss äldre gubbar som inte är så körkåta och har en stabil ekonomi,dessutom är vi inte längre odödliga ;)

Blondie menar bara väl,han vill inte att någon skall chansa med sina däck,har man otur så kan det ju gå illa.

:)

Var och en gör ju iofs som man vill.

Kanske är det lättare för oss äldre gubbar som inte är så körkåta och har en stabil ekonomi,dessutom är vi inte längre odödliga ;)

Blondie menar bara väl,han vill inte att någon skall chansa med sina däck,har man otur så kan det ju gå illa.

:)

Gubbajävlar :mad:

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup