Rensa bakdel 660

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
ktm 660 - 06
Tja!
Håller på och rensar min bakdel. Ni som kapat av stänklappen kapade ni precis efter där skruvarna fäster i oranga plasten? strax innan baklyktan.

Det går ju 2 skruvar som fäster underifrån upp till den orangaplasten, i konformade hål.
//Dan

Va inte min rensning ok?
Satte skylten på läppen ist för å kapa den :tummenupp
Kanske inte så speciellt lättläst vinkel men dom kan väll inte få allt hehe..

visst din va helt ok, men ja vill få bort läppen oxå :tummenupp...
Så innan stora sågen ska fram så tänkte ja bara kolla lite med folk här.
När man väl börjat såga finns ju ingen återvändå :näsblod
Hur koppla du baklampan med alla kablarna? De är ju som ett litet ormbo för den som inte är så kunnig på elprylar..

Bumpar upp denna...
Som sagt skulle behöva lite hjälp med detta, hur har ni gjort med era bakdelar.
Har ni tagit bort hela underdelen som skärmen sitter i, den fäster väl ända bort till under sadeln. Eller bara sågat bort "läppen".
skulle vilja få ordning på det nu i helgen med vill som sagt inte börja skära sönder nått som kanske inte blir bra.
Mvh Dan

Jag sket i att kapa, som du säger så går ju plastbiten hela vägen så jag satte regplåten på flärpen.

Elschema har du i handboken.

Bilder finns en annan tråd som heter "upprensade bakdelar lc4 05-06" eller nåt.

Jag sket i att kapa, som du säger så går ju plastbiten hela vägen så jag satte regplåten på flärpen.

Elschema har du i handboken.

Bilder finns en annan tråd som heter "upprensade bakdelar lc4 05-06" eller nåt.

De lutar nog åt att ja spar flärpen jag med, men på din avatar har du ju regplåten i hjulhuset :rolleyes:..
Ja sätter nog min i hjulhuset och ser om de blir bra...

på min 06 så fäster stänklappen ända in till underr sadeln. Du mernar väl lilla stänklappen som man fäster precis vid bakljuset, den platsar inte på min iallafall. trodde de va samma på 05 oxå :va

Hur den sitter har jag inte hunnit fundera så mkt på än eftersom jag inte har börjat riva i det. Jag har inte tittat närmare på det heller. Men på sprängskissen som jag såg på ktm så gick den inte ner hela vägen i hjulhuset.
Får ta och kolla upp det... Man kan ju inte leva i ovisshet.

Hur den sitter har jag inte hunnit fundera så mkt på än eftersom jag inte har börjat riva i det. Jag har inte tittat närmare på det heller. Men på sprängskissen som jag såg på ktm så gick den inte ner hela vägen i hjulhuset.
Får ta och kolla upp det... Man kan ju inte leva i ovisshet.

nä alltså inte ner i hjulhuset, om du lyfter bort sadeln så ser du att den fäster under där...
iallafall på min, trodde de va samma på din..:va men de borde nästan va det...
nej nu ska ja gå och ta mig ett par stänkare! glad påsk

Kan man inte böja till flärpen och montera regskylten på flärpen. Endast för att få en bättre vinkel på den, så man slipper ev problem med polisen.
jag ska operera min hoj med, men jag har inte fått den än. Hoppas på leverans nästa vecka. Lägg ut en bild på resultatet sen :tummenupp

Kan man inte böja till flärpen och montera regskylten på flärpen. Endast för att få en bättre vinkel på den, så man slipper ev problem med polisen.
jag ska operera min hoj med, men jag har inte fått den än. Hoppas på leverans nästa vecka. Lägg ut en bild på resultatet sen :tummenupp

Jag tror inte resultatet blir så bra om man böjer ner den. Kanske att det går med värmepistol. Annars lär den antingen fjädra tillbaka eller att den blir "slapp".

Jag tror inte resultatet blir så bra om man böjer ner den. Kanske att det går med värmepistol. Annars lär den antingen fjädra tillbaka eller att den blir "slapp".

Snyggast lär ju bli att ta bort den helt såklart. Fan vill ha hem min lilla söta retard nu ju, tror jag har läst igen varenda tråd som handlar om 625 på forumet nu:D

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda