Saabmosare
Ny medlem
Satt och funderade lite nu och kom på att man kunde visa vad en annan gör i vinter.
Började i sommras iaf när alla kompisar var ute och körde cross och en annan åkte ju med såklart, men när man fick fylla på motoroljan oftare än bensinen och tänparna vad som 2 svampar så kom man på att de var dags att göra något åt hojen. De är ju en reggad enduro (tror vi, möjligt att den är garreggad tom.
).
Det här är vad som behövdes göras iaf:
*Laga alla kåpor, allt var sprucket utom framskärmen.
*Packa om alla dämpare.
*Räta och svetsa baksamen, (hojen hade varit inn i ett träd när vi köpte den)
*Byta en hel drös bussningar som glappade, vissa glappade otroliga 5mm :O
*Dra nytt elsystem efter att ha sett ormboet som satt där.
*Lacka alla delar.
*Byta packningarna på motorn så jag kan lägga pengar på bensin i stället för olja.
Det här är gjort:
*Ramen slipad och lackad med nya bussningar
*Bakdämpare är ompackad. Öhlinare
*Bakram svetsad
*Alla kåpor plastade spacklade och färdiga för lack.
*Diverse delar iordning gjorda för montering.
Satt idag ihop ramen bakramen dämpare och sving för att få lite faron på hojen, började sen dra lite el. Var bara att riva alltihopa och börja om med rulen som satt där. Finns i stort sett allt som de finns på en Dtr på hojen. så de blir lite el, men skippa nog blinkers och neutrallampa och sånna samåsaker.
Ska se om jag kan få in mina bilder här på sidan med, blir alltid för stora. :7 Bilden på hojen ihopsatt är en gammal bild, lite för gammal för att man ska kunna se hur sliten den var tyvärr.
Bilderna hamnade i lite oordning, men visst har den lite tyskröv va. ?
Började i sommras iaf när alla kompisar var ute och körde cross och en annan åkte ju med såklart, men när man fick fylla på motoroljan oftare än bensinen och tänparna vad som 2 svampar så kom man på att de var dags att göra något åt hojen. De är ju en reggad enduro (tror vi, möjligt att den är garreggad tom.
Det här är vad som behövdes göras iaf:
*Laga alla kåpor, allt var sprucket utom framskärmen.
*Packa om alla dämpare.
*Räta och svetsa baksamen, (hojen hade varit inn i ett träd när vi köpte den)
*Byta en hel drös bussningar som glappade, vissa glappade otroliga 5mm :O
*Dra nytt elsystem efter att ha sett ormboet som satt där.
*Lacka alla delar.
*Byta packningarna på motorn så jag kan lägga pengar på bensin i stället för olja.
Det här är gjort:
*Ramen slipad och lackad med nya bussningar
*Bakdämpare är ompackad. Öhlinare
*Bakram svetsad
*Alla kåpor plastade spacklade och färdiga för lack.
*Diverse delar iordning gjorda för montering.
Satt idag ihop ramen bakramen dämpare och sving för att få lite faron på hojen, började sen dra lite el. Var bara att riva alltihopa och börja om med rulen som satt där. Finns i stort sett allt som de finns på en Dtr på hojen. så de blir lite el, men skippa nog blinkers och neutrallampa och sånna samåsaker.
Ska se om jag kan få in mina bilder här på sidan med, blir alltid för stora. :7 Bilden på hojen ihopsatt är en gammal bild, lite för gammal för att man ska kunna se hur sliten den var tyvärr.
Bilderna hamnade i lite oordning, men visst har den lite tyskröv va. ?
Bifogat
Last edited: